Güncelleme Tarihi:
Ege İhracatçı Birlikleri'nden (EİB) yapılan açıklamaya göre, Türkiye’de üretilen deri ürünlerinin dünya genelinde tanıtımı için faaliyet gösteren DTG, 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası için stratejisini futbol üzerine kurdu. Avrupa Futbol Şampiyonası tanıtımlarında da Türkiye’nin başarısı için ter dökecek ve dünya devi Barcelona’da top koşturan Arda Turan, rol alacak.
ZANDAR AÇIKLADI
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Genel Kurulu’nda konuşan Deri Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Erkan Zandar, DTG’nin tanıtım çalışmaları hakkında yaptığı açıklamada, Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin de önerisiyle Barcelona’ya transferi ile gündeme oturan Arda Turan’ın rol aldığı tanıtım filmleri hazırlama kararı aldıklarını bildirdi.
Zandar, "Türk ayakkabı, saraciye ve deri konfeksiyon ürünlerinin tanıtıldığı bir reklam filmi çektik ve yayınlanmaya başladı. İkinci aşamada Mayıs ayında Barcelona’da büyük bir meydanda bilboardlara gireceğiz. Temmuz ayında ise yılın ikinci yarısını kapsayacak çekimler gerçekleştirilecek." ifadelerini kullandı.
Türkiye’de deri sektöründe tek tasarım yarışması olan "Deri’n Fikirler Deri Üretim ve Tasarım Yarışması"nı 6 yıldır başarılı bir şekilde düzenlediklerini vurgulayan Erkan Zandar, şunları kaydetti:
"Yarışmamıza Ekonomi Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi ve Deri Tanıtım Grubu başından beri büyük destek veriyorlar. Yarışmadaki başarımız nedeniyle deri kimyasalları sektörünün lider firmalarından, merkezi Hollanda'da bulunan Stahl firması bu seneki yarışmaya sponsor oldu. Maddi ödüllerin yanı sıra ilk üç takımın deri mühendisine 3 ülkede 11 üretim tesisi 38 laboratuvarı ve yaklaşık 1800 çalışanı ile 1930'dan beri deri kimyasalları sektöründe faaliyet gösteren Hollanda Stahl şirketine bağlı Stahl Campus'te staj imkanı verilecek."
SEKTÖREL TEŞVİK TALEBİ
Türkiye’de son iki yıldır ihracat rakamlarının ihracatçıları mutsuz ettiğini savunan Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Jak Galiko ise Avrupa Birliği’ndeki ekonomik durgunluğa, Rusya krizinin de eklenmesinin ihracatçı sektörlerin olumsuz etkilediğini ifade etti.
Refahı yükseltmenin yolunun üretim ve istihdamdan geçtiğine değinen Galika, "Bunların artmasının yolu da ihracattan geçer. Türkiye’de bölgesel teşvik veriliyor. İzmir’e 40 kilometre mesafedeki Manisa ile İzmir arasında haksız rekabete yol açılıyor. 10-12 yıldır sektör bazında teşvik verilmesini istiyoruz." değerlendirmesinde bulundu.
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Genel Kurulu’nda, 2016 yılı bütçesi ve iş programı kabul edildi.