Tornacının zaferi

Güncelleme Tarihi:

Tornacının zaferi
Oluşturulma Tarihi: Mart 30, 2009 00:00

Mucizeler sadece filmlerde değil gerçek hayatta da olabiliyor. Formula 1’in 2009 sezonundaki ilk yarışta zirveye çıkan Brawn GP takımının öyküsü de bir mucizeden farksız.

Haberin Devamı

1976 senesinde ’tornacı’ olarak iş hayatına atılan Ross Brawn’ı bugüne kadar sadece Formula 1’i yakından izleyenler biliyordu.

Uzun yıllar Ferrari takımının teknik direktörlüğünü yapan Brawn, ekonomik kriz nedeniyle Formula 1’den çekilen Honda takımını devraldığında takvim yaprakları 6 Mart 2009’u gösteriyordu.

Apar topar devraldığı takıma kendi adını verip "Brawn GP" yapan Brawn, bu tarihten sadece 23 gün sonra koşulan Avustralya Grand Prix’sinde herkesi geride bırakıp şeref kürsüsünün ilk 2 basamağına çıktı. Sponsor bulamadığı için bembeyaz (!) otomobillerle yarışmak zorunda kalan Brawn GP’nin en büyük mali destekçisi maceraperest milyarder Sir Richard Branson’dan başkası değil.

Trulli de zoru başardı

Yarışta pole pozisyonunda başlayan Brawn GP’nin birinci pilotu Jenson Button’ı zorlayan pek olmadı.

Haberin Devamı

Biraz Red Bull pilotu Sebastien Vettel kovaladı, ancak o da son 4 tura girilirken BMW’den Robert Kubica ile çarpışıp yarış dışı kalınca, Brawn GP’nin diğer sürücüsü Rubens Barrichello ikinciliği ele geçirdi ve yeni kurulan takım ilk yarışında duble yaptı.

Sıralama turlarında kurallara uygun olmayan arka kanat kullandığı için arka sıralardan start alan Toyota pilotu Jarno Trulli, müthiş bir performans gösterip yarışı üçüncü sırada bitirdi. Ancak, güvenlik aracı pistte iken sollama yaptığı için 25 saniye ceza alınca, 12. sıraya geriledi.

Trulli’nin bu hatası sonrası Lewis Hamilton dördüncülükten üçüncülüğe çıktı. Ferrari sürücüleri Kimi Raikkonen ile Felipe Massa 16. ve 17. sıraları alarak sezonun ilk yarışında sıfır çektiler.

Ross Brawn’ın sırrı:

Ferrari’den ayrıldıktan sonra Honda’ya kurtarıcı olarak getirilen Ross Brawn, 2008 için yapılan otomobilin kötü olduğunu anlayınca, bütün ağırlığını 2009 otomobilinin üretimine verdi.

Diğer takımlar tüm paralarını 2008 sezonu için harcarken, Honda yeni kurallara uygun aracını bir sene önceden test edip zaman kazandı. Honda’nın Aralık 2008’de Formula 1’den çekilmesi her ne kadar test çalışmalarını biraz sekteye uğratsa da, Ross Brawn, kendi ürettiği otomobillerle kürsünün ilk 2 basamağını kapmayı başardı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!