Ralli dedikoduları doÄŸru olsa tüm pilotlar yer deÄŸiÅŸtirir

Güncelleme Tarihi:

Ralli dedikoduları doğru olsa tüm pilotlar yer değiştirir
Oluşturulma Tarihi: Aralık 15, 2004 00:00

Türkiye Ralli Åžampiyonası’nda bu yıl hiç olmadığı kadar fazla dedikodu dönüyor. Her yerden bir söylenti çıkarken, bu haberlerin doÄŸru olması durumunda neredeyse tüm pilotların yeni sezonda yer deÄŸiÅŸtirmesi mümkün.Türkiye Ralli Åžampiyonası’- nda bu sezon son dönemlerin en hareketli günleri yaÅŸanıyor. Neredeyse tüm pilotlar hakkında bir dedikodu gündemde. Bu konuda en çok konuÅŸulan isimlerin başında Ford adına yarışan Serkan Yazıcı geliyor. Dedikodulara göre Serkan Yazıcı Ford Takımı ile yollarını ayırdı ve Hyundai ile anlaÅŸtı. Ancak taraflar arasında bunu resmi olarak açıklayan kimse bulunmuyor. Bakalım son Türkiye Åžampiyonu Serkan Yazıcı hakkında ortaya atılan bu dedikoduların doÄŸruluk payı ne olacak. Bunun yanında Markalar ÅžampiyonluÄŸu’nu amaçlayan Hyundai Takımı’nın önümüzdeki sezon parkurlarda üç Accent WRC yarıştırması bekleniyor. Bir diÄŸer iddiaysa Ercan Kazaz ile ilgili. Ercan Kazaz’ın Xsara WRC getirmek için istekte bulunduÄŸu, ancak bu istediÄŸinin reddedildiÄŸi iddialar arasında. Bu geliÅŸmenin yanı sıra Citroen C2 Super 1600’ü de genç yetenek Fatih Kara’nın kullanacağı söyleniyor. Durum böyle olunca boÅŸta olacağı düşünülen Ercan Kazaz’ın Subaru ile yarışabileceÄŸi gündemde. Geride bıraktığımız sezonu ÅŸanssızlıklarla tamamlayan Volkan Işık ile ilgili dedikodular da gündemde. Bu dedikodulara göre Volkan Işık henüz takımı Fiat ile anlaÅŸmadı. Volkan Işık’ın önümüzdeki sezon için yarışmayı bırakmaya karar veren Ethem Genim’in yerine Renault’ya geçmesinin gündemde olduÄŸu iddia ediliyor. Ayrıca iyi bir ikili olan Volkan Işık-Erkan Güleren’in ayrıldığı da gelen haberler arasında. Bunun yanında Renault Takımı’nda da Burak Çukurova’nın aynen devam edeceÄŸi ama co-pilotu Baran Alpay’ın askere gideceÄŸi söyleniyor. Ayrıca Ethem Genim ile birlikte yarışan Atıl Atılgan’ın da yeni pilot seçimini beklediÄŸini söylemekte yarar var. Bir genç pilotun yerine bir yetenekli pilot eklemeyi planlayan Renault bakalım takıma kimi dahil edecek? Hamdi Ãœnal önümüzdeki sezon için yine Fiat Takımı ile anlaşırken co-pilotu Kaan ÖzÅŸenler’in henüz böyle bir anlaÅŸma imzalamadığı da gelen dedikodular arasında. Son olarak Ford Takımı’nın Serkan Yazıcı geliÅŸmesinin ardından Adnan Sarıhan, Nejat Avcı, Mehmet Besler gibi isimler arasından bir tercih yapacağı dedikoduları da gündemde. Bunun yanında takımın genç pilotu Yağız Avcı’nın önümüzdeki sezon Fiesta Super 1600 ile parkurlarda boy göstereceÄŸi kesin gibi. EÄŸer Ford Takımı Nejat Avcı’yı kadrosuna dahil ederse baba-oÄŸul bir kez daha bir araya gelmiÅŸ olacak. Ayrıca Opel Motorsport’un önümüzdeki sezon Corsa Super 1600’ü kime kullandıracağı da belli deÄŸil. Coulthard kanatlandıMcLaren Mercedes Takımı’nın baÅŸarılı pilotu David Coulthard’ın bu sezon sonu itibariyle Mercedes ile yolları ayrıldı. Yarışmak için kendisine takım arayan Coulthard’ın adı Formula 1’in yeni takımı Red Bull Racing ile sık sık anılmaya baÅŸlamıştı. Sonunda beklenen oldu ve David Coulthard, Red Bull Racing ile testlere baÅŸladı. Heidfeld BMW Williams’daBMW Williams’da yeni pilotunu bulmuÅŸ görünüyor. Ä°ddialara göre Juan Pablo Montoya ve Ralf Schumacher’in yerini ilk olarak Mark Webber’i alarak dolduran takım ÅŸimdi de Nick Heidfeld ile anlaÅŸtı. Heidfeld’in BMW Williams ile testlere baÅŸladığı söyleniyor. Suzuki yine zirvedeSuzuki Otomobil Pazarlama ve Ticaret A.Åž. sponsorluÄŸunda 2001 yılından beri Türkiye Off-Road Åžampiyonası’nda yarışan Suzuki Off-Road Team, 2004 yılı marka lisansına sahip Takımlar BirinciliÄŸi’ni kazandı. Suzuki, aynı zamanda N1 grubunda Grand Vitara ile yarışan Suzuki Off-Road Team pilotu Mehmet Becce ve co-pilotu Hakan Budak ile N1 Grubu Türkiye Åžampiyonlukları’nın da kazanılmasıyla bu baÅŸarısını perçinledi. Suzuki Off-Road Team ve Suzuki Otomobil Pazarlama ve Ticaret A.