Güncelleme Tarihi:
Japonya'da ikinciliği Suzuka pistinde ilk defa yarışan Juan Pablo Montoya elde ederken, üçüncü İskoç David Coulthard oldu. McLaren-Mercedes pilotu son turlarda takım arkadaşı Mika Hakkinen'in kendisine yol vermesi sonucu dördüncülükten, üçüncülüğe yükseldi. Hakkinen'in vereceği bir senelik ara öncesindeki son yarışında takım arkadaşına gerekmediği halde neden yol verdiği merak konusu oldu. Fin pilotun arabasında teknik bir arıza yaşanıp yaşanmadığı henüz bilinmiyor.
Podyumdaki üç pilotu sırasıyla Hakkinen, Barrichello ve Ralf Schumacher izlediler. Rubens Barrichello bir kez daha şanssız bir yarış yaşadı ve pit stop problemlerinden kurtulamadı. Ralf Schumacher ise start/finish düzlüğü öncesindeki şikanı düz geçerek kendine avantaj sağlayınca, 10 saniye dur/kalk cezası aldı.
Japonya GP'deki tek kaza Sauber pilotu Kimi Raikonnen'in teknik bir arıza sonucu spin atmasıyla yaşandı. Fin pilotun arabası dönerek pistte sağa ve sola savrulunca arkasından gelen Jean Alesi, Jordan Honda'sının Sauber'e çarpmasına engel olamadı. Oldukça yüksek bir hızda gerçekleşen bu kaza sonucu her iki pilot da yarış dışı kalırlarken, kimsenin yaralanmaması sevinçle karşılandı.
Bu kaza sonucunda Jean Alesi hem emekliliği öncesi son yarışında umduğunu bulamadı, hem de bu sezon ilk defa bir yarışta finish göremedi.
Japonya GP'si sonucunda pilotlar şampiyonasında Schumacher'in ardından Coulthard ikinci, Barrichello ise üçüncü oldular.
Asıl çekişmenin yaşandığı markalar şampiyonasında ise, en güçlü üç takım Ferrari, McLaren ve Williams'ın ardından İsviçre'li Sauber ekibi çok büyük bir çıkış yaparak 2001 sezonunu 4. bitirmeyi başardı. Böylece "geriye kalanların en iyisi" ünvanını hak eden takımın Alman pilotu Nick Heidfeld de pilotlar şampiyonasında 7. olarak ilk üç takımın pilotlarında sonra en başarılı sürücü oldu.
Markalar şampiyonasındaki bir diğer büyük çekişme de BAR ve Jordan takımları arasında yaşandı. Her iki ekip de Honda motoru kullandığı için sezon içinde hep karşılaştırılmışlardı. Japonya'da ilk altıya giremeyerek puan alamayan takımların ikisi de sezonu 17 puanla kapadılar. Daha iyi sonuçlar alan BAR takımı 5. olurken, Jordan da 6. oldu.
Bu yarışla beraber F1'de 2001 sezonu sona erdi. Geçerli olan test yasağı yüzünden takımlar yılbaşına kadar her hangi bir çalışma yapamayacaklar. Hem pilotların hem de teknik ekiplerin Aralık ayı ortalarına kadar dinlenmeyi ve tatil yapmayı planladıkları Formula 1'de, artık heyecanın transfer çalışmalarına kayması bekleniyor.