Murat TOSUN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2008 00:00
Ülkemiz adına bir rüya daha gerçek oldu. Daha önce defalarca farklı markalar ve farklı pilotlarla Dünya Ralli Şampiyonası’nda boy gösteren Türkiye bu kez çok daha önemli bir görevle yola çıktı.
Yıllar önce bu yönde planlarını yapan Ford Türkiye geçtiğimiz hafta bir rüyayı hayata geçirmeyi başardı. Tamamı yerli olan yani otomobili bile Türkiye’de yarış aracına dönüştürülen bir ekiple dünya parkurlarına çıkan ekibin tamamında Türkler yer alıyor.
Yıllardır önemli yatırımların yapıldığı ve ralli parkurlarında bir ilk olan cup şampiyonasında da kullanılan Fiesta otomobillerle dünya parkurlarına çıkan takım üç farklı ekiple yani bugüne kadar ülkemiz adına en kalabalık olan kadro ile dünya arenasına çıktı. Emre Yurdakul-Can Erkal, Koray Muratoğlu-Levent Özokutucu ve bayan ekibimiz Burcu Çetinkaya-Çiçek Güney ekipleri ile Dünya Ralli Şampiyonası’nda boy gösteren Castrol Ford Türkiye ekibi sezonun ilk startını dünyanın en önemli rallilerinden biri olan İtalya Rallisi’nde aldı. Gerçekten de bu yarış için dünyanın en önemli rallilerinden biri demek çok doğru. Çünkü hem yaşayan halkının kültürü hem de ralli atmosferine son derece uygun olan doğası ile yarış bu söylemi sonuna kadar hak ediyor.
BÜYÜK İLGİ GÖRDÜLER: İtalya Rallisi’nin ilk startının verildiği andan son anına kadar Türk ekibine gösterilen ilgi de görülmeye değerdi. Gerçekten de uyumlu oldukları her hallerinden belli olan ekip servisinin en genç elemanından takımın patronlarına kadar büyük bir uyum ve ahenk içinde çalıştılar. Bu durum servis alanına ziyaret eden herkesin gözlerinden kaçmadı. Ekibin gördüğü ilgi de görülmeye değerdi. Dört bir yanında Türk bayraklarının dalgalandığı servis alanına özellikle İtalyan taraftarlar büyük ilgi gösterdi. Takımda yer alan herkesin ismini sayabilecek kadar meraklı olan İtalyan taraftarlar etaplarda da ekibimizi yalnız bırakmadı. Bu durum elbette ekibe büyük moral verirken aynı zamanda ilerleyen yarışlar içinde konsantrasyonun üst düzeye ulaşmasında şüphesiz çok olumlu bir etki yapacak.
BOSTANCI ÇOK DUYGUSAL: Yıllardır ralli ve Ford denince akla ilk gelen isimlerden biri olan takımın patronu Serdar Bostancı’nın İtalya Rallisi boyunca çok duygusal olduğu da gözlerden kaçmadı. Belki de kendisinin yarıştığı dönemlerde bu tip organizasyonların olmamasına çok üzülüyordu ama şimdi de böylesine güçlü ve iddialı bir takımın başında olmaktan dolayı da son derece mutluydu. Duygulandığını söylemekten de çekinmeyen Serdar Bostancı, Türk ekibinin çok önemli bir görev üstlendiğini ve bunun yıllardır süren çalışmaların ardından ortaya çıktığını söyledi. Planlarının tamamını bu doğrultuda yapan ve yıllardır bu hedefe doğru ilerleyen bir takımın, rallinin beşiklerinden olan İtalya’da yer alıyor olmasının kendisini çok etkilediğini de söyleyen Bostancı, ekibin gösterdiği çabanın, uyumun ve performansında kendilerini çok memnun ettiğini söyledi. Ekibinin ilk yarışında gösterdiği performanstan da çok mutlu olan Bostancı, yarışın bitmesine birkaç etap kala yarış dışı kalan Emre Yurdakul’un ilerleyen dönemlerdeki stratejilerini belirleme konusunda birkaç değişiklik yapmalarına neden olacağını da söyledi.
