Güncelleme Tarihi:
Dünya devinin başkan yardımcısı "Bağımız gün geçtikçe güçleniyor" dedi...
TÜRKİYE'DE EVİMİZDE HİSSEDİYORUZ
Cumhuriyet Bayramı’nı en ünlü futbolcularıyla kutlayan Barcelona’nın yöneticisi Javier Faus Santasusana, Hürriyet’in sorularını yanıtladı. Katalan kulübünün ekonomisinden
sorumlu olan Javier Faus “Türkiye’nin ilgisi bizi çok mutlu ediyor” ifadelerini kullandı.
28 Ekim’i 29 Ekim’e bağlayan gecenin ilk dakikalarında FC Barcelona’nın dünyaca ünlü yıldızları Messi, Pique, Neymar ve arkadaşları Türk Bayrağı’nın önüne geçmiş Cumhuriyet Bayramımızı ‘yürekten’ kutluyorlardı. Hem bu hoş sürprizi hem de FC Barcelona’nın Türkiye ile olan özel bağını FC Barcelona Ekonomi ve Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı Javier Faus Santasusana ile konuştuk.
-Mesajınızın ardından nasıl dönüşler aldınız?
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı mesajımızla ilgili çok olumlu geri dönüşler aldık. Sosyal medya, Türkiye ile olan bağımızın gün geçtikçe güçlendiğini gösteren veriler sundu. Bu bizi tahmin edemeyeceğiniz kadar çok mutlu etti. Türkiye’de kendimizi evimizde gibi hissediyoruz.
-Türkiye’deki FC Barcelona’ya dair yoğun hayranlık hakkında neler düşünüyorsunuz?
Sorunuzun yanıtı tamamen bizi biz yapan değerlerimizle ilgili. FC Barcelona; yarışın, mücadelenin her geçen gün arttığı bir dünyada, değerlerine ilk günkü kadar bağlı, onlara ilk günkü kadar sadık. Bu durum, taraftarı herhangi bir ticari kampanyanın parçası olarak gören diğer spor kulüplerinden bizi ve taraftarımızı ayıran en büyük fark.
Bir yandan FCB Foundation (Vakıf) ile dünya üzerindeki çocukların tamamına ulaşma fırsatına erişirken, bir yandan da sahadaki ‘bize özel’ oyun tarzımızla taraftarımıza karşı daima renkli ve ilgi çekici olmaya özen gösteriyoruz.
Pek çok kez Türkiye’de bulunma şansım oldu özellikle son aylarda daha da sık. Türkiye’deki taraftarlarımızın yoğun ilgisinden ve sevgisinden duyduğumuz memnuniyeti ifade etmek isterim. Onların bu sevgisine, onları mutlu ederek ve performansından gurur duyacakları bir takımla karşılık verebilmeye çalışacağız.
MÜŞTERİ DEĞİL TARAFTAR ARIYORUZ!..
-Sosyal medya ve internette öncü olmak için neler yapıyorsunuz?
Yılda 6 milyonu aşkın taraftar stadyumumuzu ziyaret ediyor, bizimle burada Nou Camp’ta bir arada oluyor. Maçlar, müze ziyaretleri ve stadyum turları onlarla iletişim kurmamız için benzersiz bir fırsat. Ancak burada fiziksel anlamda bizimle olamayan taraftarlarımıza da sosyal medya ve internet üzerinden ulaşıyoruz.
Tam 9 ayrı dilde yayın yaparak, bize destek veren taraftarlarımıza kendi dilinde ulaşmaya çalışıyor ve sadece Facebook’tan 100 milyona yakın insana hitap ediyoruz. İnanın hiç kolay değil ancak bunu söylemekten daima mutluluk duydum; ‘Biz müşteri değil taraftar arıyoruz.”
BENZERSİZ BİR KULÜBÜZ...
-FC Barcelona’nın geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Mücadelelerle dolu ancak ‘parlak’... Mücadelelerle dolu diyorum çünkü limitsiz bütçeli birçok kulüp ile yarış halindeyiz. Parlak diyorum çünkü markamız global anlamda zirvede ve kulüp mottomuz “Bir kulüpten fazlası” her gün daha da değer buluyor... Bildiğiniz üzere FC Barcelona’nın sahipleri kendi üyeleridir ve demokratik bir yapı hâkimdir; bunu değiştiremezsiniz. Bu demokratik yapıyı korurken bir yandan da hem taraftarımıza yakın olabilmemiz hem de son derece profesyonelce yönetilmemiz bizi benzersiz yapan en temel unsur...
-“Bir kulüpten daha fazlası” sloganı FC Barcelona için tam olarak nasıl bir anlam taşıyor?
Bir kulüpten fazlası... Kuşkusuz biz sadece ‘bir spor kulübü’ değil; ‘bir duygu, bir yaşam şekliyiz’. Hayatın güzel olduğu kadar kötü anlarında da size eşlik eden bir birliktelikten söz ediyoruz.
La Masia’yı bu kadar özel kılan nedir?
Çocukların kişisel gelişimine yönelik bakış açımız onların futbol kabiliyetlerinin ötesinde. Pek azı A Takıma yükselebilir ve daha da azı ‘yıldız’ olabilir. Ancak tamamı aynı özene ve değere sahip olmalı. Onlara takım oyununun önemini, saygıyı, toleransı, sorumluluk alabilmeyi, mükemmelliği ve emeğin değerini öğretiyoruz yani bir anlamda kulübümüzün değerlerini... Geçtiğimiz ay, bölgesel işortağımız Avea’nın işbirliğiyle FCB Escola İstanbul Avea’yı hayata geçirdik ve Türkiye’deki çocukların da aynı prensiplerle futbola yönelmesi için çalışmalara başladık.
ALİ KOÇ BENİ ÇOK ETKİLEDİ
Fenerbahçe Ülker ile İstanbul’da oynadığınız basketbol maçında Ali Koç’un misafiriydiniz…
FC Barcelona olarak Beko gibi bir partnerimiz olduğu için çok mutluyuz, kendimizi bu anlamda çok şanslı hissediyoruz. Maçta bana ev sahipliği yaptığı için Ali Koç’a ayrı bir parantez açarak söylemeliyim ki Ali Koç ve Koç Grubu fazlasıyla takdire şayan. Hem kişisel vizyon ve yöneticilik anlamında hem de kurumsal düzeyde oldukça etkileyiciler.
Son olarak size ‘sahadan’ bir soru sormak istiyorum. Messi, Neymar ve Luis Suarez birlikte başarılı olabilecekler mi?
Buna eminim, hepsi ayrı ayrı çok değerli isimler ve takımın başarısı için saha içinde ve saha dışında çok önemli katkılar sağlayacaklarından kuşkum yok.
BEKO BiR iLKi BAŞARDI
2014 Haziranının son gününde imzalanan anlaşma ile Beko, FC Barcelona’nın global sponsorlarından biri oldu. Bu anlaşmayla FC Barcelona, yayıncı kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları dışında ilk kez formasının sol kol kısmını bir markaya tahsis etti.