Üç silahÅŸörler motosiklet yarışında

Güncelleme Tarihi:

Üç silahşörler motosiklet yarışında
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 04, 2004 00:00

Üç Türk motosikletçisi Rally D'Orient'e katılıyor. Biri, her yıl Paris Dakar Rallisi'ne katılmasıyla tanıdığınız ÅŸampiyon bir motosiklet yarışçıcı Kemal Merkit. DiÄŸeri, geçmiÅŸteki uluslararası wind surf baÅŸarılarından sonra motosiklet yarışlarına katılmaya baÅŸlayan Kutlu Torunlar ve üçüncüsü de aynı zamanda ekibin en çıtır çömezi olan Oto YaÅŸam'ın arka sayfasının sahibi nam-ı diÄŸer Rüzgarın Kızı, AyÅŸe Åžule Bilgiç. Tıpkı üç silahşörler gibi.Åžimdi siz yayılıp oturduÄŸunuz koltuÄŸunuzda gazetenizi açmış bu röportajı iÅŸtahla okurken muhtemelen üç deli fiÅŸek de motosiklet tepesinde, sıcakla ve toprakla boÄŸuÅŸmak suretiyle, belli sorumlulukları sırtlanmış olarak Türk bayraklarıyla birlikte, ülkelerini en iyi ÅŸekilde temsil etmek üzere, popolorundan süzülen tere raÄŸmen daÄŸ, tepe, bayır demeden gazlıyor. Hem de tam 7 gün boyunca günde ortalama 600 km'lik yol katederek. Bu, her sabah uyanıp 'dur ben bi Antalya'ya gideyim' demek gibi bir ÅŸey. Kemal Merkit, Kutlu Torunlar ve AyÅŸe Åžule Bilgiç'ten oluÅŸan Opet Cross Country Racing takımı, 31 Temmuz'da Ankara'da baÅŸlayan, halen devam eden ve 7 AÄŸustos'ta Antalya'da bitecek olan Dünya Cross Country Åžampiyonası'nın altıncı ayağı olan Rally D'Orient'te motosiklet kategorisinde yarışıyorlar. Toplam bir haftada iki teker üzerinde katedecekleri 3000'i aÅŸkın kilometre öncesi yarış hazırlıklarını sürdürürken daha doÄŸrusu motosikletlerini süslerken garajda bulduk onları. Peynirli pide eÅŸiÄŸinde üç beÅŸ kelam ettik.Kemal sen hemen hemen her sene Paris Dakar'a katılırdın ama 2004'te teknik sebeplerden dolayı katılmadın. Uzun bir süreyi yarışmadan geçirdin. Dolayısıyla 'yarışın geldi' diyebilir miyiz? Åžimdi Rally D'Orient ile bu açığı kapatacaksın. Nasıl oluÅŸtu bu takım olma iÅŸi anlatır mısın?Kemal: Kesinlikle çok acıklı bir sene geçirdim. 2003 Dakar'ı bitirip geldikten sonra herhangi bir uluslararası yarışa katılamadım. Ne kadar özlemiÅŸ olduÄŸumu da gördüm. Tabii bu iÅŸlerin ana konusu sponsorluk. Dakar'ı birtakım eksikliklerle yapmak istemiyordum. Servissiz, teknik direktörsüz... MeÅŸakkatli oluyor. O yüzden de aynı ÅŸartlarla gitmek istemedik açıkçası. Ve bu sene Dünya Cross Country Åžampiyonası'nın ayağımıza kadar gelmiÅŸ bu ayağı, bir fırsat olarak çıktı. Opet de sponsorumuz oldu. O zaman bunun sizin için bir antreman niteliÄŸinde olduÄŸunu da söyleyebilir miyiz? Kemal: Tabii bu, gelen bütün yarışmacılar için geçerli. Buraya gelenler zaten, gerçek anlamda ilk 10'u, ilk 5'i kovalayanlar. Hiçbir yarışı kaçırmadan puan toplama peÅŸinde gidiyorlar.Peki sizin bu yarışta çıtanız ne kadar yüksek? Kemal: Bizim hedefimiz her ikimiz de kendi sınıfımızda ön saflarda yer almaya çalışacağız. Senin iddian nedir mesela? Kemal: Valla ilk beÅŸte yer almaya çalışacağım. Çok zorlu rakiplerin var bu mümkün mü? Kemal: Ä°lk üç çok zor diyebiliriz. Çünkü geçen sene de yarışı yine ilk beÅŸ ya da ilk on içerisinde bitirmiÅŸ 6 sürücü burada ÅŸu anda ve dolayısıyla onlar arasında bir yer bulmak oldukça zor. Çünkü onlar ÅŸimdi yine dünya ÅŸampiyonasının diÄŸer ayaklarından antremanlı bir ÅŸekilde geliyorlar. Tabii biz de normal antremanlarımızı yapıyoruz ama yarış antremanı baÅŸka bir ÅŸey. Her ÅŸeye raÄŸmen kendimize güvenimiz her zamanki gibi tam. Maksimum atakla bu yarışı bitireceÄŸiz. Kemal iddialı konuÅŸuyor. Peki Kutlu senin hedefin nedir? Kutlu: Bir kere bunun heyecanını yaşıyoruz. Bu benim dördüncü rallim olacak. Aralarda hep böyle bir zaman dilimleri oluyor; sakatlıklar, iÅŸler derken, tam tempoya giremiyor insan. Daha önceki üç ralliden