Paylaş
Bu önemli organizasyon sayesinde spordaki yeni trendleri önemli isimlerden dinleme fırsatı buldum. Bu önemli organizasyondan çıkardığım en önemli sonuç şu oldu; 'yeni trendler ve sosyal medya sporun geleceğin şekillendiriyor'. Buna kayıtsız kalmayan kulüpler geleceği yakalama konusunda önemli adımlar atmakla kalmıyor bu işi global seviyeye taşıyor.
Küresel bir kuvvet: ESPOR
Google’dan Mike Lorenc ve Nielsen Sports’tan Marco Nazzarri’nin sunumlarında espor gerçeği vardı. Küresel bir kuvvet olarak kendini daha çok hissettiren espor, dünyada şu an 16-29 yaş aralığında futbol, basketbol ve tenisten sonra en çok ilgilenilen spor dalı. Esporseverlerin yüzde 67’si futbola, yüzde 48’iyse basketbola da ilgi duyuyor. Yine bu spora gönül verenler daha genç ve daha eğitimli. 33.7 yaş ortalamasına sahip esporseverlerin, yüzde 65’i erkek, yüzde 58’i yüksek eğitim görmüş durumda.
Futboldaki büyük gerçek: LA LİGA
La Liga’nın önemli isimleri Jose Maria Arrabal ve Fernando Sanz ise İspanya futbolunun nasıl büyük bir güce dönüştüğünü ise rakamlar ve başarılar üzerinden anlattı. Bu başarının temelindeyse yayın hakları yatıyor. 183 ülkede yayınlanan La Liga, son üç sezonda dünyadaki seyirci sayısını 1,5 milyar artırarak 2,7 milyar kişiye ulaştı. Değişimi doğuran sonuçlardan biri, maç saatlerinin dünyanın büyük bir bölümüne uyacak şekilde ayarlanması. 200 milyondan fazla futbolsever, La Liga’nın dijital kanallarındaki içeriklere ulaşıyor. La Liga, 2,4 milyardan fazla kontrollü etkileşim yaratıyor.
Dikkat eleman aranıyor!
Bayern Münih, Latin Amerika’da medya platformlarını yönetecek, taraftarlarla ilişkileri yürüterek markayı güçlendirecek, bölgedeki kitleyi büyütmek için dijital kampanyalar oluşturacak içerik yöneticisi arıyor. Futbolun günümüzdeki global karşılığına küçük bir örnek!
Kombine alacak olsanız…
Sezonluk bir kombine almak isteseniz tercihiniz hangi takım olurdu? Cevabı ben değil yapılan bir araştırma sonucu binlerce taraftar vermiş. Tabi bunun da sebepleri var. Futbolun kalitesi, stadyumdaki atmosfer, takımın kazanma potansiyeli, lig standardı ve fiyat. Ve tüm bu etkenler bir araya geldiğinde ilk sırayı Borussia Dortmund almış.
Sosyal medyanın önemi
Gelirlerinde %21’lik bir artış sağlayan Manchester City, bunu sosyal medya deneyimine bağlıyor. YouTube’da 1 milyon aboneye ulaşan ilk Premier Lig kulübü olan City, bu büyümeyi maç özetlerine değil viral videolara borçlu. Sıcak gündemi yakından takip etmeleri sayesinde Facebook, YouTube, Twitter ve kulübün resmi sitesi, geçen yıla oranla% 119’luk bir büyüme göstermiş.
Geleceğin futbolu(!) tartışıldı
FC Barcelona’nın ‘Bir kulüpten daha fazlası’ mottosunu bilmeyenimiz yoktur artık. Bu motto hakkını vermeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde Barcelona’nın İnovasyon Merkezi’nde düzenlenen Spor Teknoloji Sempozyumu’nda Tesla’dan drone teknolojisine dair pek çok detay geleceğin futbolunda nasıl yer alır tartışmaları ele alındı.
2017’de Spordaki Ticari Trendler
1-Çin başta olmak üzere yeni pazarların ortaya çıkışı
2-IP sahiplerinin içeriğin ve bunun üzerinden gelişen iletişimin kontrolünü ele alışı
3-İlgi sürelerinin değişimine bağlı olarak yayın hakları sahiplerinin ellerindeki formatları yeniden düzenlemesi
4-Spor ve eğlencenin giderek bir arada düşünülmesi
5-OTT ve sosyal medyada canlı spor takibinin artışı
6-Sporseverlerin dijitalleşmesi sonucu yeni gelir kaynaklarının doğuşu
7-Espor’un küresel bir kuvvet olarak kendini daha çok hissettirmesi
8-Sosyal sorumluluk çalışmalarının giderek daha çok yaygınlaşması ve daha etkili olmaya başlaması
9-Taraftar ilişkilerinin optimizasyonu adına data ve müşteri ilişkileri yönetimi merkezlerine yapılan yatırımların artışı
10-Sponsorluklarda yatırım geri dönüşlerine daha fazla odaklanılması
Paylaş