Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2007 00:00
Moto GP Türkiye Grand Prix’inde dünyanın birbirinden ünlü sürücüleri ile takımları İstanbul Park’ta yarışacak ve saatte yaklaşık 310 km hıza ulaşacak.
MOTOGP’de Katar’da sezonu açılan Dünya Şampiyonası’nın üçüncü ayağı Türkiye Grand Prix’i bugün yapılacak resmi antrenman turları ile başlıyor. İstanbul Park’ın 3. kez ev sahipliği yapacağı organizasyonda resmi sıralama turları yarın, yarış ise pazar günü gerçekleştirilecek. 18 ayaktan oluşan sezon 4 Kasım’da İspanya’nın Valencia Pisti’nde sona erecek.
İstanbul Park bugünden itibaren dünyanın birbirinden ünlü motosikletçilerin 3 gün sürecek uçarcasına yarışacakları mücadelesine sahne olacak. Formula 1 pilotlarının saatte yaklaşık 318 km hıza ulaştığı İstanbul Park’ta motosikletçiler saatte yaklaşık 310 km hız yapacak. İstanbul Park’taki 22 turluk büyük heyecan kasırgasında dünyanın en iyi takımları ve sürücüleri 3 farklı kategoride 125 cc (iki zamanlı), 250 cc (iki zamanlı) ve MotoGP’de (dört zamanlı) yarışacak. Bu sezon 990 cc’lik MotoGP sınıfında tüm motorlar 800 cc’ye düşürüldü.
Lüks otomobil gibi
MotoGP’de takımlar 2’şer yarışmacı ve mekanikçi, lastik sorumlusu ve menajerlerden kurulu toplam 12 kişilik ekiplerden oluşuyor. Her takım, 4 motorla yarışa geliyor ve her bir yarışmacının herhangi bir aksilik anında kullanılmak amacıyla bir yedek olmak üzere 2 motoru bulunuyor.
Sürücülerini pistte uçuran motosikletlerin her biri ise en azından lüks bir otomobil fiyatından satılıyor. Motosikletler en hafif, en sağlam, en pahalı malzemelerden üretiliyor. 125 cc kategorisindeki bir motosikletin ortalama fiyatı 20 bin Euro iken, 250 cc’lik bir motosiklet 30-40 bin Euro civarında. Bir otomobil gibi 4 zamanlı motora sahip 800 cc’lik motosiklet için ise fiyat verilemiyor. Fabrikalar bu motosikletleri kendi takımları için yapıyor veya sadece ünlü yarışçılara veriyor. 800 cc’liklerin resmi bir satın alma bedeli olmadığı gibi, kiralama ücreti de açıklanmıyor.
Takımlar satın almak yanında motosikletleri kiralama yöntemiyle de yarışabiliyor. 250 cc’lik bir motosiklet yedek parça garantisiyle birlikte sezonluğu yaklaşık 600 bin Euro’ya, 125 cc’lik motosiklet ise 50 bin Euro’ya kiralanabiliyor.
Maliyeti yüksek
MotoGP’de iki tür takım var. Birincisi motosiklet üreticilerinin kendi markalarını taşıyan takımlar. İkincisi ise yarışçıların buldukları sponsorların desteğiyle kurdukları takımlar. Takımlar için oldukça büyük bir bütçe gerekiyor. 125 cc’lik bir takımın yıllık maliyeti 1 milyon Euro iken, bu rakam 250 cc’de 3-3.5 milyon Euro’ya, 800 cc’de ise 5-6 milyon Euro’ya ulaşıyor.
125 CC
Motor: İki zamanlı
Vites: 6
Silindir: Tek
Beygir gücü: 40-45
Sürat: 250 km/s
Yakıt: 8 lt
Fiyatı: 20 bin Euro
250 CC
Motor: İki zamanlı
Vites: 6
Silindir: 2
Beygir gücü: 65-70
Sürat: 320 km/s
Yakıt: 12 lt
Fiyatı: 30-40 bin Euro
800 CC
Motor: 4 zamanlı
Vites: 6
Silindir: 4-6
Beygir gücü: 250
Sürat: 400 km/s
Yakıt: 16 lt
Fiyatı: Değer verilmiyor