Türk malı bir otomobille yarışmak gurur veriyor

Güncelleme Tarihi:

Türk malı bir otomobille yarışmak gurur veriyor
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 23, 2005 00:00

GeçtiÄŸimiz sezon ilk kez düzenlenen Super 1600 Åžampiyonası’nda sürpriz sayılabilecek bir ÅŸekilde zafere uzanan Fiat pilotu Hamdi Ãœnal, yeni sezonda da ÅŸampiyonluÄŸu hedeflediÄŸini söyledi. Hamdi Ãœnal’ın yaptığı açıklamaya göre bu sezon Super 1600 Åžampiyonası’ndaki rekabet yine Fiat pilotları arasında yaÅŸanacak.2004 yılının başında Fiat Takımı’na geldin. Transfer olduÄŸun dönemlerde neler hissediyordun?Yarış bitiremeyen bir pilot olarak ÅŸampiyon olan bir takıma gelmiÅŸtim. Ancak ben bu takıma kendime güvenerek geldim. Burada da sıfır hatayla devam etmem gerektiÄŸinin bilincindeydim. Buraya geldiÄŸimde de her ÅŸey bir bütün halinde bir araya geldi ve her ÅŸey iyi oldu. Aslına bakarsanız bunları bulan herkesin baÅŸarıyı yakalayacağını da söylemiyorum. Åžans faktörünün önemi de çok fazla. Yani bir taşın ya 10 santim önünden geçiyorsunuz ya da ona dokunuyorsunuz. Peki, 2004 sezonu senin için nasıl geçti? Geride bıraktığımız sezonda neler yaÅŸadın?Åžampiyon olarak tamamlanan bir sezonun ardından her ÅŸey çok güzel geçti diyebilirim. Geride bıraktığımız sezonda benim için uyum çok önemliydi. Ä°ki tekerlekten çekiÅŸli bir otomobille yarışmaya alışım olmama raÄŸmen bir Super 1600 ile ilk kez parkurlarda yer alacaktım. Yani birçok ÅŸeye uyum saÄŸlamam gerekiyordu. Bütün pilotlar birbirlerine ve otomobillerde eÅŸit sayılabilecek güçteydi. Bu rekabet ortamında geçen sezonki hedefimiz ÅŸampiyonluktu ÅŸimdi de aynı ÅŸekilde. Bu sezon geride bıraktığımız yıla göre rekabet daha üst düzeyde olacak ama biz yine ÅŸampiyonluk hedefliyoruz.Volkan Işık, Ege Rallisi’ndeki kazayı yapmasaydı aranızdaki rekabet nasıl olurdu?Biz bu rekabeti yalnızca birkaç yarışta yaÅŸayabildik. Benim açımdan çok keyifliydi, çok hoÅŸ bir çekiÅŸmeydi. Bu sezon çok daha fazla çekiÅŸmeli olacak, daha hızlı gitmemiz gerekecek. Ä°lk kez düzenlenen bir ÅŸampiyona da zafere ulaÅŸmak nasıl bir duygu?Bir anda takıma geliyorsun ve ÅŸampiyon oluyorsun. Bu tabii ki son derece keyifli bir ÅŸey. Bu iÅŸ için çok emek veriyorum. Zamanımın çoÄŸunu bu iÅŸ için harcıyorum. Yani bu benim hayat biçimim artık. Sezon baÅŸladığında Super 1600’de 10 tane otomobil ve pilot vardı. Bunlardan çoÄŸu ÅŸampiyonluk parolasıyla yola çıkmıştı. Ancak sezon sonuna doÄŸru çoÄŸu elendi. Son iki yarışta da ÅŸampiyonluÄŸu kovalayan iki ekip kaldı. Bu iki pilotta bizim takımımızın birer üyesiydi. Peki yeni sezonda koruman gereken bir ÅŸampiyon unvanın var. Bunun için neler söylemek istersin?Aslında niyetim unvan korumak deÄŸil. Niyetim takımımızı en iyi ÅŸekilde temsil etmek. Bu sezon daha zor olacak. Bizim daha çok çaba göstermemiz gerekecek. Ruhsal ve fiziksel açıdan yeni sezona kendimizi hazırlıyoruz.Bu sezon ÅŸampiyonluk mücadelesi