Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Nisan 25, 2007 00:00
Tofaş çatışı altında Avrupa Ralli Şampiyonası'nda İtalyan Fiat'ı temsil eden Fiat Motorsporları takımının zorlu sınavı geçtiğimiz hafta sonu İtalya’da start aldı.
Volkan Işık-Güray Karacar ikilisi ile Grande Punto Super 2000 pilotajında Avrupa Şampiyonluğu hedefi ile yola çıkan Fiat Motorsporları Takımı 10 ülkede start alacak. İtalya Rallisi’nde takımın yakasını şanssızlıklar bırakmasa bile iki puan alarak gelecek için ümit verdi.
Fiat Motorsporları Takımı ülkemizin adını oldukça zorlu olan Avrupa Ralli Şampiyonası’nda temsil etmeye başladı. Üstelik Tofaş çatısı altında yer alan takım Avrupa Ralli Şampiyonası’nda İtalyan Fiat’ı temsil etmenin gururunu da yaşıyor. Bilindiği gibi geçtiğimiz sezon Fiat Abarth Takımı İtalyan pilotu Giandomenico Basso ile Avrupa Ralli Şampiyonluğunu kazanmıştı. Şimdi İtalyan pilottan bu bayrağı ülkemizin en önemli pilotlarından biri olan Volkan Işık devraldı. Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında puan alan tek Türk pilot olan Volkan Işık böylelikle çok özlediği yurtdışı arenasına da bu kez çok daha iddialı bir dönüş yapmış oldu.
DEVRİALEM İTALYA'DA BAŞLADI
Fiat Motorsporları Takımı’nın Avrupa Ralli Şampiyonası macerası aynı zamanda tam anlamıyla bir devrialem anlamına geliyor. Çünkü takım bu zorlu organizasyonda tam 10 ülkede start alacak. Bu ülkeler sırasıyla İtalya, Türkiye, Hırvatistan, Polonya, Belçika, Bulgaristan, Portekiz, Çek Cumhuriyeti, Yunanistan ve Fransa. 11-13 Mayıs tarihleri arasında İstanbul’da düzenlenecek olan Fiat Rallisi’nin ardından takımımız toplam 6 ay sürecek olan önemli organizasyona devam edecek. Bu yolda Fiat Motorsporları Takımı’nın en önemli beklentisi Türk halkının 11-13 Mayıs tarihlerinde düzenlenecek olan Fiat Rallisi’nde önemli bir destek. Türk halkının seyirci desteğini isteyen takım Volkan Işık ile Türkiye’de zafere uzanmak istiyor. Sezonun ilk startı için takım geçtiğimiz hafta sonu İtalya’daydı. Fiat Abarth çatısı altında yer alan Türk takımı böylelikle ülkemizin bayrağını ilk olarak İtalya Ralli Şampiyonası’nın da bir ayağı olan 1000 Miglia Rallisi’nde dalgalandırmış oldu.
İLK GÜN İKİNCİ SIRADA YER ALDI
Sezonun ilk mücadelesi olan ve İtalya’da düzenlenen yarışın aslında Avrupa Ralli Şampiyonası takvimi içinde bambaşka bir yeri var. Çünkü bu yarışta start alan pilotların neredeyse tamamı bu yarışı dünyanın en zorlu yarışlarından biri olarak adlandırıyor. Birbirinden zor ve oldukça sert karakterli olan asfalt rallide ekipler finiş görebilmek için normalden çok daha fazla efor sarf ediyor. Sık virajlı ve dar yollardan oluşan etaplarda ekipler olddukça zor anlar yaşıyorlar. Bu zorlu rallide start alan Türk ekibi Volkan Işık ve co-pilotu Güray Karacar yarışın tüm risklerine rağmen ilk gün önemli bir başarı elde etti. İlk gün geçilen sekiz etabın ardından finişe ulaşan ekibimiz Avrupa Ralli Şampiyonası mücadelesi veren pilotlar arasında ikinci sırada yer aldı. İlk gün sonunda görüşlerini belirten Volkan Işık etapların çok zorlu olduğunu ve daha once burada start alan pilotların şansının daha fazla olduğunu söyledi. Dar ve virajlı etapların karakterinin ülkemizde bulunan etaplardan çok daha farklı olduğunu da belirten Volkan Işık sezonun en zorlu yarışlarından birinde olduklarını da söyledi.
