Güncelleme Tarihi:
Zorlu geçen kış testlerinin ardından Melbourne gelen takımları, değişken hava şartları, zorlu pist koşuları ve yeni kuralların getirdiği, öngörülemeyen dayanıklılık problemleri bekliyordu.
Kış testlerinde hızlı ve dayanıklı görünen ve galibiyetin en büyük favorisi olarak Melbourne gelen takım Mercedes’ti. Özellikle Mercedes motoru testlerde, dayanıklılık ve güç denkleminde, rakiplerine oranla bir iki gömlek üstündü. Podyum mücadelesi için, Williams ve Mclaren aday gösteriliyordu.
Son dört yılın dünya şampiyonu RedBull takımı, testlerde tam bir yarış mesafesi tamamlayamadan Mebourne’ye geldi. Aslında Adrian Newey yine çok güzel görünen, agresif şasi tasarımlarına bir yenisini daha eklemişti fakat Renault motorunun soğutma problemleri ile boğuşmaktan, aracın gelişim hızı yavaşladı.
Ferrari ise tam bir kapalı kutuydu, pull-rod süspansiyon sistemi ile yola devam kararı alan takımın, testlerde hızını sakladığı düşünülüyordu.
Antrenmanlara Ferrari takımı hızlı başladı. Alonso ilk seansta dengeden memnundu ve en iyi dereceye imza attı. Pistin yol tutuşunun iyileşmesi ve artan sıcaklık ile birlikte Mercedes pilotları öne çıkmaya başladı ve ikinci seansı rakiplerinin yarım saniye önlerinde bitirdi. Aslında fark bundan da fazlaydı. Mercedes düzlüklerde olduğu kadar, hızlı virajlarda da şaşırtıcı derece üstündü. Özellikle yumuşak hamurla rakiplerine oranla yaklaşık bir saniye hızlıydı.
Sıralama turları, geçen sene olduğu gibi, yağmur altında geçti. Mclaren’den Magnussen ve Redbull’dan Ricciardo, takım arkadaşlarından hızlı gözüktüler. Piste son turu atmanın da avantajıyla, Hamilton az farkla da olsa polü aldı. Mercedes pilotlarının yağmur altında, çok fazla arkadan kayma problemi yaşamadığını gördük. Yeni motorla birlikte Mercedes’in güç dağılımı, kusursuzdu.
Yarışın Startı ile birlikte, aracında problem yaşayan ve beş silindir ile yola devam etmek durumunda kalan Hamilton, Rosberg ve Ricciardo’ya geçildi ve ikinci turda yarışı bırakmak zorunda kaldı. Takım sonradan yaptığı açıklamada, problemi önceden fark ettiklerini ve motoru korumak amaçlı, yarıştan çekildiklerini açıkladı. Hamilton hızlı başlayan ve çabuk biten yarışlar koleksiyonuna, bir yenisini daha eklemiş oldu.
Son dokuz yarışın galibi Vettel’i de aynı akıbet bekliyordu. Güç ünitesinden kaynaklı problem nedeniyle yarış dışı kalan dünya şampiyonu, geçen sene olduğu gibi sezona iyi bir başlangıç yapamadı.
Arka sıralarda Bottas ve Raikkonen çok iyi startla ön sıralara tırmanmaya başladı. İlk viraja girilirken Massa’nın kum havuzuna saplandığını gördük. Bu sene Caterham takımı ile tekrardan yarışmaya başlayan, kamikaze lakaplı Kobayashi, fren pedalının da azizliği ile, Massa’ya arkadan çarpmıştı. Sıralamalarda yanlış lastik seçimi ile gerilere düşen Brazilyalı pliot için, Mebourne kısa ve mutsuz bir hafta sonu olmuştu.
Lider Rosberg üst üste hızlı turlarla farklı açmaya başlamıştı. Mclaren ve Redbull benzer turlar atarken, Alonso gerilere düşmeye başlamıştı. Ferrari hızlı virajların olduğu ikinci ve üçüncü sektörlerde, bekleneni veremiyordu. Raikkonen için durum biraz daha karmaşıktı; frenlemede sürekli ön tarafı kilitlenen pilot, dengeden memnun değildi.
Rosberg’in istikrarlı ve hızlı turlarla açmaya başladığı fark, onuncu turda güvenlik aracının girmesiyle beraber eridi. Jenson Button bu fırsattan istifade ederek pite daldı ve yarışta kendisine podyumu getirecek avantajı yakaladı.
Yarış tekrar başladığında Rosberg kontrollü bir şekilde farkı açmaya başladı. Son dönemde Vetten’den görmeye alışkın olduğumuz rahatlıkta ve tempoda, rakiplerini kontrol ederek farkı açmaya devam etti. Yarışa onbeşinci sıradan başlayan Williams pilotu Bottas, yaptığı kazadan sonra yükselişine geçti ve beşinci olarak, Williams’ın potansiyeline herkese gösterdi.
Son pit stoplardan sonra, sert lastiğe geçen Magnussen, Redbull’a yaklaşmaya başladı fakat geçiş yapacak fırsatı bulamadı. Ricciardo’nun yakıt akışı sensörü nedeniyle diskalifiye edilmesiyle, Magnussen, Mclaren’deki ilk yarışını ikinci sırada tamamladı.
Geçen sene podyum başarısı gösteremeyen takım, Button’un da üçüncü olmasıyla, bu kötü seriye son vermiş oldu.
Yarış öncesi podyum hedefleyen Ferrari, Avusturalya’dan umduğunu bulamadan ayrıldı. Yeni motor ve güç ünitesinin beklenenden ağır olması, fren dengesi ve maksimum hız gibi alanlarda problem yaşayan takımın tek tesellisi, iki aracıyla birlikte finiş görmesi oldu.
Yarışın üçte birlik bölümü tamamlandıktan sonra neredeyse yavaşlayan ve Melbourne caddelerinde gezinir gibi tur atmaya başlayan Rosberg, en hızlı tura da imza atarak, damalı bayrağa ulaşan ilk isim oldu.
Formula 1’de “yeni çağ” olarak adlandırılan 2014 sezonunun, açılış yarışı çekişmeli ve keyifli geçti. Değişen kurallarla birlikte kısa sürede hızlanan ve galibiyet mücadelesi veren takımlar görebiliriz. Rekabet düzeyi oldukça yüksek bir sezon bizleri bekliyor.