Güncelleme Tarihi:
45. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu’nu, yeşil mayoyu da (sprint) alarak kazanan Barloworld takımından Güney Afrikalı Daryl Impey, turp gibi geldiği Türkiye’den bugün korse ve çeşitli yerlerindeki yaralarla ayrılıyor. Antalya-Alanya arasındaki turun son etabında bitişe 500 metre kadar mesafede Rabobank takımından Hollandalı Theo Bos’un çekmesiyle düşen 25 yaşındaki Impey’in “L1” olarak adlandırılan sırtının ortasındaki omurga kemiğindeki çökme kırığının iyileşmesinin 1 ayı bulacağı, 3 ay bisiklete binemeyeceği öğrenildi.
Impey bugün Antalya’dan İtalya’ya business class’ta dik oturabilmesi için korse giydirilerek uçacak. G.Afrikalı bisikletçi iki günü hastanede geçirirken, sarı ve yeşil mayo ödüllerini kürsüde alamadığını için üzüntü duyduğunu dile getirdi. Impey, kendisini düşüren Hollandalı bisikletçiye de tepki gösterip şöyle dedi:
Tam bir çılgın
“Theo Bos için söyleyebileceğim tek bir kelime var o da tam bir çılgın olduğu. Bundan sonra yarışmayı hak etmiyor ve onun tehlikeli sürüşü nedeniyle Uluslararası Bisiklet Birliği’ne başvurmayı düşünüyorum. Bitime az bir mesafe vardı ve beni geçmeyi denedi, ancak grubun içinde sprint imkanı yoktu. Bir anda omuzumda beni bariyerlere çeken bir el hissettim. İkimiz de düştük. Hastanede sırt üstü kımıldamadan yatmak zorunda kaldım ve sedye ile ayrılacağım. Beni finişe getiren Patrick Calcagni’ye teşekkür ediyorum. Bos’u tekrar gördüğümde ona ne kadar çılgın olduğunu söyleyeceğim.”
260 milyon Euro’luk tanıtıma bedeldi
Türkiye Bisiklet Federasyonu Başkanı Emin Müftüoğlu, omurga kemiğinde çökme kırığı meydana gelen, dişi kırılan, damak, yüzü ve dirseği başta vücudunun çeşitli bölgelerinden yaralanan Daryl Impey’i dün hastanede ziyaret edip geçmiş olsun dileğinde bulundu.
45. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu, 3.5 milyon Euro bütçesiyle sadece televizyon yayınlarında yaklaşık 260 milyon Euro değerinde Türkiye tanıtımını gerçekleştirdi. Organizasyon, mali yükünü sırtlayacak sponsoru olmadığı için zaman zaman ekonomik anlamda sıkıntı yaşmıştı. Ancak tur ilk kez 123 ülkede yayınlandığı için Türkiye’nin tanıtımına katkı anlamında büyük bir başarıya imza attı.
Dünyada izlendi
Turu hafta içinde her gün 2 saat canlı, hafta sonunda ise özet yayınlarla 2 saat ekranına taşıyan Eurosport’ta bir reklamın saniyesinin Avrupa kıtası için değeri yaklaşık 100 Euro. Bu rakam diğer kıtalar için yarı yarıya azalıyor. Toplamda 12 saat boyunca Türkiye ile tarihi ve doğal güzellikleri Eurosport’ta ve diğer anlaşmalı kanatlarla dünyada gündeme getirilirken yaklaşık 260 milyon Euro’ya yakın bir reklam ve tanıtım gerçekleştirdi.
TRT de yaklaşık 30 saatlik bir yayınla turu ekrana getirdi. Saniyesi 50 TL’den yaklaşık 108 bin saniyelik bir yayın gerçekleştiren TRT, yaklaşık 5.4 milyon TL’lik bir tanıtıma imza attı.