OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 09, 2004 00:00
Dünya Ralli Şampiyonası heyecanı, geçtiğimiz haftasonu Yunanistan'da koşulan Acropol Rallisi ile devam etti. Geçen senenin şampiyonu Petter Solberg-Phil Mills, hem kendilerinin, hem de Subaru'nun formda olduklarını bir kez daha kanıtlayarak, 30 saniye cezaya rağmen yarışı kazandılar. Super 1600'ü ise Suzuki'den Guy Wilks kazandı.Acropol Rallisi, sezonun en keyifli yarışlarından biri olarak geçti. Birbirlerinin yanısıra zorlu hava ve zemin şartlarıyla da mücadele etmek durumunda kalan ekipler, ilginç olaylar ve denemesi yapılan yeni superally sistemi, tüm dikkatlerin Acropol Rallisi'ne çevrilmesine sebep oldu.Yarış perşembe günü yapılan süper seyirci spesyali ile başladı. Bu ilk etapta best-time yapan Peugeot ekibi Marcus Gronholm-Timo Rautiainen, liderliklerini yarışın 3'üncü etabının sonuna kadar sürdürdüler. ancak 4'üncü etaptan itibaren Subaru Impreza WRC'leri ile Petter Solberg-Phil Mills ikilisinin müthiş atağı başladı. 5 etap üstüste en iyi zamanları yapan ekip, gün sonuna en yakın rakipleri Harri Rovanpera-Risto Pietilainen'nin Peugeot 307 WRC'lerinin neredeyse 1 dakika önünde ulaştılar. Favori pilotlardan Markko Martin'in, Ford Focus WRC'si ile yoldan çıkarak yarışa veda ettiği ilk günde, sorun yaşayan başka ekipler de vardı. Carlos Sainz süspansiyon, Mikko Hirvonen ise fren problemleriyle zaman kaybettiler. Lider Petter Solberg ve ikinci Marcus Gronholm, birincilik için çekişirlerken, üçüncülük için Peugeot 307 WRC ile Harri Rovanpera, Ford Focus WRC ile François Duval ve Citroen Xsara WRC ile Sebastien Loeb çekişiyorlardı. Bu yarışta yer alan Skoda'dan Toni Gardemeister, Bozian Racing'den Daniel Carlsson ve Mitsubishi pilotu Gilles Panizzi, ilk 8'i tamamlıyorlardı.İkinci güne hızlı başlayan ekipler Petter Solberg-Phil Mills ve Sebastien Loeb-Daniel elena idi. 12'inci etapta Peugeot pilotu Marcus Gronlom, süspansiyonu kırılınca yarışa veda etti. Tüm ekiplerden hızlı görünen Solberg-Mills, rakipleriyle farkı açarak yarışı kontrol altınha aldılar. İlk gün üçüncülük için çekişen Harri rovanpera, François Duval ve Sebastien Loeb, Marcus Gronlom'ün kalmasıyla, artık ikincilik için yarışıyorlardı. Günün sondan bir önceki etabında otomobilinin radyatörü delinen Subaru pilotu Mikko Hirvonen de, gün sonunda yarışı bırakmak zorunda kaldı. Petter Solberg, ikinci günü de lider kapatırken, ikinci Harri Rovanpera, üçüncü Sebastien Loeb ve dördüncü François Duval'di. Özel takımlar adına yarışan Daniel Carlsson, Manfred Stohl ve Janne Tuohino, yarışı ilk 8'in içinde başarıyla sürdürürlerken, Gilles Panizzi de şanssızlığını kırarak yarışı altıncı sırada götürüyordu.