de edindiÄŸim tecrübelerle her seferinde biraz daha iyiye gitmek istiyorum. Bizim buradaki dezavantajımız motorun üzerinde geçirdiÄŸimiz saatlerin diÄŸerlerine göre daha az olması. Ben kendime baktığım zaman, o Kemal'in bahsettiÄŸi ilk 10'a savaÅŸan yarışmacılardan teknik olarak daha düşük seviyede motor kullandığıma eminim. Bunun da ancak daha fazla yarışarak geliÅŸeceÄŸine inanıyorum. Akılcı gitmek mi?Kutlu: Evet, akılcı gitmek, kaybolmamak, enerjinizi yarışın son gününe kadar saklamak. Bunlar önemli. Bunları iyi kullandığınız zaman, iyi motor kullananlarla aranızdaki farkı kapatıp onları geçme ihtimalimiz var tabi. Teknik olarak zayıf derken ÅŸunu kastediyordum. Tabii ki onlardan daha yavaÅŸ gitmiyoruz ama o süratimizi, 5-7 gün boyunca 600 kilometrelik etaplarda aynı seviyede tutmak önemli olan.Daha sprint bir yarış olsa...Kutlu: Evet belki o zaman her ÅŸeyinizi bir kerede verebilirsiniz. Bu, o tarzda bir yarış deÄŸil. O yüzden ilk günlerde mantıklı gidip son bir iki günde de belki tempoyu artıracak ÅŸekilde yarışabiliriz. Yat kalk yarış, yat kalk yarış...Kemal: Bu nispeten orta uzunlukta bir yarış sayılıyor. Bundan daha kısası Dünya Åžampiyonası'nın bir ayağı olarak bir tek Dubai var. 4-5 gün sürüyor. Evet. Åžimdi hepimiz için önemli olan finiÅŸe gelmek. Bu iÅŸlerde hep aynı konu konuÅŸulur, herhangi bir yarıştan bahsedildiÄŸi zaman, 'bitirdin mi?' diye sorulur. Ondan sonra 'kaçıncı bitirdin?' sorusu gelir. Dolayısıyla buradaki ilk hedef daima bitirmek üzerine olur. Bu, ister Türkiye'de olsun, ister Afrika'da olsun, ister Dubai'de olsun...Yürü kızım kim tutar seni Uluslararası bir motosiklet yarışına katılan ilk Türk kadını olmak bizim Rüzgarın Kızı AyÅŸe Åžule'ye kısmetmiÅŸ. Bu yüzden 'üzerimde garip bir sorumluluk hissediyorum' diyor. Haklı tabii benim diyen pek çok erkeÄŸin bile bitiremediÄŸi 7 günlük bir yarışa katılıyor. Ãœstelik, toprak ve üstelik sıcak. AyÅŸe Åžule psikolojik olarak hazır olsa da vücudunun ne tepki vereceÄŸini henüz bilmiyor. Toprak tecrübesi de yok. Ama belli ki yüreÄŸi var. Bir kadın için oldukça yorucu bir yarış olduÄŸunu kendi de kabul ediyor ama Kemal Merkit ve sponsoru Opet'in kendine güvenmesini saÄŸladığını da söylemeden edemiyor. Yarış öncesi telefondan gelen sesi heyecanını belli ediyordu. Valla tüm dualarımız seninle AyÅŸe; yürü be kızım kim tutar seni. Takım ruhuyla yarışıyorlarBizim Rüzgarın Kızı AyÅŸe Åžule'nin takıma katılması nasıl oldu?Kemal: Zaten AyÅŸe Åžule oldukça meraklıydı, biliyorsun. Bizim misyonumuz da Türkiye'deki motorsporlarının bir ÅŸekilde hareketlenmesini saÄŸlamak. Bunu da bir fırsat bildik, dedik ki hadi böyle bir ÅŸey deneyelim, belki biraz daha ilgi artar. Belki gezgin olarak seyretmeye gelen insanlar bu iÅŸe yönelirler. Kutlu: Esasında şöyle bir ÅŸey söyledik, gün içinde 700 km gidiyorsun, dehidrasyon, kaza riski filan ama bunun dışında Paris Dakar'a da baktığın zaman 200 motosiklet start aldığında bunların arasında bunu ilk defa yapan, yarışçılık geçmiÅŸi olmayan insanlar var. Her rallide maksimum performans yapmak zorunda deÄŸilsiniz. Ä°steÄŸimiz, AyÅŸe Åžule ile beraber bunun herkes tarafından yapılabilir bir spor olduÄŸunu göstermek.Ona ne tavsiye ettiniz? 'YavaÅŸ git, bitir' mi?Kemal: Aynen. Bu aslında hepimiz için geçerli. Takım ruhu taşıyan bir ekip olarak burada bulunuyoruz . Bu ilk defa oldu Türkiye'de. En üst düzeyde hem motor tekniÄŸimizi konuÅŸturmak, hem pozisyonları daha ilerilere taşımak; ilk günlerdeki pozisyonlara bakarak kim nerede yer alıyor, diÄŸer yarışmacıların kondisyonları nedir, onlardan kim geçilebilir, kim geçilemez, ne kadar daha hızlı giderseniz, kaç kiÅŸiyi daha geçebilirsinizi hesaplamak var.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!