Sıra Ingiltere’de

Güncelleme Tarihi:

Sıra Ingiltere’de
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 10, 1999 00:00

Haberin Devamı

Formula 1 araba yarışlarının 7 etabı tamamlandı, ama daha 9 Grand Prix yarışı daha var. Bu yılda çekişme Finli sürücü Hakkinen ile Alman Schumacher arasında geçiyor. Hakkinen, Schumaaher'in 32 puanına karşı 40 puan toplayarak Formula 1'i şimdilik önde götürüyor.

Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda sezonun sekizinci yarışı öncesi McLaren takımından Finli Mika Hakkinen en yakın rakibi Michael Schumacher'in sekiz puan önünde lider durumda bulunuyor. Geçen 7 Mart'ta Albert Park pistindeki Avustralya Grand-Prix'siyle başlayan sezonun ilk yedi yarışı 1998 yılındaki gibi Ferrari ve McLaren pilotlarının çekişmesiyle geçti. Hakkinen geçen yıl elde ettiği Dünya Şampiyonu ünvanını bu sezon da koruma parolasıyla sezona girdi. Ancak sezonun ilk yarışını bitiremediği gibi Mayıs ayındaki Monaco GP'sinden sonra da en büyük rakibi Ferrari pilotu Michael Schumacher'in 12 puan gerisinde kaldı. Önce İspanya ardından da Kanada GP'lerini kazanan Finli pilot alıştığı liderliğe geri döndü.

Yarın Silverstone pistinde yapılacak Büyük Britanya Grand-Prix'si öncesinde Hakkinen 40 puana sahip, takipçisi Schumacher'in ise 32 puanı bulunuyor. Alman sürücü, Ferrari takımına 20 yıl aradan sonra ilk Dünya Şampiyonluğu'nu getirmek amacında, ancak Haziran ayında Kanada'da yaptığı hata Schumacher'e çok değerli 10 puana mal oldu. 30. tura kadar önde götürdüğü yarışta arabasının kontrolünü kaybedip duvara bindirince yarış dışı kaldı. Bu fırsatı değerlendiren Hakkinen de devraldığı birinciliği finişe dek bırakmadı. Hatasını kabul eden Schumacher, pistteki toz toprağın sürüşü engellediğinden yakınırken, aynı virajda Jacques Villeneuve ve Damon Hill gibi iki eski Dünya Şampiyonu daha duvara toslayarak yarış dışı kaldı.

İKİNCİ ADAMLAR

Buna karşın kalan dokuz yarış şampiyonluk yolunda çok şeyi değiştirebilir. Yarın Silverstone pistinde koşulacak Büyük Britanya GP'si öncesindeki puan durumu da bunu kanıtlıyor. Hakkinen ve Schumacher dışında Ferrari'nin ikinci pilotu Eddie Irvine ve Jordan pilotu Heinz-Harald Frentzen da bu ikiliyi yakından takip ediyorlar. İki hafta önce uyguladığı tek pit-stop taktiğiyle Fransa GP'sini kazanan Frentzen, Damon Hill'in erken vedası sonucu Jordan takımının artık resmen bir numaralı pilotu haline geldi. Takımının ona duyduğu güven 2000 yılı sonuna dek uzattıkları anlaşmayla da kanıtlandı.

Michael Schumacher'in gölgesinde kalmaktan sıkılmış gözüken Eddie Irvine ise 1999'a zaferle başladı. Bundan üç yıl önce Ferrari'yle ikinci pilot olarak anlaşan Irvine, Alman sürücünün o denli gölgesindeydi ki kendisine takım arkadaşını geçmemek üzere anlaşma imzalayan ilk sürücü gözüyle bakılıyordu. Avustralya'da kazandığı birincilikle sezona giren Irvine Ferrari'nin iki numaralı pilot konumunu koruduğunu belirtiyor, ancak amacı artık yarış kazanmak, kendini Schumacher'a kurban etmek değil. Irvine gelecek sezonla ilgili olarak da şöyle konuşuyor: ‘‘Ben Ferrari'de ikinci adamlık için en uygun sürücüyüm. Bu yüzden Sauber'den Alesi veya Diniz'in transfer edileceği söylentilerine pek aldırmıyorum.’’ Ancak, Irvine'ı ikna etmek isteyen Ford takımının da 15 milyon doları gözden çıkardığı da iddia ediliyor.

ŞAMPİYONUN VEDASI

Damon Hill yarın son Grand-Prix'sine çıkıyor. Kendi ülkesinde, kendi vatandaşları önünde Formula 1 pistlerine veda edecek. Damon Hill iki hafta önce yaptığı açıklamayla 1999 yılı sonunda Jordan takımından ayrılacağını ayrıca Formula 1 kariyerini de noktalayacağını duyurmuştu. Fransa GP'sinden sonra ise emeklilik kararı biraz erkene, Büyük Britanya Grand-Prix'si sonrasına alındı.

1996 yılı ona arzuladığı şampiyonluğu getirmesine karşın İngiliz pilotun kariyeri bu tarihten sonra inişe geçti. Dünya Şampiyonluğu başarısına karşın Williams takımı kontrat yenilemekten kaçındı. Yeni kurulan Arrows takımına geçen Hill kısıtlı imkánlara rağmen yedi puan kazandı. Geçen yıl başında ise Jordan takımıyla iki yıllık anlaşma imzalayıp yeniden doğuş sinyalleri verdi. Belçika GP'si 1998'deki tek yarış birinciliği aynı zamanda kürsünün en üst basamağına çıktığı son yarış oldu.

Silverstone pistinde kariyerinin 107. ve son yarışına başlayacak Hill bu son yarışla pistlere veda ediyor.

Kalan yarışların programı

11 Temmuz B.Britanya

25 Temmuz Avusturya

1 Ağustos Almanya

15 Ağustos Macaristan

29 Ağustos Belçika

12 Eylül İtalya

26 Eylül Avrupa

17 Ekim Malezya

31 Ekim Japonya

Hangi yarışı kim kazandı

YARIŞ SÜRÜCÜ TAKIM

Avustralya Irvine Ferrari

Brezilya Hakkinen McLaren

San Marino Schumacher Ferrari

Monako Schumacher Ferrari

İspanya Hakkinen McLaren

Kanada Hakkinen McLaren

Fransa Frentzen Jordan

B.Britanya Grand-prix’i öncesi son puan durumu

1 Mika Hakkinen McLaren 40

2 Michael Schumacher Ferrari 32

3 Eddie Irvine Ferrari 26

4 Heinz-Harald Frentzen Jordan 23

5 Ralf Schumacher Williams 15

6 Giancarlo Fisichella Benetton 13

7 David Coulthard McLaren 12

Formula 1 yarışlarında her Grand-Prix’de ilk altıya giren sürücülere puan veriliyor. Birinci gelen 10 puan, ikinci 6 puan, üçüncü 4 puan, dördüncü 3 puan, beşinci 2 puan ve altıncı 1 puanla yarıştan ayrılıyor. Sezon sonunda en çok puanı toplayan sürücü şampiyon oluyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!