Üçüncü ve son gün, sadece ikincilik için mücadele yaşandı. Ford ekibi François Duval-Stephane Prevot, risk kalmayıp tempolarını düşürerek 4'üncülüğe razı oldular. Ancak Peugeot pilotu Harri Rovanpera ve Citroen'den Sebastien Loeb, müthiş bir ikincilik mücadelesine giriştiler. İLk 8'deki diğer ekiplerin pozisyonları sağlam olduğu için risk almıyorlardı. Lider Petter Solberg ise, 30 saniye ceza yemesine rağmen liderliğini koruyordu. Sebastien Loeb'ün atakları, 20'nci etapta sonuç verdi ve Fransız pilot, Harri Rovanpera'yı geçerek ikinciliğe yükseldi. Harri Rovanpera'ya direnen Sebastien Loeb, bu pozisyonunu yarış sonuna kadar koruyarak az farkla ikinciliğin sahibi oldu. Yarışı ise Subaru Impreza WRC'leri ile Petter Solberg-Phil Mills kazandı. Grup N birincisi ise, 58 yaşındaki Stig Blomqvist oldu.Super 1600'ler kırıldıYarışta start alan Super 1600 otomobillerden tam 18'i kazalara veya mekanik arızalara kurban giderek yarışı terkettiler. Acropol gibi kırıcı bir yarışta bu durum normal karşılanırken, Super 1600 grubunu Suzuki Ignis ile yarışan Guy Wilks-Phil Pugh ikilisi birinci sırada bitirdiler.İspanya şampiyonu Seat Cup'ı kazandıSeat Cup'ın İzmir Pınarbaşı Pisti'nde koşulan 'Dunlop' ayağı, çekişmeli bir yarışa sahne oldu. İspanya Seat Cup Şampiyonu olan misafir pilot Matt Johnson, hızlı pilotajıyla, başarısının tesadüfi olmadığını İzmir'de ispatladı. Konuk pilot seeding turlarında en hızlı zamana imza atarak pole pozisyonundan start aldı. Johnson'un birinci olduğu yarışta gerek üçüncülük için, gerekse arka gruplarda yoğun bir rekabet yaşandı. Dunlop ayağını geçtiğimiz yarışın flaş ismi ve birincisi olan Mert Aytuğ, ikinci, Hakan Güven ise üçüncü sırada bitirdi. Osman Güney ve Ozan Şer spin atarlarken, yarışı altıncı sırada götüren Ömer Erdem'e yanlış tabela gösteren hakemler, Erdem'in pite girerek pozisyonunu kaybetmesine sebep oldular. Kenan Yılmaz ve Ertan Nacaroğlu'nun çarpışması sonrasında ise, Yılmaz yarış dışı kalırken, Nacaroğlu arka sıralara düştü. İngiliz pilot Matt Johnson bu yarıştan Seat Cup Türkiye'ye puan alamadığı için Mert Aytuğ, bu yarıştan birincilik puanı alacak. İzmir'li yarışseverlerin yoğun ilgi gösterdiği Seat Cup'ın bir sonraki yarışı 11 Temmuz tarihinde İzmit Körfez Pisti'nde yapılacak.Kresta'nın ilginç kazasıFord Focus WRC ile yarışan Roman Kresta, belki de WRC tarihinde görülmemiş bir kazaya imza attı. Kresta, 3'üncü etapta önünde start alan ancak süspansiyon probleminden dolayı önce yavaş giden, sonra da durarak sorunu çözmeye çalışan Mitsubishi pilotu Daniel Sola'yı etap içinde yakaladı. Sola'nın otomobili yolun bir kısmını kapatıyordu. Ve Roman Kreasta duramayarak, Ford Focus WRC'si ile olanca hızıyla Daniel Sola'nın Mitsubishi Lancer WRC'sine arkadan çarptı. TOMSFED özerkliğe kavuştu2004 yılı başından itibaren Gençlik ve
Spor Genel Müdürlüğü'nün gündeminde olan 47 spor dalının federasyonlarının özerkliÄŸe kavuÅŸturulması çalışmasında, özerkliÄŸe kavuÅŸan beÅŸinci federasyon, Türkiye Otomobil ve Motor Sporları Federasyonu (TOMSFED) oldu. Böylece bugüne dek yarı özerk statüde bulunan TOMSFED, artık resmi olarak özerk bir yapıya kavuÅŸmuÅŸ oldu.Â
button