Üç büyükler en çok forma satıyor

Güncelleme Tarihi:

Üç büyükler en çok forma satıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 29, 2009 10:49

Kartal Yuvası, Fenerium ve Galatasaray Store mağazalarında en çok satılan ürün Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray takımlarının formaları oldu.

Üç büyüklerin lisanslı ürünlerinin satıldığı kuruluşlardan AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, yeni sezonun başladığı bu dönemde mağazalarda en fazla satışı yapılan ürün formalar. Mağazalarda, Beşiktaş'ın forması 85 liradan, Fenerbahçe ve Galatasaray'ın formaları ise 89 liradan satılıyor.

Kartal Yuvası'nda son üç aylık satışlar geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında tüm ürünlerin satışında yüzde 400 civarında bir artış meydana geldi.
AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Beşiktaş Sportif A.Ş. Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Altunlu, bu artıştaki en büyük etkenlerin, Kartal Yuvası mağazalarının artması ve Beşiktaş'ın geçen yılki şampiyonluğu olduğunu söyledi.

Altunlu, geçen sezon şampiyonluklarını ilan ettikleri gece “Şampiyonluk Bizim Kupa Bizim” sloganı etrafında şekillendirdikleri atkı, bayrak, anahtarlık, şapka, şampiyonluk CD'si ve tişörtler sayesinde Kartal Yuvası mağazalarının satış hacminin arttığını belirtti.

Kartal Yuvası mağazalarının sayısını 3 yıl içinde 7'den 30'a çıkardıklarını dile getiren Altunlu, mevcut mağazalarının yanı sıra online satış sitelerinin ve tüm Türkiye'yi dolaşan iki adet Kartal Yuvası TIR'larının bulunduğunu ifade etti.

Kartal Yuvası'na lisansör olan firma sayısının bugün itibariyle 42 olduğunu belirten Altunlu, bu rakamın BJK lisanslı ürünlerinin satışa çıkmasından bu yana ulaşılan en yüksek rakam olduğunu söyledi.

BEŞİKTAŞ FORMALARI ADİDAS MAĞAZALARINDA DA SATILACAK

Bu yıl, Adidas ile yeni bir sponsorluk anlaşması gerçekleştirdiklerini hatırlatan Altunlu, şunları kaydetti: “Geçtiğimiz yıllara kıyasla forma satışlarımızda belirgin bir artış var. BJK Nevzat Demir Tesisleri'nde yapmış olduğumuz defile sonrasında mağazalara sevk ettiğimiz ilk parti formaların daha ilk günden hızla tüketilmesi, taraftarımızın yeni sezon formalarına göstermiş olduğu ilginin en güzel kanıtıydı.

Bu yıl da en çok satılan ürünümüz, formalarımız oldu. Forma satışı, her zaman için bir numaralı ürün diyebiliriz. Ayrıca Adidas ile yaptığımız anlaşma ile Adidas, Beşiktaş formalarını kendi mağazasında da satacak. Adidas ile birlikte forma satışlarımızın daha da artacağına inanıyoruz.”

Altunlu, yeni sezon formalarının 85 liradan satıldığını, kısa bir süre sonra sunacakları replikaları (taraftar formaları) ise 50 liradan satışa çıkaracaklarını söyledi.
Futbol takımlarının sponsoru olan Sarar firması ile ortaklaşa yürüttükleri proje çerçevesinde BJK logolu Sarar gömlek ve tişörtlerin de satışa sunulduğunu anlatan Altunlu, Sarar ile kış sezonundan başlamak üzere, daha fazla ürün gamını içeren bir işbirliğine gideceklerini ifade etti.

FENERİUM'DA 'ARMA FORMA' SATIŞI YÜZDE 50'LERE ULAŞTI

Fenerium Genel Koordinatörü Aydın Kirman da Fenerium mağazalarında son üç ayda yaklaşık olarak 450 bin adet ürün satıldığını bildirdi.

Kirman, yaz döneminde toplam 168 farklı modelden oluşan “2009 Fenerium Yaz Koleksiyonu” dahilindeki tişört, şort, deniz şortu, kapri, sweat şort, eşofman gibi yeni ürünlerin taraftarlara sunulmasının satışlarına ciddi bir hareketlilik getirdiğini belirterek, bu koleksiyona ilave olarak temmuz ayında raflarda yerini alan yeni sezon A takım antrenman ve kamp ürünlerinde de yüksek bir satış performansı yakaladıklarını söyledi.

Fenerium mağazalarında bulunan ürünler arasında en fazla satışın formalarda yaşandığını anlatan Kirman, satış rakamlarına bakıldığında da üç model içerisinde “Arma Forma”nın diğerlerine göre çok daha fazla satıldığını belirtti.

Arma Forma'nın, forma satışları içerisindeki payının yüzde 50 seviyelerinde olduğuna dikkati çeken Kirman, bunun, Fenerbahçe'nin yüzüncü yılında dahi görülmemiş bir performans olduğunu kaydetti.

Fenerium'un ürün çeşitliliğine ve forma dışında kalan diğer ürün gruplarının da satışına değinen Kirman, forma haricindeki diğer ürünlerin de satışından memnun olduklarını söyledi.

Aydın Kirman, forma satışlarının toplam cirolarının yaklaşık yüzde 38'ini oluşturduğunu, yetişkin maç formalarının fiyatlarının 89, yetişkin taraftar formalarının ise 57 lira olduğunu sözlerine ekledi.

GS STORE'LARDA MOR FORMA YÜZDE 63'LÜK PAY ALDI

AA muhabirinin Galatasaray Store yetkilerinden edindiği bilgiye göre, GS Store mağazaları, yaz sezonu ürünlerinin satışında geçen seneye oranla yaklaşık yüzde 20'lik artış oldu.

GS Store'larda en fazla tüketilen ürün olan formaların 89 liraya satıldığını belirten yetkililer, mağazalarda temmuz ayının son 4 gününde yeni formaların geçen yılın aynı dönemine göre üç katı fazla satış rakamına ulaştığını ifade etti.

Yetkililer, bu yıl satışa sunulan üç yeni forma arasında mor renkli “2288” formasının taraftarlar arasında en yoğun ilgiyi gören forma olduğunu vurgulayarak, mor formanın 18 Ağustos tarihi itibariyle toplam forma satışları içerisinde yüzde 63'lük satış payına sahip olduğunu kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!