Köy takımı dünya futbolunu değiştirdi

Barcelona’nın altyapısından çıkardığı oyuncularla dünya futboluna getirdiği yenilik ve elde ettiği başarılar gençlere değer veren takımları bir kez daha haklı çıkardı.

Haberin Devamı

Katar, Çin ya da Rus sermayeli kulüpler başarıyı pahalı transferlerde ararken benzer jenerasyonun temsilcisi Monaco ise bu modelden vazgeçerek farklı bir yola evrildi. Rus bir patronun himayesinde Paris Saint-Germain modelini taklit ederek yola çıkan ve Fenerbahçe ile eşleştiği dönemde ‘Köy Takımı’ yakıştırmalarına mazhar olan Monaco, Avrupa’ya ilham veren bir proje takımına dönüştü. Astronomik rakamlarla transfer yapmak yerine gençlere yönelen Fransız ekibi hem lig şampiyonluğuna ulaştı hem Şampiyonlar Ligi’nde yarı final oynadı hem de Mbappe gibi genç bir yıldızı dünya futboluna kazandırdı.

Aynı yolda ilerleyen Hollanda’nın efsane takımı Ajax, ligi ikinci bitirirken 21,8’lik yaş ortalamasına sahip kadrosuyla UEFA Avrupa Ligi’nde finale yükseldi. Almanya’da benzer bir sistemi yaratan Red Bull Leipzig ise Bayern’in ardından ligi ikinci bitirirken, 20 yaşındaki Timo Werner devlerin gözdesi haline geldi.

Haberin Devamı

Kısacası tarih yine günü kurtaranları değil geleceğe yatırım yapanları haklı çıkardı!

Oyun gelirimiz 773 milyon dolar

Küresel Oyun Piyasası raporu açıklandı. Ülkelerin nüfus yoğunluğu, internet popülasyonu ve oyunlardan elde edilen geliri kapsayan raporda Türkiye, 773 milyon dolarlık oyun geliriyle dünyada 18.sırada yer alıyor. Elbette listenin tepesinde 27,5 milyar dolarla Çin var. ABD ise 25 milyar dolarla ikinci sırada. Bu veriler bile Türkiye’nin potansiyelini fazlasıyla gösteriyor. Espor sektörünün Türkiye’deki hızlı yükselişi bu verilerin yılsonuna kadar milyar dolar seviyesine ulaşacağının en somut göstergesi.

Bir ilk: #Fener4Glory

Artık gözler THY Euroleague Final Four’a çevrildi. Obradovic ve sarı lacivertli taraftarlarca ‘dünyanın en güzel takımı’ olarak gösterilen Fenerbahçe iki kez elinden kaçırdığı kupayı bu kez İstanbul’da kazanmak için parkeye çıkacak. Bu önemli organizasyon öncesi Twitter, Fenerbahçe için #Fener4Glory adıyla açtığı hashtag'e kulüp armasının emojisini de ekledi. Fenerbahçe bu sayede Twitter'da adına özel hashtag açılan ilk Türk kulübü olarak da tarihe geçti.

 

 

 

 

Yazarın Tüm Yazıları