Aras Dinçer
Oluşturulma Tarihi: Nisan 21, 2004 01:26
İki iskandinav pilot Marcus Gronholm ve Petter Solberg'in müthiş mücadelesine sahne olan Yeni Zellanda Rallisi'ni, Subaru'nun Dünya Şampiyonu ünvanlı ekibi Petter Solberg-Phil Mills kazandı. Solberg yarış sonrası verdiği demeçlerde çok keyifli ve zor bir mücadele olduğunu ve bu galibiyetini geçtiğimiz yıl Nisan ayında bir yarışta yaptığı kaza ile hayatını kaybeden eski Subaru pilotu Possum Bourne'a ithaf ettiğini söyledi. Bourne'un ismi ayrıca yarışın en uzun etabına verildi.
Dünya Ralli Şampiyonası tüm hızıyla ve olanca çekişmesiyle sürüyor. Ekipler geçen hafta, Yeni Zellanda'da mücadele halindeydiler. Hızlı karaktere sahip düzgün yollarıyla pilotların en sevdikleri rallilerden biri olan Yeni Zellanda Rallisi, Ford ve Citroen'in yeni otomobillerini ilk kez sahnelediği yarış oldu. Her geçen sene rekabetin daha da sertleştiği Dünya Ralli Şampiyonası'nda bu sene denk güçlerin yer alması, her yarışta zevkli mücadelelerin yaşanmasına yol açıyor.
52 ekibin start aldığı Yeni Zellanda Rallisi'nde ilk gün seyirci özel etabı iki kez geçildi. İki etap sonunda Petter Solberg-Phil Mills liderliğe yerleşirken, başarısız grafiği ile eski günlerini aratan Mitsubishi'nin her iki ekibi de henüz seyirci etapları sonunda elektrik problemleriyle yarışı terkettiler. Cuma günü ekipler 7 etap geçtiler. Günün başından itibaren Subaru ekibi Solberg-Mills ve Peugeot ekipleri Gronholm-Rautiainen ve Rovanpera-Pietilainen arasında liderlik savaşı başladı. Yakaladıkları tempo ile Subaru ve Ford ekiplerini geride bırakan bu üç ekip, arayı açmaya başlamışken, Marcus Gronholm'ün 307 WRC'si ile 6'ıncı etapta takla attığı haberi geldi. Fazla zaman kaybetmeden yoluna devam eden Finli pilot 4'lüğe düşerken, 3'üncülüğe Ford ekibi Markko Martin- Michael Park çıktı. Müthiş mücadele bir sonraki etapta diğer Peugeot pilotu Harri Rovanpera'nın Petter Solberg'i geçip liderliğe çıkmasıyla devam etti. Marcus Gronholm ise atağa kalkarak 3'lüğü Markko Martin'den geri aldı. Günün sonundaki seyirci etaplarında ise Solberg-Mills inanılmaz bir tempoyla liderliği geri aldılar. Günün renkli mücadelesi sonunda Peugeot pilotlarından Harri Rovanpera 2'inci, Marcus Gronholm ise 3'üncü oldular. Ford ve Citroen pilotları ise beklenen tempolarından uzaktılar ve bu üç ekibi arkadan takip ediyorlardı.
Cumartesi günü ekipler 8 etap geçtiler. İlk gün biraz yavaş kalan Ford pilotu Markko Martin atağa kalkarak ilk üçü zorlamaya başladı. Marcus Gronholm'ün günün üçüncü etabında motor problemi yaşamasıyla 3'lüğe çıkan Markko Martin, Harri Rovanpera ve Marcus Gronholm birbirlerine çok yakın zamanlar yaparken, ikincilik mücadelesindeki bu üç pilot neredeyse her etap sonunda klasmanda yer değiştiriyorlardı. Yakaladıkları yüksek tempoları ile yavaş yavaş yaklaştıkları lider Petter Solberg-Phill Mills ise spin atmalarına rağmen Impreza WRC'leri ile zirvede rahattılar. Gün sonunda Petter Solberg 20 saniye farkla liderdi. 2'likte 307 WRC ile Marcus Gronholm, 3'lükte ise Focus WRC'si ile Markko Martin görünüyordu. Peşlerinde ise yine bir 307 WRC ile Harri Rovanpera vardı.
