Paylaş
Bir ‘e-derbi’; yani elektronik derbi: Beşiktaş E-spor-1907 Fenerbahçe E-spor...
Milyonlarca kişinin dijital ortam ve televizyonlardan izlediği bir e-spor derbisi...
Gün gelir de e-spor maçları futbol maçlarını geçerse, şaşırmayın. Kaldı ki futbol da her geçen gün bir dijital oyuna dönüşmüyor mu...
Sadece 5 yıllık bir evveliyatı olan e-sporun yarattığı ekonomi hızla büyüyor. Riot Games Türkiye Direktörü Bora Koçyiğit’in verdiği rakamlar muazzam:
Türkiye’deki dijital oyuncu sayısı: 22 milyon.
Harcama yapan sayısı: 11.4 milyon.
Pazar büyüklüğü: 300 milyon dolar.
Kısa vadeli pazar hedefi: 500 milyon dolar.
Dünya rakamları daha da baş döndürücü... Pazar büyüklüğü: 110 milyar dolar.
Gelelim dijital oyun pazarındaki e-spor büyüklüğüne... Bu işin Şampiyonlar Ligi, League of Legends (LoL) organizasyonu.
LoL oyuncu sayısı:
100 milyon.
Türkiye’deki LoL oyuncu sayısı: 4.5 milyon.
E-spor lisanslı oyuncu sayısı: 3 bin.
Dünya e-spor pazarı büyüklüğü: 748 milyon dolar.
2018 sonu hedefi: 1.9 milyar dolar.
Geçen ocaktan itibaren LoL, Türkiye’de de ilk e-spor ligi olarak organize edilmeye başlandı. LoLespor’a 8 profesyonel takım katıldı. Türkiye’de bu yeni pazarın farkına ilk varan kulüp Beşiktaş oldu. Hatta dünyada. Beşiktaş, e-spor takımına sahip olan ilk futbol kulübü unvanını taşıyor.
Ligdeki bir takıma ismini verdi. İlk yıl Türkiye’de final oynadı, ama geçen sezon bir alt lige düştü. Şaşırmayın. Dijital oyunlarda bu yadırganmıyor. Ancak küme düşmemek için futboldaki gibi güçlü kadrolar kurmak lazım. Oyuncuların yaş aralığı 18-34.
ANLIK iZLEYiCiDE NBA’i GEÇTi
Fenerbahçe de e-spor şubesini kurdu. Basketbolu kalkındıran hamleleri yapan 1907 Fenerbahçe Derneği, sarı lacivertli camia adına e-spora da öncülük etti ve ‘1907 Fenerbahçe E-spor’ takımı kuruldu. Başkan Ali Koç’un, Koç Grubu’nun bilgi teknolojileri yatırımlarını yönettiğini de hatırlatayım.
E-spor camiası, Beşiktaş’ın LoLespor’daki bir takıma ismini vererek, tekrar üst seviyede olmasını istiyor. Önümüzdeki ocakta yeni sezon başlayacak. Beşiktaş, LoLespor’dan bir takıma adını verirse ilk e-spor derbisine de Beşiktaş ile Fenerbahçe imza atacak.
Geçen sezonki final Ülker Sports Arena’da hınca hınç tribünler (13 bin kişi) önünde oynandı ve biletleri günler öncesinden tükendi.
2014 Dünya Şampiyonası’nı 288, geçen senekini ise 334 milyon kişi izledi. Anlık izleyici sayısına bakıldığında liderlik 114 milyonla SuperBowl’da.
NBA’in ise 19 milyon. Peki e-spor dünya şampiyonası? Tamı tamına 36 milyon!
Dünyadaki 100 milyon LoL oyuncusu iştah kabartıyor ki Borussia Dortmund, Schalke 04, PSG ve Valencia da ayağını bu lige uzattı. Çünkü bu yeni oyun yeni sponsorluklar da demek...
NEDİR BU E-SPOR?
BİLGİSAYAR üzerinden oynanan çeşitli oyunların, profesyonel bazda düzenlenen lig ve turnuvalarda, lisanslı oyuncuların ve spor kulüplerinin katılımlarıyla ve yarışmalarıyla gerçekleşen spor dalıdır. Her tür oyun E-spora girer ancak strateji, dövüş ve birinci şahıs nişan oyunları en popüler branşlardır. Çoğunda takımlar 5’er kişiden oluşur. Genel oyuncu profili 15-25 yaş arasındadır.
1 MiLYON DOLARLIK TRANSFER
Faker’ı tanıyor musunuz? Gerçek adı Lee Sang-hyeok olan Güney Koreli bir ‘e-sporcu’.
Kendisine 1 milyon dolarlık transfer teklifi yapıldı.
Evet, tıpkı futboldaki gibi e-spor’da da oyuncular transfer ediliyorlar. Memleketin en popüler ismiyse Naru (Koray Bıçak)...
Demem o ki borçları milyarları aşan kulüplerimizin çarkı döndürmek için dijital çağa ayak uydurması şart. Beşiktaş ve
Fenerbahçe, bunun ilk adımlarını attı...
Paylaş