TofaÅŸ'tan 'KuÅŸ serisi'ne veda

Güncelleme Tarihi:

TofaÅŸtan KuÅŸ serisine veda
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 12, 2002 00:00

TofaÅŸ Türk Otomobil Fabrikaları, ''KuÅŸ serisi'' olarak bilinen ''Åžahin'', ''DoÄŸan'' ve''Kartal'' modeli otomobillerin üretimine son verdi. Böylece, ''Murat 124'', ''Tempra'', ''Tipo'' ve ''Uno''dan sonra ''KuÅŸlar'' da üretim bantlarından uçmuÅŸ oldu.TofaÅŸ'ı uzun yıllar sırtlayan modeller olarak bilinen ''KuÅŸ serisi''nin üretimine, genel anlamda, tüketicilerin aldıkları otomobillerde son teknolojik donanımlara sahip olmak istemesi yüzünden son verilirken, otomobilseverler açısından bir sayfa daha kapanmış oldu.    Halk arasında ''Hacı Murat'' olarak adlandırılan ''Murat 124''ün hemen ardından üretimine baÅŸlanan ve bir dönem özellikle ailelerin rüyalarını süsleyen ''Åžahin'', ''DoÄŸan'' ve ''Kartal''ın kanatları, TofaÅŸ yöneticilerinin aldığı karar doÄŸrultusunda artık hareket etmeyecek.       ''KUÅžLARA (GÃœLE GÃœLE)''  TofaÅŸ Ceo'su Antonio Bene, ''131'' serisi olarak da bilinen  ''KuÅŸlar''ın, Türk otomotiv sektör tarihinde önemli bir yer tuttuÄŸunu belirterek, yine de, sürekli son teknolojileri araçlarında kullanmaya özen gösteren bir kuruluÅŸ olarak, bu serinin üretimine son verme kararını verdiklerini söyledi.  Her zaman yeni model arayışı içinde olduklarını ve bu hedef doÄŸrultusunda üretimlerini sürdürdüklerini ifade eden Bene, ''KuÅŸlara bugüne kadar yaptıklarından dolayı teÅŸekkür ediyoruz ve (güle güle) diyoruz'' dedi.  KARAR SÃœRPRÄ°Z DEĞİL  Bu arada, TofaÅŸ'ın ''KuÅŸ serisi''nin üretimine son vermesi, otomotiv sektöründe beklenen bir geliÅŸme olarak deÄŸerlendirildi.  Bene'den önceki TofaÅŸ Ceo'su Jan Nahum da, tüketiciler arasında yaptıkları anketlerde, ''KuÅŸ serisi''nden dolayı tepki aldıklarını söylemiÅŸti.  ''KuÅŸ serisi''ni, 20 milyon dolarlık yatırımın ardından Avrupa BirliÄŸi standartlarına uygun üretmelerinin bile bu tepkiyi yok etmediÄŸini belirten Nahum, ''Dünya standartlarında otomobil üreten ve bu otomobilleri tüm dünya ülkelerinde satılan TofaÅŸ'ın, kuÅŸ serisi yüzünden aldığı tepkiler bizi bu serinin üretimini sorgulamaya yöneltiyor. Bugüne kadar (talep var) diye üretimi sürdürdük. Ancak, tepkilere daha ne kadar dayanabiliriz bilemiyorum. Sabrımızı zorluyoruz'' demiÅŸti.       ÃœRETÄ°M VE SATIÅžLARI DÜŞMÜŞTÜ  TofaÅŸ'ın Bursa'daki otomobil fabrikasında yakın zamana kar üretimdeki en büyük paya sahip kuÅŸ serisi otomobillerin üretim ve satıştaki payları da düşmüştü. TofaÅŸ'ın geçen yılki üretiminde kuÅŸ serisinin payı yüzde 3.1'e, satıştaki payı da yüzde 4.1'e gerilemiÅŸti. 3 bin 600 işçinin çalıştığı TofaÅŸ Türk Otomobil Fabrikaları'nda işçilerin yaklaşık 3 bini, ihracatta gösterdiÄŸi baÅŸarılı performans nedeniyle hafif ticari araç segmentindeki ''Doblo'' bandında görev alırken, ''Palio'' ve yeni model olarak piyasaya sunulan ''Albea''nın yer aldığı 178 serisinde üretim tek vardiya sürdürülüyor.''KuÅŸ serisi'' olarak bilinen DoÄŸan, Åžahin ve Kartal otomobillerinin üretimi ise stokların artması nedeniyle yaklaşık 3 aydır yapılmıyordu.  ''KUÅžLAR''IN ÇEYREK ASIRLIK SERÃœVENİ  TofaÅŸ, ''KuÅŸ serisi''nin ilk modeli olan ''Murat 131''in üretimine 1977 yılında baÅŸlamıştı. Söz konusu seri, 1981 yılından itibaren, ''Åžahin'', ''DoÄŸan'' ve ''Kartal'' olarak üç deÄŸiÅŸik versiyonda üretilmeye baÅŸlanmıştı. ''KuÅŸ serisi''ne 1983 yılından sonra dahil olan ''Serçe''nin üretimine de, 1994 yılında son verilmiÅŸti.      TofaÅŸ, daha önce 1993-1999 yılları arasında ''Tipo'', 1990-1998 arasında ''Tempra'', 1994-2000 yılları arasında da ''Uno'' modellerini üretmiÅŸti.  "YEDEK PARÇA ÃœRETÄ°MÄ° 10 YIL BOYUNCA SÃœRECEK''       Seri üretimin durdurulması nedeniyle piyasada yedek parça sıkıntısı yaÅŸanmasının söz konusu olmadığını vurgulayan TofaÅŸ CEO'su Bene, ''Seri üretimine son verilen kuÅŸ serisinin yedek parça üretimi 10 yıl sürecek. Bu konuda herhangi bir sıkıntı yaÅŸanmayacak'' dedi.  Antonio Bene, seri üretimine son verilmesine karşın ''KuÅŸ serisi''için yurtdışından veya ticari taksi sürücülerinden gelecek otomobil sipariÅŸlerinin 2003 yılı sonuna kadar karşılanmasına devam edileceÄŸini anlatarak, şöyle konuÅŸtu:  ''KuÅŸ serisini, Mısır, Suriye ve Azerbaycan'ın da aralarında bulunduÄŸu 6-7 ülkeye ihraç ediyoruz. Ayrıca, Türkiye'de ticari taksi sürücüleri seriye hala ilgi gösteriyor. Yurtdışından ve ticari taksi sürücülerinden otomobil sipariÅŸi gelmesi halinde, 2003 yılı sonuna kadar karşılanacak.''  Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!