Güncelleme Tarihi:
Takımlar artık önce lansmanlara, ardından sezon öncesi testlere odaklanırken, performans seviyeleri de büyük merak uyandırıyor.
Geçen sene motor performansı konusunda umut verici gelişme kaydeden Renault, bu sene Mercedes'e yakın performans göstermeyi umuyor.
Cyril Abiteboul "Geçen sene başlattığımız dönüşümü bu sene doğrulamamız lazım çünkü henüz proje tamamlanmadı. Bu sene tamamiyle yeni bir motor mimarisine sahip olacağız. İlk mücadelemiz onu dayanıklı yapmak olacak."
"Kesinlikle Mercedes'in performansına eş değer olabilecek bir motora sahip olabileceğimizi biliyoruz. Bu konuda şüphe yok. Ve belki de gelecekte onları geçme potansiyelimiz olacak."
"Ancak öncelikle dayanıklı olması gerekiyor. Asıl mücadele bu olacak ve bunu başarmak istiyoruz. Dayanıklılık, şasinin gelişimi açısından da önemli olacak." dedi.
Abiteboul'un motor konusundaki yüksek umutları, Red Bull ile 2015 sezonunda yaşadıkları ve neredeyse Red Bull'un spordan ayrılmasına neden olan tartışmaların ve düşük performansın ardından yaptıkları ciddi değişiklikler sonucunda geldi.
Bunun dışında Renault fabrika takımı 2016'da hayal kırıklığı yaşadı. Hem motor hem de şasi bölümündeki ciddi değişikliklerin ardından Abiteboul, yeni sezon öncesinde daha umutlu.
Abiteboul "2017 daha çok doğrulama senesi olacak. Viry'de sayıdan çok kaliteye odaklandık. Bu jenerasyon motorlara daha çok odaklanabilmek için operasyonlarımızda hafif bir küçülmeye gidebiliriz. Ancak aynı zamanda yeni jenerasyon güç ünitesini de düşüneceğiz."
"Şasi tarafında, yaklaşık 100 yeni kişiyi işe aldık ve çalışan sayısında % 20 artış oldu. Bu oldukça yüksek. Bundan böyle işe alma sürecini biraz yavaşlatacağız ve herkesin çalışacağı alanı bulmaya çalışacağız."
"Çalışan sayısı açısından kısa sürede istediğimiz kapasiteye geleceğiz. Ardından yönetim yapısına bakacağız."
"Ben daha çok doğru isimlerin doğru departmanda olmasını sağlamaya odaklanacağım. Bu anlaşma durumları açısından biraz zaman alacak."
"Organizasyonda ne kadar üst düzey isimlere odaklanırsanız, onları almak o kadar uzun sürer. Ancak sezon içerisinde bize katılacak bazı isimler var." dedi.
Renault takımında bazı pozitif değişiklikler olsa da aynı zamanda kış döneminde idari yönetim açısından da bazı sıkıntılar oldu ve Frederic Vasseur takım patronluğundan istifa etti.
Abiteboul "Kişisel ve bireysel olarak açıkçası hayal kırıklığı yaşadım. Renault'nun fabrika takımı olarak dönmesine karar verildiğinde, yönetim şekli için bir öneride bulundum ve Fred her zaman o yönetimin bir parçasıydı."
"Bunu çalıştıramadığımız için açıkçası hayal kırıklığı yaşıyorum. Sistemi yürütemeyeceğimiz açık olduğu için, bir karar verip her şeyi geride bırakmak en iyisiydi."
"Ancak sağlam ve istikrarlı bir yapımız var. Çok fazla deneyime sahibiz. Viry'de yenilenen bir yönetim şekli var. Enstone'da işe aldığımız daha fazla insan ile artık daha güçlü bir yönetim var. Daha fazla insan almaya devam edeceğiz."
"Bu yüzden hayal kırıklığı yaşadım ve biraz yalnız kaldığımı hissettim çünkü acıyı ve zorlukları paylaşacak bir takım arkadaşı olması iyi bir şeydi. Ancak yine de yalnız değilim. Jerome Stoll, takımın başkanı olarak çok fazla dahil oluyor ve takımın çok güçlü olduğunu hissediyorum."
"Aptal değiliz. Sezon içerisinde, dışarıdan bakıldığında yapımızın çok karmaşık olduğuna dair bazı yorumlar okudum. Ancak dürüst bir şekilde, diğerlerine göre karmaşık olmadığına inanmaya devam ediyorum."
"Yine de daha basit olması için kararlar alıyoruz ve nasıl çalışacağını göreceğiz." dedi.
Takımın 2017 kurallarıyla birlikte güç dengesi açısından nerede olacağı merak ediliyor. Abiteboul, bu sene ilerleyecekleri bir sezon olacağını düşünüyor.
Abiteboul "Tepedeki takımlarla bizim takımımızın finansmanı açısından farklılıklar olduğunu inkar edemem. Ancak bizim takımımız gerçekten ortada."
"Tepedeki 3 takım haricinde daha iyi finansmana sahip olacağız. McLaren biraz bilinmez durumda. Onların ticari çalışma şekli tam olarak açık değil."
"Williams'a, Force India'ya ve Toro Rosso'ya karşı savaşabilecek kapasiteye sahip olacağız. Bu yüzden hedefimiz onlarla mücadele edip sene içerisinde onları geçmek olacak."
"Sezonun ilk yarısında, geldiğimiz noktaya göre yeni kurallara rağmen geride kalacağız ancak gelişim oranımızın o takımlardan daha yüksek olmasını bekliyorum."
"Büyük takımlarla kıyaslama yaptığımızda ise, bizim planımız 5 seneyi kapsıyor ve gittikçe ekstra fonlarımız olacak. Bunlar sayesinde yakın gelecekte daha büyük takımları hedefleyebileceğiz."
Renault'nun uzun vadeli geleceği ve başarısı, bu sene gösterecekleri gelişime bağlı. Performans göstermemiz lazım." dedi.