Güncelleme Tarihi:
Bodrum, Offshore yarışları nedeniyle 40 ülke televizyonunda kapsamlı olarak tanıtıldı
Bodrum, uzun süre hafızalardan silinmeyecek, dünyaca ünlü bir tekne yarışına evsahibi oldu. Sonbaharın ilk günlerinde gerçekleşen 1999 Class 1 Dünya Offshore Şampiyonası'yla, turizm sezonunda yakalayamadığı canlılığa büründü kasaba. Yarışların yapıldığı Bodrum Karada Marina'da heyecan fırtınası esti, her saat cıvıl cıvıl yaşandı. Bodrumlu turizmciler, ‘‘Milyarlarca liralık tanıtım yapsak bu yarışın kazan-dırdığını, Bodrum' a vere-mezdik’’ dediler.
VİCTORY 7 ŞAMPİYON
Vatandaşların nefeslerini tutarak izlediği yarış sonunda Nasser ve Scism'in pilotluğunu yaptığı Dubai'nin Victory 7 teknesi, 1 saat 7 dakika 49 saniyelik derecesiyle birinci, aynı ekipten M. Al-Gaith ve K. Harib'in pilotluğundaki Victory 4 teknesi 1 saat 9 dakika 10 saniyelik derecesiyle ikinci, L. Polli ile J.Dyke'in kullandığı İtalyan Jolly Motor da 1 saat 9 dakika 35 saniyelik derecesiyle üçüncü oldu. Yarışı Jotun teknesi dördüncü, No Fear beşinci, Victory 44 altıncı, Bınautica yedinci, Hyatt sekizinci ve 5 dakika 54 saniye yarışabilen Işıklar dokuzuncu sırada tamamladı. G. Montavoci ile G. Giorgi'nin kullandığı L.A. Jeans start alamadı. 1999 Offshore Dünya Şampiyonası'nın bugüne kadar yapılan 6 etabı sonucunda ‘‘Victory 7’’ 1850, ‘‘Victory 44’’ 1160, ‘‘Victory 4’’ de 1100 puanla ilk üç sıraya yerleşti.
Evsahibi Karada Marina
Geçen Temmuz başında toplanan, kaymakamlık, belediye, emniyet, garnizon ve jandarma komutanlığı, Karada Marina, vergi dairesi, turizm müdürlüğü, liman başkanlığı, sahil güvenlik, Devlet Hastanesi, Deniz Ticaret Odası, TÜRSAB, BODER, BOTAV, Bodrum Cankurtarma ve Su Sporları Derneği, denizciler, yat işletmecileri, feribot işletmecileri dernekleri, Özel Bodrum ve Yücelen hastaneleri yetkililerinden oluşan komisyon, 5'incisi İstanbul'da yapılacak Offshore Dünya Şampiyonası'nın 6'ncı ayağının Bodrum'da yapılması girişiminde bulunulması kararı aldı. Bodrum hem dünyanın pek çok ülkesinde ilgiyle izlenen açık deniz tekne yarışına evsahibi olacak, hem de turizmde en büyük eksiklik olarak karşılaşılan tanıtıma katkı sağlanacaktı. ‘‘Neden olmasın’’ diyerek yola çıkıldı, istek İstanbul Offshore Derneği'ne iletildi ve olumlu yanıt alındı.
Sağlık, kurtarma, lojistik, emniyet, basın ve halkla ilişkiler gibi 14 değişik komisyon kurularak faaliyete geçirildi. Evsahibi Karada Marina'da kurulan ofisler arı gibi çalışmaya başladı. Bodrumlu denizcilerden 17 kişilik ekip İstanbul'daki yarışları izleyerek bilgi edindi. Basın için 3 tekne, 4 helikopter, faks ve telefon bağlantıları sağlandı. Yarış alanının emniyetini ve kurtarma işlerini yerine getirecek 30 tekne hazırlandı.
