OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 11, 2002 00:00
Türk halkının futbol sevgisi reklamcıları yarışa soktu. Reklamlarda, 2002
Dünya Kupası'na odaklanan Türk halkına, kırmızı-beyaz renklerin ön plana çıkarıldığı reklamlar sunuluyor. Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı bile, bağış çaÄŸrısında Milli Takım'ı kullanıyor.Kosta Rika ile berabere kalarak, bir üst tur ÅŸansını zora soksa da Türk Milli Takımı'nın 2002 Dünya Kupası'ndaki mücadelesi, reklamcıların da en gözde esin kaynağı oldu. Türk halkının, Güney Kore ve Japonya'da davem eden Dünya Kupası'na odaklanması üzerine, pek çok firma reklamlarında milli takıma yönelik mesajları ve kırmızı-beyaz renkleri ön plana çıkardı. Bu akım gazete sayfalarındaki reklamlara da yansıdı.Televizyonlarda reklam kuÅŸağında yayınlanan 14 reklamda, Milli Takımı çaÄŸrıştıran kırmızı beyaz renk ön plana çıkarılıyor ve Milli Takım'a Dünya Kupası'nda baÅŸarı mesajları veriliyor.Reklamlarda, Milli Takım baÅŸarı mesajları ile desteklenirken fanatik izleyicilerin de dikkatlerinin reklamlara odaklanması hedefleniyor. Fanatiklerin Dünya Kupası'na odaklanmasını fırsat bilen YimpaÅŸ Market zincirleri, Dünya Kupası'na özel bir indirim kampanyası düzenledi. Kupa boyunca sürecek olan kırmızı-beyaz kampanyası ile, kırmızı-beyaz etiketli 60 ürün bu ay maliyetine satılacak.ASKERLER DE VARTürk halkının futbola olan sevgisi, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nı da bağış toplama konusunda hareteke geçirdi. Vakıf, Okan, Emre, Hasan ÅžaÅŸ gibi milliler ile Milli Takım'ın hocası Åženol FüneÅŸ'i reklamlarında oynatarak bağış toplamayı hedefliyor. Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı, ‘‘Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Milli Takım'a baÅŸarılar diler’’ mesajının ardından vakfa bağış yapmak isteyenlere hesap numarası veriyor. 17'nci Dünya Kupası'nda mücadele eden Türk Milli Takımı'nın ana sponsorluÄŸunu, Pepsi, Efes Pilsen, Adidas ve Türkiye Ä°ÅŸ Bankası, yan sponsorluÄŸunu da Shell, Sarar ve Mercedes Benz Türkiye yapıyor. Sponsorların, 2004 yılına kadar Milli Takım'a 12 milyon dolarlık bir kaynak aktarması bekleniyor.Reklamlar nasıl ‘milli’ oldu?PO (Petrol Ofisi): Reklamlarında, ‘‘Şimdi gönüller sizinle’’ sloganını kullanıyor.Pepsi: ‘‘Milli Takım sponsoru Pepsi Türk Milli Takımı'na güveniyor’’ sloganını reklamlarında kullanmanın yanı sıra reklamlarında, ‘‘Hayallerini AteÅŸle’’ mesajını ön plana çıkarıyor.Turkcell: ‘‘12 milyonu aÅŸkın Turkcell'li Kore'den sevinç çığlıklarını Turkcell'le duyacak’’ mesajı ile birlikte ‘‘Kupa programı devam ediyor’’ mesajını da reklamlarında kullanıyor.Filli Boya: Reklamlarında oynattığı, Seray Seven-Haldun Dormen, Ebru YaÅŸar-Hande Yener, ÇaÄŸla Åžikel- Güzide Duran gibi ünlülerden oluÅŸan ikililere ‘en güzel kırmızı en güzel beyaz’ sloganını söyleterek ardından‘‘Milli Boya, Filli Boya’’mesajını veriyor. Ä°stikbal: ‘‘Uyuyan taraftar istemiyoruz’’ sloganını atan taraftarları ön plana çıkarıyor ve ‘‘İstikbal yatakları ile uyuyun dinç kalkın, maçları keyifle seyredin’’ diyor.Anadolu Finans: Reklamlarında, ‘‘Anadolu Finans Türk Milli Takımı'na baÅŸarılar diler’’ mesajını veriyor.YimpaÅŸ: Dünya Kupası boyunca sürecek olan kırmızı-beyaz kampanyası ile 60 üründe bu ay maliyetine satış yapıyor.Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı: Reklamlarında Okan, Emre, Hasan ÅžaÅŸ gibi Milli Takım'da yeralan futbolcuları oynatan Vakıf, ‘‘Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Milli Takım'a baÅŸarılar diler’’ mesajının ardından bağış yapmak isteyenlere hesap numarası veriyor. Fırat Boru: Åžirket reklamlarında, ‘‘Fırat Boru Türkiye ile gurur duyuyor’’ mesajı veriyor.Coca-Cola: Tüm reklamlarında kırmızı-beyaz renkleri ve ‘‘En büyük Türkiye’’ sloganını kullanıyor. Bellona: Taraftar seslerinin kullanıldığı reklamında top sektiren çizgi adama yer veriyor.Carlsberg: Reklamlarında, ‘‘Milli Takımımız'a teÅŸekkür eder’’ mesajını veriyor.Sony: Kanal D'de yayınlanan ‘‘Kupada Bugün’’ programına sponsorluk yapıyor.Peugeot Boxer: CNN Türk'te yayınlanan Dünya Kupası 2002 programını sunuyor.Filli Boya reklamı yasak dinlemiyorReklamlarında kırmızı-beyaz renklerini kullanarak milli takımı çaÄŸrıştıran ve ‘‘Milli Boya, Filli Boya’’ sloganını kullanan Betek Boya, reklamları ile diÄŸer boya firmalarını ayaÄŸa kaldırmıştı. Boyacılar, yüzde 25 Alman ortaklı Betek'in Milli Boya olarak tanımlanmasına itiraz edip, Reklam Özdenetim Kurulu'na baÅŸvurmuÅŸtu. Reklam Özdenetim Kurulu'nun Filli Boya reklamlarının yayından kaldırılma kararına karşın, Filli Boya reklamları televizyonlarda yayınlanmaya devam ediyor.Â
button