OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 28, 2004 00:00
Formula 1 pistlerinin hakimi Michael Schumacher, vatanı Almanya'da rahatlıkla kazandı. Alman pilot, yine birinci olarak bu yıl 12 yarışın 11’inden zaferle çıktı. Yarışta ikinci BAR-Honda'dan Jenson Button, üçüncü ise Renault'dan Fernando Alonso oldu.Almanya Grand Prix'sinde liderlik savaşı erken sonuçlandı. Pole pozisyonundan start alan Michael Schumacher'e yaklaşabilecek kadar hızlı start alan sadece iki pilot vardı: Kimi Raikkonen ve Fernando Alonso. Finli Raikkonen uzun süre ikinci götürdüğü yarışta, yine McLaren-Mercedes'inin azizliğine uğradı. Yeni otomobilelleri ile tam 'toparlandılar' diye yorumlar yapılan McLaren-Mercedes takımının hazırladığı otomobilin yüksek süratle giderken arka spoylerinin kopması sonucu yoldan çıkıp kaza yapan Kimi Raikkonen, yarış dışı kaldı. Bu sırada Michael Schumacher, Ferrari'si ile yeni bir zafere doğru sakin ve emin adımlarla ilerliyordu. Alman pilot finish çizgisini bir kez daha ilk sırada geçerken, bu yarış, hiç teknik arıza yaşamadan bitirdiği üstüste 50'nci yarış olarak kayıtlara geçti. Yarışın en çok konuşulan ismi ise Jenson Button oldu. Sıralama turlarında üçüncü zamanı yapan ama aracının motoru değiştirildiği için ceza alarak 13'üncü sıradan start alan Jenson Button, ilk tur sonunda başlattığı atak ile hızla üst sıralara tırmandı. En sonunda kendini Fernando Alonso ile ikincilik mücadelesi yaparken bulan Button, bir de kaskının kayışı gevşeyince zor anlar yaşadı. Bir çok yerde otomobilini tek eliyle kullanmak zorunda kalan Jenson Button, buna rağmen Fernando Alonso'yla giriştiği ikincilik mücadelesinden galip çıkarken, İspanyol rakibini üçüncülükte bıraktı. İngiltere Grand Prix'si sonuçları1- Michael Schumacher Ferrari2- Jenson Button BAR-Honda3- Fernando Alonso Renault4- David Coulthard McLaren-Mercedes5- Juan Pablo Montoya Williams-BMW6- Mark Webber Jaguar 7- Antonio Pizzonia Williams-BMW8- Takuma Sato BAR-HondaPilotlar Şampiyonası1- M.Schumacher 110 2- R.Barrichello 74 3- J.Button 61 4- J.Trulli 46 5- F.Alonso 39Takımlar Şampiyonası 1- Ferrari 184 2- Renault 85 3- BAR 76 4- Williams 47 5- McLaren 37 Başarı tarihte ilk değilBu sezon Monaco hariç tüm yarışları kazanan Ferrari takımı, kimilerine göre yarışları zevksizleştiriyor, kimilerine göre ise Formula 1'in olmazsa olmazı... Ancak bu büyük başarı Formula 1 tarihinde ilk kez gerçekleşmiyor. Hafızalarını zorlayan Formula 1 severler, 1988 yılında McLaren-Honda takımının, 16 yarışın 15'ini kazanarak şampiyon olduğunu hatırlayacaklardır. McLaren-Honda takımının bu 15 zaferinin 10'u ise duble, yani iki otomobilin ilk iki sırayı almaları şeklinde gerçekleşmişti. Bu başarıyı elde eden sürücüler ise iki efsane pilot Ayrton Senna ve Alain Prost'tu. Bu ikili o zamanların '
rüya takımı'nı oluÅŸtururken, tüm sezon boyunca koÅŸulan 16 yarışın toplam 1031 turunun 1003'ünü lider ÅŸekilde tamamlayarak olaÄŸan üstü bir hakimiyet kurmuÅŸlardı. Takımın kazanamadığı tek yarış ise, Ayrton Senna'nın açık farkla lider gittiÄŸi sırada tur bindirdiÄŸi sürücüye çarpması nedeniyle birinciliÄŸi elinden kaçırdığı Ä°talya Grand Prix'si idi. 1988 yılında pistlere hükmeden McLaren-Honda, 1.5 litre hacmindeki turbo ÅŸarjlı motoruyla 800 beygir gücündeydi. McLaren-Honda ile Ferrari arasındaki diÄŸer bir benzerlik ise iki takımın da sponsorunun Marlboro olmasıydı.F1’den haberlerFormula 1'in atak yapan takımlarından BAR-Honda'nın iki ortağı BAR ve Honda, iÅŸbirliÄŸi anlaÅŸmalarını 2007 yılına kadar uzattılar. Bu anlaÅŸma ile Honda, BAR takımına motor saÄŸlamaya devam edecek ve iki firma, ortak ÅŸasi geliÅŸtirme çalışması yapacaklar. Williams-BMW takımı sürücüsü Ralf Schumacher ise önümüzdeki sezondan itibaren Toyota için yarışacak. Montoya'dan sonra küçük Schumacher de Williams-BMW takımını terkederken, takımın bu kayıpları nasıl telafi edeceÄŸi merak konusu.Jarno Trulli, 2004 sezonu sonunda takımı Renault'dan ayrılacağını açıkladı. Henüz açıklamadığı baÅŸka bir takımla anlaÅŸtığını söyleyen Trulli'nin geçtiÄŸimiz haftalarda, kısa süre önce Ralf Schumacher'i kadrosuna katan Toyota ile yakınlaÅŸtığı biliniyor.Rallye d'Orient 1 AÄŸustos’taGeçtiÄŸimiz yıl ilk kez ülkemizde düzenlenen Rallye d'Orient'in ikincisi, 1 AÄŸustos'ta start alıyor. Akaryakıt sponsorluÄŸunu Opet'in üstlendiÄŸi organizasyona yurt içi ve yurt dışından otomobil, motosiklet ve kamyon sınıflarında toplam 80 yarışmacı kayıt yaptırdı. FIA Dünya Cross-Country Kupası ve FIM Dünya Åžampiyonası takviminde yer alan Rallye d'Orient'te Türk yarışmacılara Kemal Merkit önderlik edecek. Startı Ankara'dan verilecek olan yarış, toplam 7 gün sürecek. Zorlu etapları geçecek olan ekipler, Türkiye'nin en güzel bölgelerinden geçtikten sonra Antalya'da finiÅŸe varacaklar.Â
button