Şampiyon Solberg'i ceza da durduramadı

Güncelleme Tarihi:

Şampiyon Solbergi ceza da durduramadı
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 09, 2004 00:00

Dünya Ralli Åžampiyonası heyecanı, geçtiÄŸimiz haftasonu Yunanistan'da koÅŸulan Acropol Rallisi ile devam etti. Geçen senenin ÅŸampiyonu Petter Solberg-Phil Mills, hem kendilerinin, hem de Subaru'nun formda olduklarını bir kez daha kanıtlayarak, 30 saniye cezaya raÄŸmen yarışı kazandılar. Super 1600'ü ise Suzuki'den Guy Wilks kazandı.Acropol Rallisi, sezonun en keyifli yarışlarından biri olarak geçti. Birbirlerinin yanısıra zorlu hava ve zemin ÅŸartlarıyla da mücadele etmek durumunda kalan ekipler, ilginç olaylar ve denemesi yapılan yeni superally sistemi, tüm dikkatlerin Acropol Rallisi'ne çevrilmesine sebep oldu.Yarış perÅŸembe günü yapılan süper seyirci spesyali ile baÅŸladı. Bu ilk etapta best-time yapan Peugeot ekibi Marcus Gronholm-Timo Rautiainen, liderliklerini yarışın 3'üncü etabının sonuna kadar sürdürdüler. ancak 4'üncü etaptan itibaren Subaru Impreza WRC'leri ile Petter Solberg-Phil Mills ikilisinin müthiÅŸ atağı baÅŸladı. 5 etap üstüste en iyi zamanları yapan ekip, gün sonuna en yakın rakipleri Harri Rovanpera-Risto Pietilainen'nin Peugeot 307 WRC'lerinin neredeyse 1 dakika önünde ulaÅŸtılar. Favori pilotlardan Markko Martin'in, Ford Focus WRC'si ile yoldan çıkarak yarışa veda ettiÄŸi ilk günde, sorun yaÅŸayan baÅŸka ekipler de vardı. Carlos Sainz süspansiyon, Mikko Hirvonen ise fren problemleriyle zaman kaybettiler. Lider Petter Solberg ve ikinci Marcus Gronholm, birincilik için çekiÅŸirlerken, üçüncülük için Peugeot 307 WRC ile Harri Rovanpera, Ford Focus WRC ile François Duval ve Citroen Xsara WRC ile Sebastien Loeb çekiÅŸiyorlardı. Bu yarışta yer alan Skoda'dan Toni Gardemeister, Bozian Racing'den Daniel Carlsson ve Mitsubishi pilotu Gilles Panizzi, ilk 8'i tamamlıyorlardı.Ä°kinci güne hızlı baÅŸlayan ekipler Petter Solberg-Phil Mills ve Sebastien Loeb-Daniel elena idi. 12'inci etapta Peugeot pilotu Marcus Gronlom, süspansiyonu kırılınca yarışa veda etti. Tüm ekiplerden hızlı görünen Solberg-Mills, rakipleriyle farkı açarak yarışı kontrol altınha aldılar. Ä°lk gün üçüncülük için çekiÅŸen Harri rovanpera, François Duval ve Sebastien Loeb, Marcus Gronlom'ün kalmasıyla, artık ikincilik için yarışıyorlardı. Günün sondan bir önceki etabında otomobilinin radyatörü delinen Subaru pilotu Mikko Hirvonen de, gün sonunda yarışı bırakmak zorunda kaldı. Petter Solberg, ikinci günü de lider kapatırken, ikinci Harri Rovanpera, üçüncü Sebastien Loeb ve dördüncü François Duval'di. Özel takımlar adına yarışan Daniel Carlsson, Manfred Stohl ve Janne Tuohino, yarışı ilk 8'in içinde baÅŸarıyla sürdürürlerken, Gilles Panizzi de ÅŸanssızlığını kırarak yarışı altıncı sırada götürüyordu.