OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 07, 2004 00:00
Doğuş Motorsports tarafından düzenlenen Seat Cup Türkiye'nin ilk yarışı geçen hafta Madrid Jarama Pisti'nde yapıldı. 15 pilotun mücadele ettiği yarışın birincisi Hakan Güven olurken, ikinciliği Ertan Nacaroğlu, üçüncülüğü ise Kenan Yılmaz kazandı.Son yıllarda Türkiye'de motorsporları alanında bir çok gelişme yaşanıyor. Otomotiv firmaları bir taraftan motor sporların gelişmesi için mücadele verirken, bir taraftan da bu etkinliklerinin satışlara yansımasını amaçlıyor.Türkiye'de motorsporları alanında yaşanan en son gelişmede Doğuş Grubu'nun imzası var. Geçtiğimiz yıl kurduğu Doğuş Motorsports şirketi ile Türkiye'de motorsporlarına verdiği önemi ortaya koyan Doğuş Grubu, bu alanda gerçekleştirdiği projesi ‘‘Seat Cup Türkiye’’ye geçtiğimiz hafta İspanya'nın Madrid kentinde start verdi.6'sı yurtiçinde 2'si yurtdışında gerçekleşecek olan ‘Seat Cup Türkiye’nin Cumartesi günü Madrid Jarama Pisti'nde koşulan ilk yarışını seyretmek için Türkiye'den aralarında Doğuş Grubu şirketlerinin yöneticileri, yarışçılar ve gazetecilerin bulunduğu 130'un üzerinde kişi katıldı. Türkiye'de bu alanda bu kadar büyük bir organizasyon ilk defa gerçekleşirken, Doğuş Grubunun sahibi Ferit Şahenk'in evsahibi olarak tüm organizasyonda yer alması, motorsporlarına verdikleri önemi ortaya koydu.10 MİLYON EURO YATIRIMFerit Şahenk, dünya standartlarında bir proje gerçekleştirdiklerini belirterek, Türk insanına kaliteli bir organizasyon sunmanın gururunu yaşadığını söyledi. Seat Türkiye Genel Müdürü Naci Kurtalan ise her yıl 8 ayaktan oluşan ve üç yıl sürecek ‘Seat Cup Türkiye’ yarışlarının sponsorlar, otomobiller de dahil 10 milyon Euro'luk bir yatırımla gerçekleşeceğini kaydetti. Seat'ın bu yarışlarla birlikte Türkiye'de imajını değiştirerek
spor otomobil pazarına açıldığını kaydeden Kurtalan, yarışın etkilerinin yıl sonundan itibaren satışlarda görüleceÄŸini kaydetti.HAKAN GÃœVEN BÄ°RÄ°NCÄ°15 pilotun ÅŸampiyonluk mücadelesi vereceÄŸi ‘Seat Cup Türkiye’ yarışlarının ilk ayağı olan Madrid, büyük bir mücadeleye tanık oldu. 250 beygir gücünde, turbo beslemeli motor ve 6 ileri sıralı ÅŸanzımana sahip Seat Leon Cupra R'larla yarışan pilotlar, çok keskin virajlara sahip Jarama pistinde bazen zor anlar yaÅŸasalar da çok büyük keyif aldıklarını vurguladılar. Bir kaç küçük olay dışında çok büyük kazaların olmadığı yarışta birinciliÄŸi, Hakan Güven alırken, ikinciliÄŸi Ertan NacaroÄŸlu, üçüncülüğü ise Kenan Yılmaz kazandı.Jarama pistinde 2 Nisan'da idari, teknik kontroller ile serbest antremanlar ile baÅŸlayan yarış, 3 Nisan'da sıralama turlarının ardından start aldı. Sıralama turlarında en iyi dereceyi yaparak yarışa birinci sıradan baÅŸlayan Taner Åžengezener, attığı spin nedeniyle yarışı 6'ıncı tamamlarken, sıralama turları sonucunda yarışa 6'ıncı sırada baÅŸlayan Hakan Güven ise startta yaptığı hamleyle birinci olmanın kapısını araladı. Startta 6'ıncı sıradan 3'üncülüğe yükselerek güveninin