Son etap: Alonso üçüncü kez kazandı Schumi dönüÅŸ sinyali verdi

Güncelleme Tarihi:

Son etap: Alonso üçüncü kez kazandı Schumi dönüş sinyali verdi
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 27, 2005 00:00

Böylesine büyük bir kapışmayı gerçekten çok özlemiÅŸtik. Özellikle, yarışın son 21 turu Formula 1 tarihinin unutulmaz mücadeleleri arasındaki yerini aldı. Yarışa 13’üncü sıradan baÅŸlayan ve finiÅŸe 35 tur kala geçtiÄŸimiz yıllarda olduÄŸu gibi adeta uçmaya baÅŸlayan Schumacher’in nefesleri kesen temposu müthiÅŸ bir yarış yaÅŸanmasına neden oldu.Son 12 tur yedi kez dünya ÅŸampiyonu olan Schumacher’in nefesini ensesinde hisseden Alonso ise adeta ben kolay lokma deÄŸilim diyerek arka arkaya üçüncü kez kazandı.Formula 1 Dünya Åžampiyonası’nda dördüncü ayak mücadelesi San Marino’daydı. Efsane pilot Ayrton Senna’nın hayatını kaybettiÄŸi 4 bin 933 kilometre uzunluÄŸundaki Imola Pisti’nde gerçekleÅŸtirilen yarışta pilotlar 62 turun ardından toplam 305 kilometreyi geride bırakmış oldu. San Marino Grand Prix’sinin sıralama turlarında ilk sırada yer alan isimse McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen oldu. Sezonun en iyi sonucunu elde eden Fin pilot Raikkonen’in ardından ikinci sırada yer bulan isimse Renault’nun son iki yarışı kazanan Ä°spanyol pilotu Fernando Alonso oldu. Bu iki pilot start çizgisinde yan yana yer alırken yaÅŸayan efsane olarak adlandırılan Michael Schumacher ilk sıralama turlarında üçüncü sırada yer bulmasına raÄŸmen, ikinci sıralama turlarında fren problemi yaÅŸayınca 14’üncü sırada yer aldı. Takımın diÄŸer pilotu Rubens Barrichello’nun ise 10’uncu sırada yer almasının ardından Ferrari’nin baÅŸkanı Luca Di Montezemolo’nun pit alanına gelmesi dikkatlerden kaçmadı.Sıralama turlarında dikkat çeken bir baÅŸka olay ise Jenson Button’ın performansı oldu. Ä°lk üç yarışta kötü sonuçlar elde eden Button, San Marino’nun sıralama turlarında üçüncü iyi zamanı yapmayı baÅŸardı.RAIKKONEN’DEN SÃœRPRÄ°Z VEDASıralama turlarında en iyi zamanı yapan McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen iyi bir start almasına raÄŸmen 8’inci turda birden yavaÅŸlamaya baÅŸladı. Aracında meydana gelen problem hem Fin pilotu hem de McLaren Mercedes’i büyük hayal kırıklığına uÄŸrattı. Sezonun açılış yarışını kazanan Renault pilotu Giancarlo Fisichella ise 5’inci turda yol dışına çıkarak yarışa veda etti. Ferrari’nin Brezilyalı pilotu Rubens Barrichello da 18’inci turda aracını pit alanına doÄŸru yönlendirerek yarışı terk etti. YaÅŸanan bu olayların ardından Alonso ilk sırada yer alırken, sezona kötü bir baÅŸlangıç yapan BAR Honda pilotu Jenson Button ikinci sırada yer buldu.Yarışın tamamlanmasına 35 tur kala yine rutin bir tempo vardı. San Marino’yu izleyenler Alonso’nun liderliÄŸini ve Button’ın rahat ikinciliÄŸini seyrediyordu. Arka bölümde ise beÅŸli bir grup kendi aralarında mücadele ediyordu. Ancak bu turdan itibaren Alman pilot Schumacher’in adeta uçağı havalandı. GeçtiÄŸimiz yıllarda olduÄŸu gibi uçarcasına ilerlemeye baÅŸlayan Schumacher ilk olarak üçüncü sıraya yükseldi. Geç pit-stop taktiÄŸi ile rakiplerini geride bırakan Schumacher’in ÅŸimdiki hedefi ise ikinci sıradaki Jenson Button’dı. Aradaki farkı her tur biraz daha kapatan Schumacher finiÅŸe 21 tur kala Button’ı yakaladı. Bu turdan itibaren adeta tampon tampona devam eden mücadele finiÅŸe 16 tur kala sona erdi. Rakiplerine tur bindirirken hata yapan Button, müthiÅŸ bir tempo ile arkasından gelen Schumacher’e geçilmekten kurtulamadı. Schumacher’in ÅŸimdiki hedefiyse ilk sıradaki Alonso’ydu.EFSANENÄ°N ÖNÃœNDE KAZANDIYarışın son 12 turunu nasıl anlatsak bilemiyoruz. 