Üçüncü ve son gün, zafer için mücadele eden Subaru ekibi Solberg-Mills ve Peugeot ekibi Gronholm-Rautiainen için sürprizlerle dolu geçti. İlk iki etapta karşılıklı ataklarla en iyi zamanları paylaşan iki ekipten Solberg-Mills 20'inci etapta bir kayaya çarpıp, Impreza WRC'lerine hasar verince, liderliğe Marcus Gronholm yerleşti. Fakat ralli henüz bitmemişti. Sondan bir önceki etapta yüksek tempoda hata yaparak spin atan Marcus Gronholm liderliği bir kez daha rakibi Petter Solberg'e kaptırdı. Peugeot ekibi Gronholm-Rautiainen liderliği kaybetmekle kalmayıp, 3'üncü sıradaki Martin-Park ikilisine de yakaalndılar. Son etapta akıllara durgunluk veren bir tempoyla en iyi zamanı yapan Marcus Gronholm'ün çabası yarışı kazanmaya yetmedi ama Markko Martin'i geride bırakmayı başardı. Gün içinde atak yaparak Peugeot pilotu Harri Rovanpera'yı 5'inciliğe iten Sebastien Loeb ise 4'üncü oldu. Böylece ilk dörtte, dört farklı markanın ekipleri yer almış oldu. Grup N kategorisini Subaru pilotu Dean Herridge kazanırken, şampiyonayı kovalayan Manfred Stohl, Mitsubishi Lancer Evo 7'si ile ikinci olarak tam puan aldı.
Pilotlar Şampiyonası
1-Markko Martin 26
2-Sebastien Loeb 25
3-Marcus Gronholm 24
4-Petter Solberg 23
5-Francois Duval 14
Markalar Şampiyonası
1-Ford - 47
2-Citroen - 38
3-Peugeot - 33
4-Subaru - 31
5-Mitsubishi - 5
Yeni Zelanda Rallisi Genel Klasmanı
Pilot | Co-pilot | Otomobil |
1-Petter Solberg | Phil Mills | Subaru Impreza WRC |
2-Marcus Gronholm | Timo Rautiainen | Peugeot 307 WRC |
3-Markko Martin | Michael Park | Ford Focus WRC |
4-Sebastien Loeb | Daniel Elena | Citroen Xsara WRC |
5-Harri Rovanpera | Risto Pietilainen | Peugeot 307 WRC |
6-Carlos Sainz | Marc Marti | Citroen Xsara WRC |
7-Mikko Hirvonen | Jarmo Lehtinen | Subaru Impreza WRC |
8-Daniel Carlsson | Mattias Andersson | Peugeot 206 WRC |
9-Dean Herridge | Glenn MacNeall | Subaru Impreza Gr.N |
10-Manfred Stohl | Ilka Minor Mitsubishi Evo 7 Gr.N |
Mark Higgins'in şansı gülmüyorBritanya'lı hızlı pilot Mark Higgins bu sezon çok şanssız. Higgins bu sezon Grup N kategorisinde mücadele ediyor ancak kötü şansı, Britanya'lı pilota son iki yarışta iki Subaru Impreza'ya maloldu. Meksika'da ilk etapta sadece 500 metre gittikten sonra mekanik arızayla yarış dışı kalan Mark Higgins, yepyeni Impreza'sının, yüklendiği çekicinin takla atması sonucu pert oluşuyla adeta yıkıldı. Binlerce pound değerindeki Impreza 'çöpe giderken', bu yarışa yeni bir Impreza ile giren Higgins yoldan çıkarak yarışa yine veda etti. Ancak yoldan çıktıktan hemen sonra fazla bir zarar görmeyen aracı birden alev alınca Britanya'lı pilot çaresizlik içinde bu aracın da yanarak pert olmasını izlemek zorunda kaldı.