Güncelleme Tarihi:
Bu değişiklik isteğinin altında iki önemli sebep yatıyor. Bunlardan ilki motor gücünün düşürülmesiyle beraber yarışların daha yavaş ve daha güvenliği olması isteği. İkincisi ise daha küçük motorlar kullanarak maliyetlerin düşürülmesi ve böylece küçük bütçeli takımlara avantaj sağlanması.
Williams-BMW takımının Teknik Müdürü Patrick Head bu konu ile ilgili açıklamasında, motor hacminin düşmesinin, aynı zamanda giderlerin de düşmesi anlamına gelmeyeceğini söyledi. Head "McLaren takımından Martin Whitmarsh 2.5 litrelik V6 motor kullanılmasını önerdi ve bu makinaların daha ucuz olacağını ileri sürdü. Ancak geçmişi hatırlayın. Turbo motorları da çok pahalı oldukları için bırakmıştık ama normal motorlara dönmek hiçbir şeyi ucuzlatmadı. Şu anki motor üreticilerinin teknik sınırlamalardan memnun olduklarına eminim" dedi.
BMW'nin Motorsporları Direktörü Gerhard Berger de düşük performanslı motorların, Formula 1'in çekiciliğini düşüreceğini söyledi. Kendisi de eski bir Formula 1 şampiyonu olan Avusturya'lı yönetici, F1 arabalarının güçlü olması gerektiğini ve pilotların bundan şikayetçi olmadıklarını söyledi. Formula 1'de güvenliği sağlamak için çeşitli faktörlerin doğru bir şekilde yan yana getirilmesi gerektiğini de savunan Berger şöyle devam etti: "Sadece aerodinamiğin veya lastiklerin sonuçlar üzerinde çok çok etkili olmalarına izin veremezsiniz. Dengeleri iyi kurmanız gerekir. Motor hacmini küçültmek sadece gücü azaltmak anlamına gelir ki, bu da yarışları daha güvenli kılmaz."