Güncelleme Tarihi:
Güncellemelerle birlikte ileriye doğru bir adım atan ve toparlanma emareleri gösteren Ferrari, Alonso ile sezonun ilk podyumunu yakalarken, Redbull ve Mclaren hayal kırıklığı yarattı.
Antrenmanlar
Yağmur beklentisi altında başlayan serbest antrenmanlara güncellenmiş Ferrari’si ile Alonso hızlı başladı. Maksimum hız ve frenleme konusunda daha derli toplu görünen Ferrari F14T,bu sezon bir antrenman seansını ilk defa önde tamamladı. Mercedes pilotları Cuma gününü ayarlar ve telemetre verilerini incelemekle geçirdi. İki pilot arasında Cuma günü Hamilton lehine olan fark, son seansta yavaş yavaş eridi ve iki pilotu, saniyenin onda birlik zaman dilimleri ayırmaya başladı. Ferrari seri halde atılan turlarda ve yarış temposunda, Bahreyn’e göre daha iyiydi. Son dört senenin şampiyonu Vettel, araçla mücadele halinde görünüyordu ve istediği ayarları bir türlü tutturamıyordu.
Sıralama Turları
Sıralama turları beklenildiği gibi yağmur altında geçti. Sezon başında ıslak zeminde tutunma problemi yaşayan Williams toparlanmış görünüyordu. Benzer bir durum Lotus takımı ve Grosjean için de söylenebilirdi. Mclaren kabus gibi geçen sıralama seanslarına bir yenisini daha ekledi. Takım Melbeurne’de neden hızlı olduklarını henüz çözememiş gibiydi.
Islak seminde Redbull motor gücünden kaynaklı dezavantajı kapatıyordu ve Mercedes’e biraz daha yakın kalabiliyordu. Özellikle Ricciardo, aracın arka tarafını daha iyi kontrol edebildiğinden, Vettel’e oranla daha dengeli ve düz bir sürüş gerçekleştirebiliyordu.
Q3’de Hamilton ve Rosberg pol pozisyonu için kozlarını paylaştı. Rosberg son turunda spin atınca, pol Haimlton’a gitti, onu Redbull pilotları ve Rosberg izledi. Ricciardo son dört senenin dünya şampiyonu Vettel’e karşı sıralama turlarında, 3’e 1 üstünlük sağlamış oldu.
Yarış
Kuru zeminde geçmesi beklenen yarışta, Hamilton açık ara favoriydi ve Rosberg’in starta sergileyeceği performans, bir nevi yarışın kaderini belirleyecekti.
Startla birlikte Hamilton iyi bir kalkış yaparak yerini korudu ve ilk viraja lider girmeyi başardı. Yarışa altıncı sıradan başlayan Massa, çok iyi bir ivme yakaladı ve Vettel’in yanından geçmeye çalışırken, Alonso ile çarpıştı. İki pilot da yarışa devem edebildikleri için çok şanslıydı fakat Massa’nın bu şansı ilk pit stop’a kadar devem edebildi. İyi bir yarış çıkarması muhtemel Williams’ı ile Massa, sol arka lastikte yaşadığı sorun nedeniyle otuz saniye pitte kalınca, yarışı antenman havasında geçirdi.
Yarışın iki favorisinden biri olan Rosberg, startta Hulkenberg’e geçilince, galibiyet şansını da noktalamış oldu. Üst üste attığı hızlı tur zamanları ile farklı yavaş yavaş açmaya başlayan Hamilton yarışı kontrol altında götürüyordu. Lastiklerini daha iyi kullanan ve özellikle viraj çıkışlarında daha iyi görünen Ricciardo, Vettel’den daha hızlıydı.
Dokuzuncu turda pite giten Button sert lastiğe geçiş yaptı ve onu onbirinci turda Alonso izledi. Aşındırıcı bir zemine sahip olan Çin GP’de günün menüsü sert lastiklerdi. Arka lstiklerde aşınma sorunu yaşaması beklenen Hamilton, en yakın rakibine, tur başına bir saniye fark atıyordu ve ilk pit stopunu, on yedinci turda yapması da, Mercedes’in lastiklere iyi davrandığının kanıtıydı.
Alonso bir tur önce pite girmenin avantajı ile Vettel’i geçmeyi başarmıştı. Henüz istenilen rekabet seviyesinde olamayan Ferrari’de takım patronu Domenicali, Bahreyn sonrası sürpriz bir şekilde istifa etti. Bu istifayı kabul eden Montezemolo “Çok acı verici olsa da bu önemli kararları almak için cesaret gerekiyor. Önemli değişiklikler yapmanın zamanı gelmişti. Yaşadığımız mevcut durum süresince her zaman yaptığım gibi patron olarak sorumluluğu üzerime alıyorum" dedi ve Ferrari Kuzey Amerika'nın CEO'su Marco Mattiacci arayarak toparlanmasını ve üç saat içerisinde F1 takımının başına geçmesini söyledi.
Vettel hızlı tur zamanları ile Alonso’ya yaklaştı ve drs mesafesine kadar farkı kapattı fakat Renault güç ünitesi drs avantajı olsa bile Ferrari’yi geçebilecek seviyede değildi. Ricciardo beklentilerin ötesindeki yarış performanslarına bir yenisini daha ekliyordu ve net bir şekilde Vettel’den hızlıydı. Redbull pit ekibinden beklenen talimat geldi “ Ricciardo senden hızlı, onu daha fazla arkanda tutma”
Avusturalya’lı piot bir iki tur, Vettel’in ben istersem geçemezsin savunmasıyla oyalandıktan sonra, takım arkadaşını geçti ve ikinci sıraya yerleşti.
Sert lastiklere geçtikten sonra hızlanan Rosberg, tur başına bir buçuk saniye fark kapatarak Vettel’e yaklaşmaya başladı ve 33. Turda Vettel’i geçti. Temposunu kaybetmeyen Rosberg Alonso ve Ricciardo’yu da geçerek yarışı ikinci sırada tamamlamayı başardı. Kötü gecen sıralama turları ve kötü start sonrası galibiyet şansını kaybeden alman pilot için, Çin GP sonrası liderliğini sürdürebilmesi takım içi dengeler açısından önemliydi.
Geçen sezonun ortalarından itibaren, bu seneye odaklanan Mclaren’de yüksek beklentiler yerini puan mücadelesine bırakmış görünüyor. Yeteri kadar yere basma gücü üretemeyen araçta, pilotlar da rahat görünmüyor. Avrupa sezonunda ileriye doğru bir adım atamazlarsa, galibiyet ümitleri başka bahara kalabilir.
Hamilton Bahreyn’nin aksine fazla zorlanmadan ve galibiyet mücadelesi vermek durumunda kalmadan rahatça, kariyerinde ilk defa, üst üste üçüncü yarışını kazanmış oldu. Yeni kurallarda birlikte, artan tork gücü ile araçların arkası daha kaygan ve bu durum Hamilton’un sürüş sitiline çok uyuyor. Arka tarafı daha iyi kontrol ettiğinden virajlara daha fazla hız taşıyor ve böylece benzin tüketimini minimumda tutmayı başarıyor.
Bu sezon İngiliz pilot, otomobili her zamankinden daha sakin ve kararlı kullanıyor ve şampiyonluğun en büyük adayı konumunda. İspanyadaki güncellemelerle birlikte yeni zaferler gelecektir.