Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Aralık 05, 2007 00:00
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2007 sezonunu Ferrari’nin zaferleri ile kapattık. Ferrari, Markalar Şampiyonu olurken, Kimi Raikkonen ise Pilotlar Şampiyonluğu’nu kazandı.
Durum böyle olunca 2007 yılının Formula 1 renkleri kırmızı olmuş oldu. Hatta takımın Michael Schumacher olmadan çıktığı ilk sezonda elde edilen bu zaferler çok önemliydi. Çünkü Michael Schumacher olmadan Ferrari Takımı’nın en azından ilk sezonunda geride kalacağı düşünülüyordu. Fakat Kimi Raikkonen ve Felipe Massa sezon boyunca tüm yaşananlara rağmen buna izin vermedi. Sezon Ferrari hakimiyetinde tamamlandı ve damalı bayrağın son kez sallanması ile birlikte takımlar ve pilotlar arasında
transfer haberleri de ortaya çıkmaya başladı. Fakat bu transfer haberleri geçtiğimiz yıllara göre oldukça ilginç. Çünkü her zaman tecrübeleriyle ön plana çıkan ve Formula 1 denince akla ilk gelen isimlerden olan bazı pilotlar kendilerine takım aramaya başladı.
AĞABEY KONTENJANI
Bu pilotların başında ise efsane Michael Schumacher’in kardeşi Ralf Schumacher yer alıyor. Ağabeyinin gölgesinde kalan ve çok önemli başarılar elde etmeyi bir türlü başaramayan Ralf Schumacher için yeni sezon halen belirsizliğini koruyor. Yıllardır yarıştığı Toyota Takımı ile yolları ayrılan Ralf Schumacher kendisine henüz bir takım bulamadı. Ralf Schumacher gibi bir ismin yeni sezonda boşta kalması gibi bir olasılık bile bulunuyor.
Geçtiğimiz sezon Spyker F1 adı altında yarışan takım bilindiği gibi yeni sezonda el değiştirmesi ile birlikte Force India adı altında mücadele edecek. Yeni sezona iddialı bir başlangıç yapmak isteyen takım pilot seçimleri içinse araştırmalara aralıksız devam ediyor. Takımdan gelen açıklamalara göre denenecek ilk pilotlar arasında Ralf Schumacher yer alıyor. 27 kez podyuma çıkan ve 6 birinciliği bulunan Ralf Schumacher, Force India Takımı’nın denemelerine katılacağını açıkladı. Görünen o ki Ralf Schumacher’in son şansı bu takımmış gibi. Ancak Alman pilotun gözünü McLaren Mercedes Takımı’nın boş olan koltuğuna da diktiği söyleniyor.
MCLAREN TECRÜBE DİYEBİLİR
McLaren Mercedes Takımı’nın patronu Ron Dennis ise ikinci koltukla ilgili bir açıklama yapmıyor. Şimdilik bilinen tek kesin şey Lewis Hamilton’un önümüzdeki yıl takımın yine en önemli silahı olacağı. Bununla birlikte Dennis geçtiğimiz hafta takımın test pilotu Pedro de la Rosa’nın da ikinci pilot olma yolunda önemli bir şansı bulunduğunu dile getirdi. İşte bu sürpriz açıklamanın ardından McLaren Mercedes Takımı’nın her ne kadar bir yıllık tecrübe sahibi olsa bile takımın ikinci pilot koltuğunu tecrübeli bir isme teslim etme düşüncesinde olduğunu ortaya koyuyor. Yıllardır takımın içinde yer alan ve skandal kopya davasının da flaş isimlerinden biri olan Pedro de la Rosa takım bünyesinde start aldığı yarışlarda da önemli işler yaparak dikkat çekmeyi başarmıştı.