yükseldiÄŸini belirten Güven, ‘‘Bu aÅŸamadan sonra daha iyi konsantre oldum ve Taner'in (Åžengezener) spin atmasıyla ikinciliÄŸe yükseldim. Daha sonra da Ertan'ı geçerek ilk yarışı kazandım. Çok sevinçliyim’’ dedi. Yarışı ikinci sırada tamamlayan Ertan NacaroÄŸlu ise, Hakan Güven'in kendisini centilmenlik dışı hareketle geçtiÄŸini iddia etti.Yarış sonrasında pilotların ortak olarak birleÅŸtikleri nokta ise Seat ‘Cup Türkiye’ yarışlarının Türkiye etaplarında çok çetin bir mücadelenin yaÅŸanacağı yolunda. Pilotlar ilk yarış olduÄŸu ve pisti çok fazla tanımadıkları için temkinli davrandıklarını, bundan sonraki yarışlarda tüm performanslarını ortaya koyacaklarını belirttiler.TahincioÄŸlu 8 yıl sonra tekrar pistteKuÅŸkusuz ‘‘Seat Cup Türkiye'nin’’ Madrid'deki ilk yarışının en renkli simalarından biri Tomsfed BaÅŸkanı Mümtaz TahincioÄŸlu idi... Jarama pistindeki yarışa 16'ıncı pilot olarak katılan TahincioÄŸlu, 8 yıl aradan sonra tekrar yarışmanın heyacanını yaÅŸadı. Sıralama turlarında en kötü zamanı elde ederek yarışmaya son sırada baÅŸlayan TahincioÄŸlu, yarışta gösterdiÄŸi üstün performansla, ne kadar iyi bir pilot olduÄŸunu gösterdi. Sıralama turları sonrası son sırada yer almanın moralini bozduÄŸunu söyleyen TahincioÄŸlu, ‘‘8 yıl aradan sonra ilk kez yarıştım ve gerçekten çok heyecanlıydım. Sıralamadaki derecem biraz moralimi bozdu ama bunu yarışta üzerimden attım’’ dedi. Seat Girl üşüyünce beyaz çorap giydi‘‘Seat Cup Türkiye’’nin resmi maskotu olan ve ‘Seat Girl’ olarak adlandırılan Tülin Åžahin, organizyonda sırasında en çok çalışan kiÅŸilerden biri oldu. Ziyaretçiler ve yarışçılarla röportajlar yapan, gazetecilere pozlar veren Tülin Åžahin, bunun dışında neredeyse her konuda görevlilere yardımcı oldu. DoÄŸuÅŸ Grubu yetkilileri, bu yüzden Tülin Åžahin'i seçtiklerini belirterek, ‘‘BaÅŸka bir manken olsa elini kaldırmazdı. Ama Tülin, avrupa kültürü almış kompleksiz bir kiÅŸi. O yüzden her taşın altına elini sokuyor’’ açıklamasını yaptılar. Bu arada Tülin Åžahin sabah saatlerinde soÄŸuk havadan dolayı yazlık açık ayakkabısının içine beyaz çorap giymek durumunda kaldı. Bu halde fotoÄŸrafları çekilince, ‘‘Lütfen neden bunları giydiÄŸimi yazın. Dondum’’ dedi.Havalı kriko ile 10 saniyede lastik deÄŸiÅŸiyorYarışları izleyenlerin en çok dikkatini çeken ise otomobillerin sahip olduÄŸu havalı kriko sistemiydi. Basınçlı havayla krikoya gerek kalmadan otomobili havaya kaldıran ve metal ayaklar üzerinde durmasını saÄŸlayan bu sistem, ilk kez bu yarışlarda kullanıldı. Pitstop sırasında çok büyük zaman kazandıran bu sistem, pilotlar kadar yarışları izleyenler tarafından büyük ilgi gördü. Sistem, pitstop'a giren araca basınçlı hava verilmesiyle çalışıyor. Basınçlı hava, otomobilin stop lambasının altında bulunan bir delikten veriliyor. Böylece, otomobil dört metal ayak üzerinde havaya kalkıyor. Otomobili havaya kaldırmak için krikoya gerek kalmıyor. Bütün iÅŸlemler, kısa sürede halledilerek, pilotların zaman kaybetmesi önleniyor.Â
button