29 Ağustos'ta biten İstanbul yarışlarının ardından tırlara yüklenen tekneler 1 Eylül'de Ören iskelesine getirildi. Aynı gün Bodrum'a gelen ekipler, Karada Marina'da tahsis edilen mekanlara yerleşti. 3 Eylül'de kayıtlarını tamamlayan, bu arada teknelerinin bakım ve onarımını yapan deniz tutkunları, ilk resmi antrenmanlarına çıktı. Aynı gece yarışçılara ‘‘Hoşgeldiniz’’ partisi düzenlendi. 4 Eylül'de yakıtlarını alan tekneler sıralama pozisyonlarını belirleyecek tek turluk ‘‘Pole Position’’ yarışıyla ısındı. Bu yarışta S.Al Tayer ve F.Serrales'in pilotluğunu yaptığı Victory 44 isimli Dubai teknesi birinci oldu.
MARİNA RENGARENK
5 Eylül'de Bodrum Karada Marina, rengarenk formalı yarışçılar, üniformalı organizatörler, tekneleri denize indiren vinçler, çalışan motorların kulakları tırmalayan gürültüsü, katılan ülke bayrakları, sembollerle donanmış tırlar, televizyon kameraları, basın mensupları, mendirek ve tepeleri dolduran seyircilerle şenlik alanını andırıyordu.
OFFSHORE ŞAMPİYONASI
1999 Class 1 Dünya Offshore Şampiyonası 23 Mayıs'ta Avrupa Grand Prix'i ile Savona'da başladı. Bu etabı Almanya'da Travemunde, Norveç'te Arendal, İsveç'te Oslo etapları izledi. Şampiyonanın 5'nci ayağı 27-28-29 Ağustos'ta İstanbul'da gerçekleşti. Bodrum ayağıyla birlikte Türkiye, iki etabı birlikte gerçekleştiren tek ülke oldu.
Yarışlara Birleşik Arap Emirlikleri ve İtalya 3'er, Norveç 2, Monaco, Avustralya, İngiltere ve Türkiye 1'er tekneyle katıldı.
40 ÜLKE TV’SİNDE
Şampiyona 15 Ekim'de Birleşik Arap Emirlikleri'nde Fujaırah kentinde devam edecek, 29 Ekim ve 5 Kasım'da Dubai'de yapılacak yarışlarla sona erecek. Offshore şampiyonalarını Hız Tekneleri Uluslararası Federasyonu UIM (Union Internatıoal Motonatique) düzenliyor. Federasyonu Türkiye'de Yelken Federasyonu'na bağlı İstanbul Offshore Derneği temsil ediyor. Derneğin başkanlığını yarışlara Türkiye'yi temsilen katılan Uğur Işık yapıyor. Yarışlar 40 ülkenin televizyonları tarafından yayınlanıyor. Ayrıca her yarış 26 dakikalık video bantlarla tüm dünya ülkelerine dağıtılıyor.
BODRUM TAM PUAN ALDI
Türkiye'yi yarışlarda temsil eden Işıklar sürat teknesinin 17 kişilik ekibi ve 750 bin dolarlık bütçesi var. 7 kilometrelik 14 etaptan oluşan yarışın 2'nci etabında motoru arızalanan Işıklar Teknesi, yarışı terk etmek zorunda kaldı. Teknenin çaresiz kalan pilotları Uğur Işık ve Philip Benhamou marinaya dönmek zorunda kaldı. Ama Offhore Şampiyonası'nın altıncı ayağını çok kısa sürede organize eden Bodrum ekibi, yarışanlardan da izleyenlerden de tam not aldı. Düzenlemenin yanısıra hakemlik görevi de yapan Bodrum ekibinin çok iyi çalıştığını belirten yarışçılar, ‘‘Buradaki organizasyon İstanbul'dakinden çok daha başarılıydı’’ dedi. Bodrum, ardından resmen Offshore 2000 Şampiyonası etaplarından biri olarak ilan edildi.