Sait Hopsait

“Yeşilçam Fenerbahçelidir” derler.

Haberin Devamı

Kimse alınmasın, kızmasın. Çok yerindedir tespit. Tek başına Hababam Sınıfı bile yeter esasında sağlamasını yapmaya. Ama yazı kısa olur o vakit.

O yüzden Mavi Boncuk filminden devam edeyim. Öyle Fenerbahçelidir ki film, o kadar olur. Emel Sayın yahu. Kendisi bizzat sarı saçlı, bildiğin lacivert gözlüdür. Babasına çubuklu bir bere örer. Münir Özkul, Fenerbahçe posterinin önünde, dünyada eşi benzeri olmayan gülüşüyle birlikte takar o bereyi. Çok şahanedir.

Uyanık Kardeşler’de Kadir İnanır, Ya Ya Ya Şa Şa Şa’da İlyas Salman transferde imzayı Fenerbahçe’ye atar.

Salak Milyoner’in
kardeşleri, kazma kürekle İstanbul’un altına üstüne getirip define ararken, tünelin ucu Fenerbahçe maçına çıkar. Gönülleri Gayseri’dedir ama maçı Fenerbahçe kazanır.

Dünyanın en şahane filmi Neşeli Günler’de, dünyanın en şahane repliği “Fenerbahçeli Cemil!” diye biter. Turist Ömer Yamyamlar Arasında filminde Sadri Alışık’ın vaziyeti şu biçimdedir:

“- Şimdi ben bunların tanrısı mıyım?
- Evet, benim de tanrımsın.
- Ne desem yaparlar mı şimdi?
- Yaparlar.
- Öyleyse bağırın ulan Fenerbahçe çok yaşa diye!”

Tamam mı Canım’da
yine Sadri Alışık’ın sırtında “Sasu” yazar.
Kimse alınmasın, gücenmesin dedim ama lafımın boşa olduğunu biliyorum. Şimdi “Yanlışınız var, o oyuncu esasında Beşiktaşlı, beriki Galatasaray’lı” filan diye, bi araba laf işitebileceğimi biliyorum. Film bu film. Onu diyorum. Fenerbahçeli olan Yeşilçam, size bi şey demiyorum.

Türkiye sinemasının başka pek çok şeyi olduğu gibi, bence futbolcusu da Kemal Sunal’dır. Onun filmleriyle; Türkiye’nin siyasi, ekonomik, kültürel arka planını takip ettiğimiz gibi, futbolcu olduğu filmlerde de, memleket futbolunun hikâyesini takip ederiz. İnek Şaban ve Gol Kralı’nda mesela.

Ne ararsan vardır o filmlerde futbolumuzda olan. Kulübün âli menfaatleriyle cüzdanları arasında habire top çeviren başkanlar. Sıkışınca ceketin altından silahın kabzasını gösteren mafyatik yöneticiler. Profesyonelliği kim bilir ne sanan; hakemi aldatmayı en büyük marifet sayan, futbola ilişkin temel bilginin ceza alanında kendini nasıl yere bırakacağını bilmek olduğuna inanan, rakibi sakatlamayı sanat belleyen futbolcular. Yönetici korkusuyla futbolcu atarlanması arasında duvar pasına dönen teknik direktörler.

Kemal Sunal, Hababam Sınıfı’nda Fenerbahçelidir tabii ki. Gol Kralı filminde Beşiktaşlıdır. Garip’te yine Beşiktaşlıdır ama yol arkadaşı Galatasaraylıdır. Salak Milyoner’de Kayserisporludur. Oyuncu Kemal Sunal’ı diyorum. Size bi şey demiyorum.

Türkiye sinemasının başka pek çok şeyi olduğu gibi, bence futbolcusu da Kemal Sunal’dır. Unuttuysak vurduğumuz hep auta gitsindir. Ruhu şad olsundur.

Yazarın Tüm Yazıları