takım içinde mi olur?DiÄŸer bütün ekiplerin hepsi bizim rakibimiz. Ancak sezon sonunda ipi göğüsleyecek takım bana kalırsa yine bizim takımımız olacak. Ben ondan eminim. Ayrıca Markalar Åžampiyonu olmak istiyorsan da bizim ekibimiz en güçlüsü. Otomobillerimiz de gerçekten çok dayanıklı. Ãœlkemizde üretilen bir otomobille parkurlarda yer almak senin için nasıl bir duygu?Bu gerçekten insana ayrı bir gurur ve keyif veriyor. Ben otomobili çok seviyorum. Otomobil çok büyük bir mücadele istiyor. Ona sahip olmak, onu tutabilmek büyük bir efor gerektiriyor. Ama bununla beraber çok büyük keyif veriyor. Son olarak Super 1600 Åžampiyonu olmayı yaÅŸayabildin mi?Bundan önceki ÅŸampiyonluklarımla kıyaslayamadığım için bilemiyorum. Demek ki ÅŸampiyonluk buymuÅŸ diye düşünüyorum. Gelecek vaad eden pilot yavaÅŸ otomobille de anlaşılırÄ°lk Super 1600 Åžampiyonu olan Hamdi Ãœnal ülkemizde motorsporlarının geliÅŸiminin hala istenilen düzeyde olmadığını söylüyor. Ãœnal bu konu hakkında yaptığı açıklamada ÅŸunları dile getirdi: ‘Motorsporlarının geliÅŸimi hala istediÄŸimiz düzeyde deÄŸil. Tabii ki geliÅŸiyor zaten zaman içinde geliÅŸmesi gerekiyor. Yani biz buna geliÅŸiyor diyemeyiz. Yurtdışından pilot getirelim diye bir konu açılıyor ve eÄŸer bu düşünülebiliyorsa bu spor geliÅŸiyor diyemeyiz. Ayrıca ÅŸimdi yarışmak isteyenler ilk sene bir araç bulsun, ikinci sene sponsorunu bulsun, hiç cebimden para harcamayayım diyor. Yani iki-üç yıl içinde tüm imkanlar kendilerine sunulsun istiyorlar. Ayrıca ÅŸimdi standartlar biraz daha yükseldi. Ä°nsanların kendilerini gösterebilmeleri için bir ÅŸeyleri ispat etmeleri gerekiyor. Gençler için bence hızlı bir otomobil deÄŸil saÄŸlam bir otomobil lazım. Çünkü her etapta geçmesi, her etapta herkesin önünden geçmesi lazım. Bir pilot gelecek vaad ediyorsa yavaÅŸ otomobille de bu anlaşılır.’Konsantremi kaybettim Opel’den ayrıldımOpel Takımı’ndan ayrılışı hakkında da önemli açıklamalar yapan Hamdi Ãœnal konu hakkında ÅŸunları söyledi: ‘Motorsporlarına baÅŸladığım zaman kısa bir amatörlük devresi geçirdim diyebilirim. Çünkü bir yıl kendi imkanlarımla yarıştıktan sonra Ä°skender Aruoba beni buldu ve takıma dahil etti. Gerçi o dönemlerde kendi otomobilimle yarışıyordum ama 2000 yılından itibaren Opel Corsa ile takım pilotu olarak yarışma fırsatı buldum. 2003 yılının ortalarındaysa konsantremi kaybettiÄŸim için takımdan ayrılmak istediÄŸimi dile getirdim. Bu olayın yaÅŸanmasının ardından baÅŸka takımlardan teklif geldi ama sözleÅŸmem olduÄŸu için deÄŸerlendiremedim. 2004 sezonunda otomobilden memnun olmadığım ve konsantremi kaybettiÄŸim için takımdan ayrıldığımdan benimle devam edebilirler diye düşünmüştüm. Ama onların baÅŸka seçenekleri vardı ve o ÅŸekilde deÄŸerlendirdiler. Bende daha sonra Volkan Işık’la, Emin Ali Sipahi ile görüştükten sonra Fiat adına yarışmaya baÅŸladım. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!