İKİNCİ GÜN ŞANSSIZLIK VARDI
Yarışın ilk gününü iyi bir yerde tamamlayan ekibimiz yarışın ikinci ve son gününde ise önemli talihsizlikler yaşadı. Şansın yanlarında olmadığı ekibimiz günün ikinci etabında yol dışına çıkarak yarışa veda etti. Mekanik sporların doğasında olan bir kaza nedeniyle yarışı tamamlayamayan ekibimiz yine de otomobillerini servis alanına ulaştırdıkları için Avrupa Ralli Şampiyonası’nda iki puan alarak sezona en azından puanla başlamış oldu. Ekibin şimdi en önemli hedefi sezonun ikinci ayağı olan ve ülkemizde start alacak olan Fiat Rallisi’nde yarışı en iyi yerde tamamlamak. İtalya Rallisi’nin ardından ara vermeden Fiat Rallisi’nin hazırlıklarına başlayan ekip bu yarışta şanssızlık yaşamadan Avrupa Şampiyonluğu için önemli puanlar kazanmak istiyor.
Bir başka Fiat pilotu kazandı
Fiat Motorsporları Takımı adına Grande Punto S2000 ile start alan Volkan Işık-Güray Karacar ikilisi iyi performans göstermelerine rağmen şanssızlıklarının kurbanı olduğu yarışta zafere uzanan isim ise yine bir Fiat pilotu oldu. Bir diğer Grande Punto Super 2000 ile yarışan geçtiğimiz yılın Avrupa Ralli Şampiyonu Giandomenico Basso oldu. Bu sezon İtalya Ralli Şampiyonası'nda mücadele eden Basso böylelikle çok önemli yarışı genel klasman lideri olarak bitirip önemli bir avantaj elde etmiş oldu.
Motorsporlarında dönüm noktası
Takım Koordinatörlüğünü Koray Kafkas’ın üstlendiği Fiat Motorsporları Takımı böylelikle Türk motorsporları tarihinde bir dönüm noktasını da başlatmış oldu. Avrupa Ralli Şampiyonası’nda yarışma kararı alarak Türk motorsporlarında yeni bir dönem başlattıklarını belirten Tofaş Kurumsal İlişkiler Direktörü Emre Akın Sait, uluslararası bir şirket olarak artık hedef büyüttüklerini yıllardır Türkiye Ralli Şampiyonasında edinilen tecrübenin Avrupa parkurlarına taşıma zamanı geldiğini de sözlerine ekledi.
İlk yarış startının hem Fiat hem de Türk motorsporları için bir dönüm noktası olduğunu düşündüklerini de belirten Akın Sait, Türk bayrağının yer aldığı ve Türkiye’nin 1 numaralı pilotunun yarışacağı bu araç sadece motorsporlarına değil ülke tanıtımına da önemli bir katkıda bulunacağını da belirtti. Yarışların tüm dünyadan Eurosport da dahil olmak üzere onlarca televizyon kanalında canlı olarak yayınlandığını da belirten Akın Sait, böylece bir ayağı da ülkemizde gerçekleştirilecek olan bu dev organizasyonu tüm dünyada yüzbinlerce kişi aynı anda izleme olanağı bulduğunu da sözlerine ekledi.
Takım pilotu Volkan Işık ise bu yılın kariyerinde yepyeni bir dönem olduğunu söylerken, bu sezon için geliştirilen Grande Punto Super 2000’in teknik üstünlüğünün yanısıra kendilerine destek veren çok tecrübeli teknik ekip ve idari kadro sayesinde Avrupa Ralli Şampiyonası’nın en iddialı takımlarından biri olduğunu belirtti. Volkan Işık aynı zamanda yarış boyunca sergilediği karakter ile nasıl bir profesyonel olduğunu da ispatladı.