İTALYAN DENEMEYE ÇIKIYOR
Bununla birlikte ilginç haberlerden bir diğeriyse Giancarlo Fisichella ile ilgili. Formula 1’in en tecrübeli isimlerinden biri olan Giancarlo Fisichella da, Force India Takımı’nın denemelerine katılacak olan pilotlardan biri. Renault Takımı’nın 2008 kadrosu henüz belli olmamış olmasına rağmen Fisichella ile olan bağlar şimdiden kopmuş gibi görünüyor. Söylentileri göre Renault yöneticileri Fisichella’ya kesin bir bilgi vermemiş olsa bile transfer görüşmeleri yapması için onu şimdiden serbest bırakmış durumda. Eğer iki pilot Force India Takımı’na kabul edilirse takımın 2008 kadrosu çok önemli iki pilota kavuşmuş olacak. Elbette seçmelere katılacak isimler Ralf Schumacher ve Giancarlo Fisichella ile sınırlı değil. Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Franck Montagny gibi isimlerde denenecek pilotlar listesinde yer alıyor.
Bununla birlikte Formula 1’de iki şampiyonluğu bulunan Fernando Alonso’nun durumu da henüz netlik kazanmadı. Renault cephesinde tüm hazırlıklar Alonso’nun takıma döneceği yönünde yapılmaya devam ediyor. Ancak Alonso ile ilgili de transfer haberleri gelmeye devam ediyor. Çünkü Renault yönetimi ile Alonso arasında sözleşme konusunda sorunlar bulunduğu da gelen
haberler arasında. Alonso’nun isminin en sıklıkla anıldığı takımsa Red Bull. Formula 1’in iddialı takımlarından biri olmak isteyen Red Bull yöneticileri Fernando Alonso ile görüştüklerini her fırsatta dile getirmeye devam ediyor.
Geçtiğimiz sezonu büyük bir hayal kırıklığı ile tamamlayan Honda Takımı’nda ise işler yoluna giriyor gibi görünüyor. Ferrari’nin başarılarında önemli bir pay sahibi olan Ross Brawn artık Honda Takımı’nın başarısı için çalışacak. Honda Takımı’nın zaferler kazanabilmek adına attığı bu adım herkes tarafından son derece olumlu bir şekilde karşılandı. Hatta takımın iddialı pilotu Jenson Button’ın Ross Brawn ile çok iyi işler yapabileceği de konuşuluyor.
Mucize gerçekleşmedi Loeb yine şampiyon Dünya Ralli Şampiyonası’nda sezon İngiltere Rallisi ile birlikte sona erdi. Sezonun son yarışında oldukça rahat bir şekilde çıkan Citroen C4 WRC pilotu Sebastien Loeb en yakıt rakibi ile arasındaki puan farkını değerlendirerek bir kez daha şampiyon oldu. Bu yarış öncesinde en yakın rakibi Gronholm ile arasındaki puan farkını 6’ya yükselten Loeb yarışı üçüncü sırada tamamlamasına rağmen şampiyonluğu kazanan isim oldu. Loeb böylelikle, ralli kariyerinin dördüncü şampiyonluğunu elde ederken, adeta ’parkurların kralı benim’ diye haykırdı. 2004 yılından itibaren şampiyonluğu kimseye kaptırmayan Loeb, Dünya Ralli Şampiyonası’nın da efsanelerinden biri haline geldi. Sebastien Loeb aynı zamanda bugüne kadar elde ettiği 36 birincilikle ralli parkurlarının en çok yarış kazanan pilotu unvanını da elinde bulunduruyor.
Dünya Ralli Şampiyonası’nın önemli isimlerinden biri olan Marcus Gronholm aslında bu sezonun en önemli favorisiydi. İlk başlarda işler istediği gibi giden Marcus Gronholm puan olarak da önemli bir avantaj yakalamıştı. Fakat Gronholm sezonun tamamlanmasına birkaç yarış kala ralli parkurlarına veda edeceğini ve emekli olacağın açıkladı. İşte bundan sonrası Gronholm için hiçte iyi gitmedi. Colin McRae’nin ölümünün hemen ardından bu kararını açıklayan Gronholm yarışlara konsantre olma konusunda da sorunlar yaşamaya başladı. Sezonun bundan önceki yarışı olan İrlanda Rallisi’ne rakibi Loeb’ün dört puan önünde lider çıkan Gronholm sezonun son yarışının ardındansa kendisini 4 puan arkada buldu ve sezonu ikinci sırada tamamladı. Sonuç ne olursa olsun ralli parkurları bir efsanesini daha kaybetti. Bize de buradan güle güle Gronholm demekten başka bir şey düşmüyor. Umarız parkurlar sadece Loeb’e kalmaz ve heyecan yeniden geri gelir.