BOSTANCI bıyıklarını kesip MURATOĞLU etek giyecek mi
Dünya Ralli Şampiyonası’nın son iki yılında Markalar Şampiyonluğunu kazanan Ford Takımı’nın patronu olan Malcolm Wilson’un da yakından takip ettiğini ve tüm takımla ilgilendiğini söyleyen Serdar Bostancı aynı zamanda ekip içinde ilginç bir iddianın olduğunu da ilk kez söyledi. Bostancı, sergilediği performansla bu yarışta da herkesin takdirini kazanan ve yarışı da kendi klasmanında ikinci sırada tamamlayan Burcu Çetinkaya’nın sezonu şampiyon olarak tamamlaması halinde herkesin gözü önünde yıllardır kendisinin en önemli simgesi olan bıyıklarını kesecek. Bunun elbette ekibi motive edebilmek için bir jest olduğunu da belirten Bostancı bakalım sezon sonunda bıyıksız mı kalacak. Bu büyük iddianın sonuçlarını görebilmek için sezon sonuna kadar bizlerinde meraklı bekleyişi sürecek.
Takım içindeki iddialar aslına bakarsanız bununla da sınırlı değil. Elbette bunların sadece takım içindeki uyumu ve rekabet gücünü yüksek tutmak adına yapılan küçük eğlenceler olduğunu söylememize gerek yok ama ikinci iddianın kahramanından da son derece iddialı bir açıklama geliyor. Ralli parkurlarının son dönemlerde en çok dikkat çekmeyi başaran isimlerinden biri olan ve geçtiğimiz sezonuda en iyi Fiesta pilotu olarak tamamlayan Koray Muratoğlu takımın bayan yıldızı Burcu Çetinkaya’nın kendisini bir sorun yaşamadığı yarışta geçmesi halinde etek giyeceğini söyledi. Gerçi sonrasında bu eteği İskoç eteği olarak çevirmiş olsa bile Koray Muratoğlu, Burcu Çetinkaya’nın kendisini geçtiği bir yarışın ardından etek giyecek gibi görünüyor. Sezonun ilk yarışında aslına bakarsanız bu olay gerçekleşmiş gibi görünüyor ama Koray bu yarışta yaşadığı süspansiyon problemi nedeniyle ikinci güne superrally yaparak başlamak zorunda kaldı. Ancak bir sorunun olmadığı bazı etaplarda da performansıyla parkurların iddialı ekiplerinin bile dikkatini çeken Burcu Çetinkaya’nın kendisini geçtiğini de hatırlatalım.
Yarışta neler yaşandı
Aslında bu yarışı anlatabilmek için şunu söylemek gerekiyor. İtalya Rallisi, Türkiye Ralli Şampiyonası’nın üç yarışına bedel. Çünkü etap uzunluklarına bakıldığında bu yarışın toplam etap uzunluğunun gerçekten de ülkemizde düzenlenen üç yarışın etap uzunluğuna denk geldiği görülüyor. Bu nedenle bu yarışı tamamlayabilmek bile gerçekten de çok önemli bir iş. İlk gün ekipte işler Koray Muratoğlu için yolunda gitmezken, son gün ise Emre Yurdakul oldukça şanssızdı. Koray problemini ilk gün yaşadığı için superrally kuralını kullanarak yarışa devam etti. Süspansiyon ve fren problemi ile karşılaştığı otomobili servis alanında sorunsuz hale getirilmesinin ardından Koray kaldığı yerden yarışa devam etti. Emre ise son gün kendi klasmanında yarışı ikinci sırada sürdürürken bir kayaya çarparak yarışa veda etmek zorunda kaldı. Yarışın son gününde Burcu ise bağırsaklarında yaşadığı problem nedeniyle zor anlar yaşadı. Durum böyle olunca üç ekipte sorun yaşadı ama yarış sonunda gelen sonuçlar herkesin yüzlerini güldürdü. Burcu sezonun ilk ayağını geçtiğimiz sezonun yedi yarışına da katılarak çok önemli bir tecrübesi olan Baranauskas’ın arkasında ikinci sırada tamamladı. Koray ise ilk gün yaşadığı sorunlara rağmen yarışı üçüncü sırada bitirdi. Start alınan ilk yarışta elde edilen bu sonuçlar gerçekten de tek kelimeyle muhteşemdi. Ekip şimdi ise gözünü sezonun bir sonraki yarışı olan Türkiye Rallisi’ne çevirdi. Kendi seyircisi önünde mücadele edecek olan ekip bu yarıştan da başarılı sonuçlar bekliyor. Emre ise Baranuskas’ı bazı etaplarda geçerek gücünü gösterdiği yarışta şanssızlığının kurbanı olmuş oldu.