12 tur boyunca tampon tampona, nefeslerin tutulduÄŸu bir heyecan yaÅŸandı. Önde son iki yarışı kazanmış lider Alonso, arkada efsane Michael Schumacher. Kendi evinde yarışan Ferrari ve bu sezon Markalar Åžampiyonu olmayı kafasına koymuÅŸ bir Renault karşı karşıyaydı. Kalplerin hızla çarptığı son 12 turda Alonso’nun müthiÅŸ savunması kendisine bir galibiyet daha getirdi. Schumacher’in yaptığı her ataÄŸa savunmasıyla karşı koyan Alonso soÄŸukkanlılığını hiç kaybetmedi. Sezonun bundan önceki iki yarışını kazanan Alonso adeta bunun tesadüf olmadığını ispatlayarak yarışı Schumacher’in 0.2 saniye önünde kazandı. Tam 35 saniye farkı kapatan ve Ferrari bitti diyenlere adeta haykırarak biz buradayız diyen Michael Schumacher ise sezonun en iyi sonucuna imza atarak ikinci sırada finiÅŸ gördü. Yarış öncesinde pit alanını ziyaret eden Luca Di Montezemolo herhalde bu ziyaretlerini bundan sonra daha sık yapacaktır. Tam 11 yıl önce bu pistte birincilik mücadelesi verdiÄŸi Ayrton Senna’nın ölümüne tanık olan Schumacher içinse sanıyoruz tek bir ÅŸey söylemek yeterli olacaktır: Avans bitti... Yarış sonunda Jenson Button üçüncü olarak podyuma çıkarken, tenis oynarken sakatlanan Juan Pablo Montoya’nın yerine bu yarışta start alan Alexander Wurz dördüncü sırada finiÅŸ gördü. Senna’nın ışığı 11 yıl önce bu pistte söndüFormula 1 Dünya Åžampiyonası’nın en önemli isimlerinden biriydi Ayrton Senna... Tam 161 yarışta start aldı. Bu start aldığı yarışlardan 41 tanesini ilk sırada tamamladı. Tam 65 kez sıralama turlarının en iyi ismi oldu. Tabii ki yarışlarda elde ettiÄŸi bu baÅŸarıların ardından McLaren Honda ile 1988, 1990 ve 1991 yıllarında dünyanın en iyisi olarak ÅŸampiyon oldu. ProfesyonelliÄŸi, hırsı, hızlı sürüş stili ile akıllarda kalan Senna’nın en önemli özelliklerinden birisi de efendi kiÅŸiliÄŸiydi. Formula 1 denince akla ilk gelen isimlerden biri olan Brezilyalı Senna 21 Mart 1960’da dünyaya gelmiÅŸti. Tam bir star olan Senna, 1 Mayıs 1994’de San Marino Grand Prix’sinde, Imola Pisti’nde, Tamburello virajında geçirdiÄŸi kazanın ardından hayata gözlerini yumdu. Onun hayatını kaybetmesinin ardından tam 11 yıl geçmiÅŸ olmasına raÄŸmen 65 pole pozisyon zaferi ile bu rekoru hala elinde bulunduruyor.Åžimdi Sıra BizdeÄ°zmir Pınarbaşı Pisti’nde yaÅŸanan talihsiz bir kazanın ardından hayata gözlerini yuman arkadaşımız Ömer KoçyiÄŸit anısına önemli bir kampanya baÅŸlatıldı. ‘Şimdi Sıra Bizde’ adı verilen kampanya ile Ömer’in hazırlamış olduÄŸu ‘Hızın DurduÄŸu An’ isimli fotoÄŸraf albümünden satın almak mümkün. Yarışlardan birbirinden ilginç karenin yer aldığı bu albümde Ömer’in objektifinden hayat bulan fotoÄŸraflara yer veriliyor. Toplam 750 adet albümün satışından elde edilecek olan gelir ise Ömer’in ailesine yollanacak. Konuyla ilgili daha fazla bilgi almak isteyenler