Schumi, Fisichella’yı pitten seyretti

Güncelleme Tarihi:

Schumi, Fisichella’yı pitten seyretti
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 09, 2005 00:00

Formula 1 Dünya Åžampiyonası’nın ilk ayağı Avustralya’da gerçekleÅŸtirildi. Son beÅŸ yılın Dünya Åžampiyonu Micheal Schumacher’in varlık gösteremediÄŸi ve finiÅŸ göremediÄŸi Avustralya’da Renault pilotu Giancarlo Fisichella hem pole-pozisyonu hem de yarışı kazanmayı baÅŸararak sezona duble ile baÅŸlamış oldu.Formula 1 Dünya Åžampiyonası’nda 2005 sezonunun merakla beklenen startı Avustralya’da verildi. Önemli transferlerin gerçekleÅŸtirildiÄŸi ve yeni takımların yer aldığı 2005 sezonunun açılış yarışında nasıl bir mücadele yaÅŸanacağı herkes tarafından merakla bekleniyordu. 19 yarışlık sezonun startının verildiÄŸi Avustralya’da toplam 10 takım ve 20 pilot sezon öncesi yapılan tüm hazırlıkların karşılığına almak istiyordu. Ancak bu sezon uygulanacak olan yeni kuralların nasıl bir sonuç vereceÄŸi de merakla bekleniyordu. DeÄŸiÅŸen sıralama turları, motorların iki yarış, lastiklerinse çok önemli bir geliÅŸme olmadığı takdirde bir yarış dayanmak zorunda olması takımlar ve pilotlar üzerinde nasıl bir etki yapacaktı? SIRALAMA TURLARI BELÄ°RLEDÄ°Takımların ve pilotların adeta görücüye çıktığı 5.3 kilometre uzunluÄŸundaki Melbourne Pisti’nde pilotlar 58 turun ardından 307.5 kilometreyi geride bırakacaklardı. Sezonun ilk önemli startı sıralama turları için verildi. Cumartesi günü yapılan ilk sıralama turlarında aniden baÅŸlayan yaÄŸmur bütün planların alt üst olmasına neden oldu. Ancak bu yaÄŸmur Renault pilotu Giancarlo Fisichella’ya çok yaradı. En iyi zamanı yapan Fisichella Pazar günü yapılacak ikinci sıralama turları için çok önemli bir avantaj yakaladı. YaÄŸmur nedeniyle zor anlar yaÅŸayan pilotlarsa hiç beklenmedik ÅŸekilde arka sıralarda kaldı. Pazar günü yapılan sıralama turlarında da çok iyi bir performans sergileyen Fisichella kariyerinin ikinci pole-pozisyonunu Avustralya’da kazanmış oldu. Åžampiyon Schumacher ise sıralama turlarının ardından kendisine start çizgisinde ancak 19’uncu sırada yer bulabildi. DiÄŸer favori olarak görülen pilotlarında arka sıralarda kaldığı sıralama turlarında Toyota, Redbull Racing ve Sauber pilotlarının üst sıralarda yer almasıysa büyük sürprizdi. RENAULT’UN BÃœYÃœK BAÅžARISISezonun ilk startı verildiÄŸinde herkes ilk virajda önemli karışıklıkların yaÅŸanmasını bekliyordu. Çünkü arka sıralarda kalan pilotlar üst sıralara tırmanmak için startta ellerinden geleni yapacaktı. Start sırasında otomobili çalışmayan Kimi Raikkonen yarışı pit alanından baÅŸlamak zorunda kaldı. Işıklar sönüp start verildiÄŸinde Renault pilotu Fisichella çok iyi bir çıkış yaparak ilk sıradaki yerini korudu. Arka sıralarda yer alan pilotlar birkaç sıra deÄŸiÅŸtirmelerine raÄŸmen herhangi bir kaza olmadan yarış baÅŸladı. Yeni takımı ve yeni otomobiliyle çok iyi bir uyum yakaladığı görülen Fisichella bir ara otomobilinde tutunma problemi yaÅŸasa bile yarış sonuna kadar ilk sıradaki yerini kaybetmedi. Çok rahat bir yarış çıkaran Fisichella kariyerinin ikinci birinciliÄŸini Avustralya’da kazanırken takımına da çok önemli bir baÅŸarı kazandırmış oldu. Yarışa 13’üncü sırada baÅŸlayarak yaptığı atakla üçüncü sıraya kadar yükselen Fernando Alonso’da