Schumi’den sonra Formula 1

Güncelleme Tarihi:

Schumi’den sonra Formula 1
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2007 01:00

Formula 1’in 15 yılına damgasını vurdu. Yedi dünya şampiyonluğu ve 91 Grand Prix kazandı. Ferrari takımının yıllar süren başarısızlık zincirini kırdı. Her yıl aldığı ücretlerle hatırı sayılır bir servet edindi. Ve geçen sezonun sonunda pistlere veda etti. Evet, Alman otomobil yarışçısı Michael Schumacher artık pistlerde değil. Schumi’nin vedasından sonra Formula 1’de yeni bir dönemin eşiğindeyiz. Ferrari takımı da Schumacher’in yokluğuna uyum sağlamak zorunda.

FERRARI

İki yeni pilot bir numara olmak için çarpışacak

1996’nın başında şok bir kararla, iki dünya şampiyonluğu yaşadığı Benetton takımından ayrılıp Ferrari’ye geçmişti Schumacher. Ferrari pilotları 17 yıldır dünya şampiyonluğu kazanamamıştı. Bu hasretini dört sezonluk bir çabadan sonra 2000 yılında dindirdi. Üzerine dört şampiyonluk daha ekledi.

Artık Schumacher yok. Üstelik başarılı mühendis Ross Brawn da takımdan ayrılıp bir yıl dinlenmek istediğini söyledi. Peki Schumi’den sonra tufan mı? Tabii ki hayır. Ferrari, geçen yıl yaklaşık 400 milyon dolarlık (yaklaşık 600 milyon YTL) bir bütçeye sahipti. Bu yıl da buna yakın bir meblağı harcayacaklar.

Geçen yıl takıma katılan Brezilyalı pilot Felipe Massa’nın yanına McLaren’dan Finli Kimi Raikonen transfer edildi. 11 yıl boyunca takımın direktörlüğünü yürüten Jean Todt kendini biraz geri plana çekti. O şimdi Ferrari’nin CEO’su. Yeni yarış direktörü Stefan Domenicali ve teknik direktör Mario Almondo takımın iki sorumlusu oldular.

Sezon öncesinde göze çarpan birkaç sorun var: Birincisi, iki pilot Massa ile Raikkonen arasında henüz bir hiyerarşi yok. İkisi de takımın bir numaralı pilotu olabilmek için birbirleriyle rekabet etmek zorundalar. Sonra İspanya’da Jerez pistindeki sezon öncesi testlerde yeni F2007 modeli yeterince güvenilir görülmedi.

Hem Massa hem Raikkonen mekanik sorunlar yüzünden yolda kaldı. Takımın en büyük sponsoru Vodafone da sözleşmesini uzatmadı ve McLaren’la anlaştı. Son olarak, Schumacher her sezon otomobilin yıl boyunca geliştirilmesi için sabahlara kadar çalışıyordu. Bakalım Kimi ve Felipe bu fedakarlığı gösterebilecek mi?

MALİ DURUM

En çok kazanan pilot unvanı artık Alonso’nun

Büyük bir yıldızın ayrılması Formula 1’i mali açıdan zora sokar mı? Uluslararası Otomobil Federasyonu FIA, takımların masraflarını azaltmak için uğraşıyor. Ama özellikle büyük otomobil üreticilerinin takımlarının hálá büyük bütçeleri var.

F1 Racing dergisinin tahminine göre, geçen yıl dünya şampiyonasında yarışan 11 takım toplam 3 milyar dolar (4.2 milyar YTL) harcadı. En çok parayı harcayan takım ise 418,5 milyon dolarla Toyota’ydı. Onu 406,5 milyon dolarla Ferrari izliyordu. FIA’nın her takıma getirdiği motor kısıtlaması nedeniyle bu rakamlar daha yukarı çıkmayabilir.

Schumi Ferrari’den yılda 30 milyon Euro alıyordu ve Formula 1 dünyasında açık ara en fazla para kazanan isimdi. Söylentilere göre McLaren takımı, son iki yılın şampiyonu Alonso’yu Renault’dan transfer etmek için benzer bir meblağı ödemeyi göze aldı. Bu meblağ, Alonso’yu hemen dünyanın en çok para kazanan sporcuları listesine sokacak.

PİLOTLAR

Son 10 yılın en genç yarışçıları geliyor

91 yarış birinciliği ve yedi dünya şampiyonluğu bulunan bir pilot emekliye ayrılınca Formula 1 seyircisi ister istemez eksiklik duyacak. Bu sezon yarışacak tek şampiyon unvanlı pilot, İspanyol Fernando Alonso. Son iki yılın şampiyonu Alonso da bu sezon Renault’dan ayrılıp McLaren’ın teklifini kabul etti. Bu sezon yarışacak 22 pilot arasında 9’u 25 yaşından, üçü ise 22 yaşından genç. Son 10 yılın en genç yaş ortalamasını izleyeceğiz. Bunlar arasında, henüz genç ama tecrübeliler bu sezon ön plana çıkacak: Alonso (25), Raikkonen (27), Massa (25), Jenson Button (27).

Gençler ise bu isimleri sıkıştıracak. Geçen yıl ilk sezonunda dikkat çeken Finli Nico Rosberg (21) Williams direksiyonunda oturacak. İki yeni pilot bu yıl Formula 1’e adım atıyor. İki yıl Renault’nun deneme pilotu olan Finli Heiki Kovalainen bugün ilk Grand Prix’sinde yarışacak. Diğer bir yeni sürücü de McLaren’da Alonso’ya eşlik edecek İngiliz Lewis Hamilton.

Halen deneme pilotu olan iki genç de sezon içinde her an yarış pilotluğuna terfi edebilir. Eski dünya şampiyonu Nelson Piquet’nin oğlu Brezilyalı Nelson Piquet Jr (21), Renault takımında, Fransız Sebastian Vettel (19) ise BMW takımında yarış pilotu olabilmek için sırada bekliyorlar.

İLK YARIŞ BUGÜN AVUSTRALYA’DA

Formula 1’de 2007 sezonunda 17 yarış var. Yılın ilk yarışı bugün Avustralya’nın Melbourne kentindeki Albert Park pistinde yapılacak. 5,3 kilometre uzunluğundaki pistte pilotlar 58 tur atacak. Geçen yılki Avustralya Grand Prix’sini Renault pilotu Fernando Alonso, McLaren pilotu Kimi Raikkonen’in önünde kazanmıştı. Türkiye saatiyle sabah 05.00’teki Avustralya Grand Prix’si CNN Türk’ten naklen yayımlanacak. İki yıl önce takvime giren Türkiye Grand Prix’si de 26 Ağustos tarihinde İstanbul’da yapılacak. Sezonun son yarışı ise 21 Ekim’deki Brezilya Grand Prix’si.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!