Oluşturulma Tarihi: Haziran 27, 2004 00:00
Dünya Ralli Şampiyonası'nın 7. ayağı olan Türkiye Rallisi'ni Citroen'in Fransız pilotu Sebastien Loeb kazandı. Bu sonuçla Loeb pilotlar, Citroen ise markalar klasmanındaki liderliğini korudu.Sebastien Loeb (Citroen), genel klasmandaki yerini koruyarak, 5.6 kilometrelik Aspendos-2 etabıyla birlikte rallinin galibi oldu. Loeb, 2. Türkiye Rallisi'nin genel klasmanında, 4.48.26.08'lik bir derece elde etti. Marcus Grönholm (Peugeot), 4.48.53.00 ile genel klasmanda ikinci sırada yer alırken, Petter Solberg (Subaru) 4.49.03.05'lik dereceyle üçüncü, geçen yılın şampiyonu Carlos Sainz (Citroen) 4.51.16.01 ile dördüncü, Francois Duval (Ford) ise 4.52.53.06'lık dereceyle beşinci oldu. Türk pilotlardan Serkan Yazıcı (Ford), 2. Türkiye Rallisi'nde 5.10.07.06'lık derecesi ile 9'unculuğu elde ederken, Hakan Dinç (Subaru) 5.28.01.04'lük dereceyle 15'inci, Ali Ersin (Mitsubishi) 5.37.10.08 ile 18'inci sırada yer aldı. Rallinin son etabı olan Aspendos-2 etabını, 3.52.04'lük dereceyle Petter Solberg birinci tamamladı. Son etapta Carlos Sainz 3.53.06 dereceyle ikinci, Francois Duval 3.53.09 dereceyle üçüncü oldu. Türk pilotlar Serkan Yazıcı, Aspendos-2 etabında 4.09.01 ile 9'unculuğu elde etti. Ali Ersin 4.18.07 ile 14'üncü, Hakan Dinç ise 4.21.05 ile 18'inci sırada kaldı. MARKALARDA DA CITROEN Öte yandan markalar birinciliğini de Citroen kazanırken, Juniorlar'da Per-Gunnar Andersson ve Jones Andersson birinci oldu. Aynı zamanda Junior Dünya Ralli Şampiyonası'nın (JWRC) 3. ayağının gerçekleştirildiği 2. Türkiye Rallisi'nde, Suzuki takımından Ignis Süper 1600 ile yarışan Per-Gunnar Andersson ve Jonas Andersson çifti, son etaplardaki sürpriz çıkışıyla birinciliği kazanan ekip oldu. İlk 3'ü Suzuki takım arkadaşlarının paylaştığı JWRC'de ikinciliği Kosti Katajamaki-Timo Alannen, üçüncülüğü ise Guy Wilks-Phil Pugh ikilisi kazandı.Markalar klasmanında ise ise Citroen birinciliği aldı.LOEB: ÇOK ZORLANDIM VE YORULDUMYarışın ardından düzenlenen basın toplantısında Sebastien Loeb, dünkü etaplara başlarken önemli bir sorun yaşadığını, bu sorun nedeniyle zaman yitirdiğini söyledi. 10 saniyelik bir ceza aldığını ifade eden Loeb, “Bu da yarışın sonuna dek daha fazla zorlanmamı gerektirdi. Vitesim bozuldu. Arabamda yangın çıktı. Onu söndürdük. İlginç olaylarla karşılaştık. Bir ara yarışı bırakmam sözkonusu oldu ama devam ettim. Yarışma boyunca çok zorlandım ve çok yoruldum. Ama sonunda kazandım. Önemli olan buydu” diye konuştu. “ETAPLAR GEÇEN YILA GÖRE DAHA İYİ”Rallide 2. olan Marcus Grönholm, yarış sırasında büyük zorluklar yaşadığını dile getirerek, etapların geçen yıla göre daha iyi olduğunu kaydetti. Yarış öncesi kendilerine verilen yol bilgilerinin yetersiz olduğundan yakınan Grönholm, yol bilgilerine 10 üzerinden 6.5 puan verdi. Yollara konulan plastik yönlendirme levhalarının kendilerini zor durumda bıraktığını belirten Grönholm, “Türkiye'deki organizatörler yollara plastik koymayı çok seviyorlar. Lütfen bunu bir daha yapmasınlar” dedi. Toplantıda Grönholm'ün takım arkadaşı Daniel Elena da, “Parkurda çok iyi gidiyorduk. Bir ara birşeye çarptık. O anda kalçamda bir acı hissettim. Bağırmam üzerine Grönholm arabayı durdurmak zorunda kaldı. Acıma karşın devam etmesini söyledim ve devam ettik. Bir maddenin hem aracı, hem de koltuğu delerek vücuduma battığını gördüm. Organizatörler bu konuyu sanırım düşünecektir.” “TALİHSİZ OLAYLAR YÜZÜNDEN GERİYE DÜŞTÜK”Peter Solberg de etapların kötü olduğunu söyledi. Bir ara Grönholm'den 24 puan önde olduğunu belirten Solberg, yaşadığı şanssız olaylar nedeniyle geriye düştüğünü belirterek, “İlk gün zemin çok ıslaktı. Ama bu ıslaklık işimize yaradı. Yoksa çakıllarla uğraşırdık. Parkurlarda çok fazla taş parçaları vardı” dedi. Solberg, neden birinci olamadığıyla ilgili bir soruya ise, ”Bununla ilgili birçok nedenimiz olabilir. Ama sonuçta üçüncü olduk. Bir sonraki rallide daha iyi olacağım”diye konuştu.
button