podyumda yer alınca 2005 sezonu Renault için müthiÅŸ baÅŸlamış oldu. Sezon öncesinde bu yıl ÅŸampiyonluk hedeflediklerini belirten takım yetkililerinin açıklamalarında ne kadar haklı oldukları da böylelikle gün ışığına çıkmış oldu. Schumi bekleneni yapamadıSol altı sezonun Markalar Åžampiyonu Takımı Ferrari’nin kariyerinde beÅŸi arka arkaya olmak üzere yedi ÅŸampiyonluÄŸu bulunan Alman pilotu Michael Schumacher sezona beklenen baÅŸlangıcı yapamadı.Sıralama turlarında yaÄŸmur nedeniyle kötü zamanlar yapan Michael Schumacher start çizgisinde kendisine ancak 19’uncu sırada yer bulabildi. Ancak herkes start verildiÄŸinde Alman pilotun rakiplerini geride bırakmaya baÅŸlayacağından ve üst sıralara tırmanacağından emin gibi görünüyordu. Gerçekten Schumacher bir ara 9’uncu sıraya kadar yükseldi. Ancak Schumacher yarışın tamamlanmasına 14 tur kala Nick Heidfeld ile yaptığı kazanın ardından yarışı terk etmek zorunda kaldı. Böylelikle son beÅŸ sezonun ÅŸampiyon pilotu 2005 yılına iyi bir baÅŸlangıç yapamamış oldu. Ferrari’nin ikinci pilotu Rubens Barrichello ise arka sıralarda baÅŸladığı yarışı ikinci sırada tamamlayarak Renault’nun dublesini engellerken takımı ve kendi adına sekiz puan almanın keyfini yaÅŸadı. Redbull’dan büyük performansGeçtiÄŸimiz sezon sonunda Formula 1’e veda eden Jaguar Takımı’nı satın alan Redbull Racing sezonun ilk yarışının en çok dikkat çeken takımı oldu. Sıralama turlarının ardından kendilerine üst sıralarda yer bulan Redbull pilotu tecrübeli David Coulthard yarışı dördüncü sırada tamamlayarak önemli bir baÅŸarı elde etti. Gerçi Coulthard bundan daha iyi bir sonuç bile elde edebilirdi. DiÄŸer Redbull pilotu Christian Klien de yedinci olarak takımına puan kazandırmayı baÅŸardı. Favorilerden kötü baÅŸlangıçBAR Honda, McLaren Mercedes ve BMW Williams gibi sezona ÅŸampiyonluk parolası ile baÅŸlayan takımlar ilk yarışta umduklarını bulamadı. BMW Williams en baÅŸarılı sonucunu yarışı beÅŸinci sırada tamamlayan Mark Webber ile elde ederken, McLaren Mercedes yeni transferi Juan Pablo Montoya ile altıncı sırada finiÅŸ gördü. GeçtiÄŸimiz sezonun Markalar Åžampiyonası ikincisi BAR Honda ise sezona puan alamadan baÅŸlayarak hayal kırıklığı yaÅŸadı. Formula 1 artık CNN Türk’deFormula 1 Dünya Åžampiyonası artık CNN Türk ekranlarından canlı olarak yayınlanıyor. CNN Türk ilk canlı yayınında oldukça baÅŸarılı bir yayın hazırlayarak ülkemizdeki Formula 1 tutkunlarına heyecanı tam anlamıyla yansıtmayı baÅŸardı. Sezonun 18 yarışı CNN Türk ekranlarından yayınlanırken yalnızca ülkemizde düzenlenecek olan ve sezonun 14’üncü ayağı olan Türkiye GP’si Kanal D’den ekrana getirilecek.Ä°ÅŸte yeni Impreza WRCGeçtiÄŸimiz sezon beÅŸ yarışı ve bu yıl Ä°sveç Rallisi’ni kazanan Impreza WRC 04’ün yerine alacak olan WRC 05 gün ışığına çıktı. Subaru Takımı’nın sezonun kalan yarışlarında en önemli silahı olacak olan Impreza WRC 05 adeta baÅŸtan yaratılmış. AerodinamiÄŸi iyileÅŸtirilen, eskisine göre biraz daha büyüyen, süspansiyon ve motoru geliÅŸtirilen otomobil ilk olarak 11-13 mart tarihleri arasında düzenlenecek olan Meksika Rallisi’nde boy gösterecek. Eskisine oranla daha iyi olduÄŸu belirtilen otomobil Japonya ve Ä°ngiltere’de bir yıllık bir çalışmanın ardından ortaya çıkarılmış. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!