Güncelleme Tarihi:
İlk Bölüm: Tekne keyfi 850 YTL'den başlıyor
İkinci bölüm: Bir nalbur dükkanından zirveye
- Ne kadara kadar vergi yok? Â
Â
9.9 beygire ve 5 metreye kadar vergi yok. Aynı zaman da ehliyet de istenmiyor. O yüzden müşteriler daha fazla tercih ediyor. Ancak şimdi bu uygulamayı iyileştirecek yeni bir yasa çalışması yapılıyor.
Eren GÃœLER YAZIYOR |
7 metre ve 25 beygire kadar serbestlik saÄŸlanacak. Bizim yıllardır mücadelesini yaptığımız bir bayrak olayı var. 'Bayrağımı istiyorum' projesi altında binlerce imza toplandı ve ilgili yerlere gönderildi. Bu çabaların sonucunda da hükümet bizi dikkate aldı ve sektörümüzden iki milletvekilinin hazırladığı tasarı Meclis'e gönderildi. Yakın bir zamanda bu kanun çıkabilir. Böylece 7 metreye ve 25 beygire kadar teknelerin kıyı kaptanı ehliyetsiz kullanımı ve Türk bayrağı ile sadece yılda bir kez vergilendirmesi ve vergilerin düşürülmesi saÄŸlanabilir.  Â
Â
- Vergi ödemeden sularda gezmek mümkün mü?
Vergilerden kurtulmak için 500 euro, 700 euro gibi paralar ödeyerek bir yabancı bayrak alıyorsunuz ve böylece Türk sularında yabancı bayrakla dolaşabiliyorsunuz. O zaman vergi ödemekten de kurtuluyorsunuz.
Â
Biz de diyoruz ki, "Şu vergileri düşürün de bizim bayraklarımız dalgalansın sularda..."
- Vergiler düşünce herkes teknesine Türk bayrağı çekecek o zaman...
Â
" Biz de diyoruz ki, "Şu vergileri düşürün de bizim bayraklarımız dalgalansın sularda..." " |
Bakın küçük bir hesap yapalım. Bugün Fenerbahçe Yat Limanı'nda yaklaşık 1000 tekne var diyelim. Siz deseniz ki ben sizden 250 euro alacağım, teknenize Türk bayrağı çekin, gelin verginizi ödeyin... Ben size söyleyeyim, hepsi kabul eder. Bu parayı 1000 ile çarpın, 10 tane marina varsa 10 bin ile çarpın, ülkeye gelecek parayı düşünebiliyor musunuz?
Â
Ciddi bir para giriÅŸi olacak ve bu da hepimize yarayacak...
- Sektörün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Sektörde çok dikkat çekici gelişmeler oluyor ve milyon dolarlık yatların imalatlarında sıra var.
Â
- Sizin tarafın geleceğini nasıl?
Â
Birbirine bağlı zaten. Şimdi siz 3.50-4.50 tekne alıp bunu geliştirmek büyütmek istiyorum diyorsunuz. Üretim de öyle. Belirli bir noktaya geldikten sonra üretimimizi daha büyük teknelere, yata, motoryata kaydırmak, kendinizi geliştirmek istiyorsunuz.
Â
- Sizin de öyle bir hedefiniz var mı?
" Daha çok fiber satılıyor artık. Tahtanın bakım zorluğu insanları bezdiriyor. " |
" Ortaklık teklifleri geliyor ama biz tek başımıza devam edeceğiz. " |
- Ahşap tekne mi fiber mi daha çok satılıyor?
Tüketici tercihlerinde bir dönüş var. Daha çok fiber satılıyor artık. Tahtanın bakım zorluğu insanları bezdiriyor.
- Alanlar bu tekneleri nerede tutuyor?
Â
Marina fiyatları biraz yüksek olduğu için genelde balıkçı barınakları ve kendi oluşturdukları yerlerde tutuyorlar.
- İstanbul'da yeteri kadar yer var mı?
Â
Hayır yok ve o bizim en büyük sorunumuz. Bugün Pendik'te çok büyük bir liman yapılıyor. Orası yapıldığında nispeten fiyatların biraz düşeceğini bekliyoruz.
Ama tabii bizim de gücümüz bir yere kadar. O işleri yapan insanlara telkinlerde bulunuyoruz. Fiyatları fazla şişirmeyin, daha fazla müşteri edinin, kazancınızı hizmetle elde edin, farklı olun gibi yaklaşımlarda bulunarak bunları sağlıyoruz. Ama gidip Fenerbahçe veya Ataköy'de böyle bir telkinde bulunma şansımız yok.
Â
Eğer marinalardaki fiyatlar, vergiler düşer ve bayrak problemi çözülürse denizcilik sektörü patlama yaşayacak. O kadar iddialıyım.
Â
- Ortaklık teklifleri geliyor mu?
Biz kendi yağıyla kavrulmayı seven bir şirketiz. Normal eğitimleri yapıp bölünmeden devam etmek istiyoruz. Ortaklık teklifleri geliyor ama biz tek başımıza devam edeceğiz.
İlk Bölüm: Tekne keyfi 850 YTL'den başlıyor
İkinci bölüm: Bir nalbur dükkanından zirveye
Â