Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2016 19:33
Her bir parçası hız potansiyelini ortaya çıkarmak için tasarlanan Mercurial Superfly V tanıtıldı. Mercurial ismiyle özdeşleşen, ayakkabının yeni kalıpları ve çekiş gücü düzenlemesini kendi stiline benzeten Cristiano Ronaldo, “Ben açık sözlü ve hırslı bir oyuncuyum. Krampon çivilerinin yeni şekli bana kendi karakterimi hatırlatıyor” dedi.
Oyuncuların içindeki hız potansiyelini ortaya çıkaran ve onlara daha iyi fren yapma imkanı veren Mercurial Superfly V görücüye çıktı. Mercurial taban kalıbı tek katmanlı bir şasi ile düzenlenen yeni kramponda Nike, kalıbı boşaltmak için yeni bir vakum şekillendirme sürecini devreye soktu.
Yeni bir yaklaşımla, hızla ilgili tüm varsayımlara meydan okuyarak, bilim ve tasarımı birleştirerek futbol alanındaki en hızlı kramponu yaratmayı hedeflediklerini söyleyen Nike Football Tasarım Lideri Jeongwoo Lee, yeni Mercurial’ı bir bütün halinde tüm malzemelerin iç içe geçtiği gerçek bir hız sistemi olarak tasarladıklarını belirtti.
Şimdiye kadar düz bir taban ile çalıştıklarını belirten Jeongwoo Lee, kramponun ayağa birebir uyması için ayağın şeklini daha iyi bir şekilde birleştirdiklerini söyledi. Yeni anatomik Nike kalıbının ayağın altında daha önceden mevcut olan boşluğu yok ederek ayağın doğal hatlarını saptayıp, kalıbın ayağı sararak kramponla birlikte hareket etmesini sağlıyor. Bu durum basınç noktası rahatsızlıkları azaltırken,
krampon içinde istenmeyen hareketleri de engelleyerek hızlı oyun içinde enerjiyi maksimum seviyede tutmayı sağlıyor.
Mercurial’ın yeni tabanı; yerini aldığı karbon fiber levhadan yüzde 40 daha hafif olmakla beraber daha sağlam ve elastik bir yapıya sahip. Daha önceki Mercurial kramponlarda karbon fiber çıtanın yükseltildiğini söyleyen Nike Football Tasarım Lideri Jeongwoo Lee, Nike olarak daha iyisini ortaya çıkarmak için iki yıllık bir çalışma gerçekleştirdiklerini ve sonunda başardıklarını belirtti.
Oyuncuların aniden durabilmek konusunda kendilerine güvenmelerinin hızın kritik bir bileşeni olduğuna dikkat çeken Jeongwoo Lee şöyle devam etti: “Eğer oyuncular gerektiğinde ani bir şekilde durup duramayacaklarına emin olamazlarsa önlem olarak yavaşlarlar. Mercurial için daha iyi bir frenlene sistemi geliştirmek için Nike tasarım ekibi birçok farklı krampon çivisi şekli ve kalıbı denedik. İlk kez çizgisel sprintler dahilinde hıza odaklanan oyuncu için hangi sürtünme kalıbının en iyi sonucu verdiğini bilimsel verilerle gösteren sanal Finite Element Analysis (FEA) testini gerçekleştirdik. Sonuçların gerçeklerle uygunluğundan emin olmak için futbolcularla sahada çeşitli testler gerçekleştirdik. Veriler ışığında hazırlanan kalıp hızlanma sırasında pençe gibi hareket ediyor; fakat hızlı bir şekilde durmak için gereken yüzeye de sahip. Krampon çivilerinin hepsi aynı şekilde; ancak farklı yönlerde konumlandırıldı. Frenleme için topukta düz bir şekilde, ön ayak kısmında ise itiş gücü için açılı bir şekilde konumlandırıldı. Ayrıca, eskiden ön kısımda boş bir alan olan kısımda çekiş gücü var ve bu oyunculara gözle görülür bir fark sağlıyor.”
Nike Flyknit'in yüksek hızda ayakkabı ve top arasındaki etkileşimini yükseltmek için tasarlanan üst kısmını hız ve oyuncunun oyun stili de etkilerken, Nike Flyknit ile ilk kez üç boyutlu doku yaratmak için verilere dayanan doku kaplama geliştirdi. Yükseltilen yüzeyler, ayakkabının üst kısmı ve top arasında sürtünme sağlıyor. Daha önce Mercurial'ın üst kısmında tek bir yüzey olduğunu söyleyen Lee, hız odaklı oyuncuların sprint sırasında ayakkabının yan kısmıyla nasıl top sürdüklerini ve şut çekişlerini analiz ettiklerini ve hız kuşaklarını buna göre ayarladıklarına dikkat çekti.
Hız kuşakları tabanının kalınlığı 1mm ve ayağın ön kısmına doğru kalınlığı 2,5 mm’ye çıkıyor. Hareket halindeyken bu hız kuşakları aynı zamanda renk değiştiriyor.
Yeni Mercurial Superfly ve Mercurial Vapor 2 Haziran’dan itibaren Nike.com adresinde satışa sunulacak.