Güncelleme Tarihi:
İngiltere GP'si esnasında Rosberg'in aracının yedinci vitesinde problem çıkmış ve Alman pilot altı tur boyunca sorunlu vites kutusuyla yarışmak zorunda kalmıştı.
Mühendislerin yardımıyla sorunu çözmeyi başaran Rosberg, telsiz kurallarını bozduğu gerekçesiyle 10 saniye zaman cezası aldı.
Rosberg Avusturya GP'si hafta sonunda yaptığı kazanın ardından vites kutusunu değiştirmek zorunda kalmış ve yarışa 5 sıra geriden başlamıştı.
Kurallara göre Rosberg bu vites kutusuyla altı yarış boyunca yani İtalya GP'sine kadar mücadele etmek zorunda.
Eğer fabrikada yapılan incelemenin ardından vites kutusunun değiştirilmesine karar verilirse Rosberg yarışa beş sıra geriden başlayacak ve bu Hungaroring gibi geçiş yapmanın zor olduğu bir pistte işlerin Rosberg için daha da zor olacağı anlamına geliyor.
Rosberg'in vites kutusundaki problemin tam olarak ne olduğu ve fiziksel bir problem olup olmadığı henüz bilinmiyor.
Kurallara göre vites kutusundaki parçaların değiştirilmemesi adına vites kutusu mühürleniyor.
Bundan dolayı Mercedes, gelecek hafta Macaristan'a gidene kadar parçada detaylı bir inceleme yapamayacak. Orada takım, FIA'nın gözetimi altında vites dişlilerinde ve senkromeçlerde (diferansiyel veye redüktör dişlileri hariç) aynı özellikte parçalar kullanma kaydıyla değişiklik yapabilecek.
O zamana kadar Mercedes, bazı görsel incelemeler yapabilecek. Edinilen bilgiler, ilk analizler sonucunda büyük bir endişeye yer verecek herhangi bir sorunla karşılaşılmadığı yönünde.