Üçüncü ve son gün, sadece ikincilik için mücadele yaÅŸandı. Ford ekibi François Duval-Stephane Prevot, risk kalmayıp tempolarını düşürerek 4'üncülüğe razı oldular. Ancak Peugeot pilotu Harri Rovanpera ve Citroen'den Sebastien Loeb, müthiÅŸ bir ikincilik mücadelesine giriÅŸtiler. Ä°Lk 8'deki diÄŸer ekiplerin pozisyonları saÄŸlam olduÄŸu için risk almıyorlardı. Lider Petter Solberg ise, 30 saniye ceza yemesine raÄŸmen liderliÄŸini koruyordu. Sebastien Loeb'ün atakları, 20'nci etapta sonuç verdi ve Fransız pilot, Harri Rovanpera'yı geçerek ikinciliÄŸe yükseldi. Harri Rovanpera'ya direnen Sebastien Loeb, bu pozisyonunu yarış sonuna kadar koruyarak az farkla ikinciliÄŸin sahibi oldu. Yarışı ise Subaru Impreza WRC'leri ile Petter Solberg-Phil Mills kazandı. Grup N birincisi ise, 58 yaşındaki Stig Blomqvist oldu.Super 1600'ler kırıldıYarışta start alan Super 1600 otomobillerden tam 18'i kazalara veya mekanik arızalara kurban giderek yarışı terkettiler. Acropol gibi kırıcı bir yarışta bu durum normal karşılanırken, Super 1600 grubunu Suzuki Ignis ile yarışan Guy Wilks-Phil Pugh ikilisi birinci sırada bitirdiler.Ä°spanya ÅŸampiyonu Seat Cup'ı kazandıSeat Cup'ın Ä°zmir Pınarbaşı Pisti'nde koÅŸulan 'Dunlop' ayağı, çekiÅŸmeli bir yarışa sahne oldu. Ä°spanya Seat Cup Åžampiyonu olan misafir pilot Matt Johnson, hızlı pilotajıyla, baÅŸarısının tesadüfi olmadığını Ä°zmir'de ispatladı. Konuk pilot seeding turlarında en hızlı zamana imza atarak pole pozisyonundan start aldı. Johnson'un birinci olduÄŸu yarışta gerek üçüncülük için, gerekse arka gruplarda yoÄŸun bir rekabet yaÅŸandı. Dunlop ayağını geçtiÄŸimiz yarışın flaÅŸ ismi ve birincisi olan Mert AytuÄŸ, ikinci, Hakan Güven ise üçüncü sırada bitirdi. Osman Güney ve Ozan Åžer spin atarlarken, yarışı altıncı sırada götüren Ömer Erdem'e yanlış tabela gösteren hakemler, Erdem'in pite girerek pozisyonunu kaybetmesine sebep oldular. Kenan Yılmaz ve Ertan NacaroÄŸlu'nun çarpışması sonrasında ise, Yılmaz yarış dışı kalırken, NacaroÄŸlu arka sıralara düştü. Ä°ngiliz pilot Matt Johnson bu yarıştan Seat Cup Türkiye'ye puan alamadığı için Mert AytuÄŸ, bu yarıştan birincilik puanı alacak. Ä°zmir'li yarışseverlerin yoÄŸun ilgi gösterdiÄŸi Seat Cup'ın bir sonraki yarışı 11 Temmuz tarihinde Ä°zmit Körfez Pisti'nde yapılacak.Kresta'nın ilginç kazasıFord Focus WRC ile yarışan Roman Kresta, belki de WRC tarihinde görülmemiÅŸ bir kazaya imza attı. Kresta, 3'üncü etapta önünde start alan ancak süspansiyon probleminden dolayı önce yavaÅŸ giden, sonra da durarak sorunu çözmeye çalışan Mitsubishi pilotu Daniel Sola'yı etap içinde yakaladı. Sola'nın otomobili yolun bir kısmını kapatıyordu. Ve Roman Kreasta duramayarak, Ford Focus WRC'si ile olanca hızıyla Daniel Sola'nın Mitsubishi Lancer WRC'sine arkadan çarptı. TOMSFED özerkliÄŸe kavuÅŸtu2004 yılı başından itibaren Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü'nün gündeminde olan 47 spor dalının federasyonlarının özerkliÄŸe kavuÅŸturulması çalışmasında, özerkliÄŸe kavuÅŸan beÅŸinci federasyon, Türkiye Otomobil ve Motor Sporları Federasyonu (TOMSFED) oldu. Böylece bugüne dek yarı özerk statüde bulunan TOMSFED, artık resmi olarak özerk bir yapıya kavuÅŸmuÅŸ oldu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!