www.fotomer.com isimli web sayfasını ziyaret edebilir. Bunun yanında geçtiÄŸimiz hafta yayımlamış olduÄŸumuz yazı ile ilgili çeÅŸitli yorumlar gelmeye devam ediyor. Ayrıca, Ömer’in hayatını kaybetmesinin ardından Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu tarafından medya sohbet toplantısı düzenlendi. Bu toplantı ile ilgili geliÅŸmelere önümüzdeki hafta yer vereceÄŸiz. Artam ÅŸanssız baÅŸladıFormula 1’e doÄŸru giden yolda emin adımlarla ilerleyen pilotumuz Can Artam’ın da start aldığı GP2 Åžampiyonası, Imola’da start aldı. Formula 1 Dünya Åžampiyonası’nın bir alt kategorisi olarak kabul edilen GP2’de iSport Takımı ile baÅŸarı arayan Can Artam sezonun ilk yarışında ÅŸanssızlıkların kurbanı oldu. Hafta sonlarında iki yarış koÅŸulan GP2 Åžampiyonası’nda Formula 1’de start almış ya da test pilotluÄŸu yapmış birçok pilot birincilik mücadelesi veriyor. Cumartesi günü koÅŸulan sezonun ilk yarışında sonlara doÄŸru yarış dışında kalan Can Artam, Pazar günü koÅŸulan ikinci yarışa ise daha baÅŸlarında veda etti. GP2’nin açılış yarışında en baÅŸarılı isimse ilk yarışı kazanan, ikinci yarışı da üçüncü sırada tamamlayan Heikki Kovalainen oldu. Kovalainen bilindiÄŸi gibi Åžampiyonlar Åžampiyonası’nda Michael Schumacher ve Sebastien Loeb gibi isimleri geride bırakarak ÅŸampiyon olmuÅŸtu. Kovalainen sezonun açılış yarışının ardından Pilotlar Åžampiyonası’nda liderliÄŸe oturdu. GP2’de sezonun bundan sonraki ayağı 7-8 Mayıs tarihlerinde Barselona’da koÅŸulacak.Off-Road’da üçüncü ayak Autodrom’daydıTürkiye Goodyear Off-Road Åžampiyonası’nın üçüncü ayağı, 23-24 Nisan 2005 tarihlerinde ülkemizin ilk otomobil ve motorsporları eÄŸitim kompleksi olan Autodrom’da gerçekleÅŸtirildi. Ä°stanbul Off-Road Kulübü tarafından düzenlenecek olan organizasyon oldukça renkli ve heyecanlı mücadelelere sahne oldu. Ä°stanbul Orhanlı çevresinde hazırlanan parkurda koÅŸulan yarışın ilk günü, orman ve pist etaplarının ikiÅŸer kez geçilmesinin ardından Autodrom’da son buldu. 24 Nisan Pazar günü saat 10.00’da yeniden direksiyon başına geçen ekipler pazar günü de 5 özel etabı geride bıraktıktan sonra Autodrom’daki finiÅŸ noktasına ulaÅŸarak bu zorlu mücadeleyi noktaladı.Yarış sonunda N1 Kategorisi’nde Erkan Birinci-Batuhan Altınordu ikilisi birinci olurken, N2 Kategorisi’ndeyse Kenan Çarpışantürk-Kemal Yılmaz ikilisi birinciliÄŸi elde etti. Atölye Kazaz’dan Yunanistan’da büyük baÅŸarı16-17 Nisan tarihlerinde Yunanistan Lamia’da düzenlenen Fthiotidos Rallisi’nde Atölye Kazaz Dünya Ralli Åžampiyonu otomobili Subaru Impreza S10 WRC ile ÅŸov yaptı. Toplam 5 özel etaptan oluÅŸan ve Yunanistan toprak ralli kupasına puan veren Fthiotidos Rallisi’nde Aris Vovos’un pilotajında parkura çıkan Subaru Impreza S10 WRC zafere imza atarken, bir diÄŸer Atölye Kazaz otomobili Subaru Impreza N11 ile yarışan Dimitri Xantakos sekizinci olarak sezona iyi bir baÅŸlangıç yaptı. Bunun yanında 1999 senesinden beri Subaru yarış otomobillerini Dünya Ralli Åžampiyonası’nda hazırlayan Prodrive ÅŸirketiyle iÅŸbirliÄŸi içinde olan Atölye Kazaz, 2005 senesinde Dünya’da tek fabrika özelliklerinde olan Subaru Impreza S10 WRC’yi yarıştırmaya uygun iki ÅŸirketten biri oldu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!