Åž. yetkilileri bu baÅŸarılarını 2005 yılında da devam ettireceklerini söyledi.TahincioÄŸlu, doÄŸum gününde çifte mutluluk yaÅŸadıİki dönemdir, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’nu baÅŸkanlık görevini baÅŸarıyla yürüten Mümtaz TahincioÄŸlu 11 Aralık 2004 tarihinde gerçekleÅŸtirilen seçimlerde aldığı 100 oyla yeniden baÅŸkanlığa seçildi. TahincioÄŸlu aynı zamanda doÄŸum gününü kutladığı 11 Aralık’ta elde ettiÄŸi baÅŸkanlık zaferiyle iki kutlama birden yaÅŸamış oldu. TahincioÄŸlu, 1997-2000 ve 2000-2004 dönemlerinden sonra üçüncü kez baÅŸkan seçilmenin keyfini yaÅŸarken toplam 160 delegenin oy hakkına sahip olduÄŸu seçimlerde kullanılan 153 oyun 100’ünü aldı. HOÅž OLMAYAN REKABETTahincioÄŸlu üçüncü kez baÅŸkan seçildikten sonra yaptığı açıklamada ÅŸunları söyledi: ‘Bu seçim diÄŸer iki adayımızla birlikte gerçekten ciddi ancak kimi zaman hoÅŸ olmayan bir rekabet platformunda gerçekleÅŸti. Kazanmış olmaktan dolayı son derece mutlu ve gururluyum ama zaten böyle olması gerekirdi diye düşünüyorum. Bize inanan, güvenen, emeÄŸe saygı duyan ve bizim için oy kullanan tüm delegelere teÅŸekkür ediyorum. GerçekleÅŸtirdiÄŸimiz çalışmaların karşılığını hak etmiÅŸ olduÄŸumuzu gösterdiler. Bir yerde yaptıklarımızı alkışladılar ve takdir ettiler. BaÅŸkanlık seçimimde bana destek veren baÅŸta ailem olmak üzere tüm ekibime, kulüplerime, medyaya ve kalbi bizlerle olan herkese şükranlarımı sunuyorum. 2005’te yepyeni hayalleri umut, umutları hedef yapmak için yine birlikte olacağız’ dedi.WRC’de ÅŸampiyonluk için savaÅŸacaklar belli olduDünya Ralli Åžampiyonası’nda takımlar önümüzdeki sezon yarıştıracakları pilotları belirledi. Pilot seçimini yapan takımlar büyük bir süratle testlere baÅŸladı. Tüm takımların pilotlarını belirlemesinin ardından önümüzdeki yıl ÅŸampiyonluk savaşının kimler arasında geçeceÄŸi de kesinlik kazanmış oldu.Pilotunu ilk belirleyen takımlardan biri Citroen olmuÅŸtu. Citroen Takımı bilindiÄŸi gibi önümüzdeki sezon Sebastien Loeb ve Francois Duval ile parkurlarda yer alacak. Ä°ki pilotunu birden deÄŸiÅŸtiren Ford ise bu pilotların yerine takıma Toni Gardemeister ve Roman Kresta’yı dahil etti. Subaru’daysa Petter Solberg’in takım arkadaşı Stephane Sarrazin oldu. Sarrazin bu sezon start aldığı yarışlarda dikkat çekmeyi baÅŸarmıştı. Peugeot Takımı’ndaysa yeni sezonda Marcus Gronholm ve Markko Martin ÅŸampiyonluk mücadelesi verecek. Bunun yanında Peugeot Takımı’nda testlere baÅŸlayan Markko Martin test günlerinde kaza yaptı. Eski günlerine geri dönmeyi amaçlayan Mitsubishi ise Harri Rovanpera ile anlaÅŸtı. Rovanpera’nın yanında takımda Gilles Panizzi ve Gigi Galli görev yapacak. Skoda’da ise Armin Schwarz birinci pilot olurken, Janne Tuohino, Jani Paasonen ve Alexandre Bengue dönüşümlü olarak start alacak. FIA, F1’in kesin takvimini açıkladıFormula 1 Dünya Åžampiyonası’nda 2005 yılının kesin takvimi Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından geçtiÄŸimiz günlerde açıklandı. Açıklanan takvime göre 2005 sezonu 19 yarış olarak koÅŸulacak. Buna göre sezon 6 Mart tarihinde koÅŸulacak olan Avustralya ile baÅŸlayacak ve 16 Ekim’de koÅŸulacak olan Çin Grand Prix’si ile sona erecek. Ãœlkemiz adına çok büyük önem taşıyan Türkiye Grand Prix’sinin tarihindeyse bir deÄŸiÅŸiklik yapılmadı. Yarışın 21 AÄŸustos’ta kalabalık bir seyirci topluluÄŸunun önünde yapılması planlanıyor.FIA Formula 1 takviminin yanı sıra Dünya Ralli Åžampiyonası takvimini de açıkladı. Kesin takvime bakıldığında Türkiye Rallisi’nin tarihinin bir hafta ileriye alınarak 3-5 Haziran tarihleri arasında organize edileceÄŸi görülüyor. Takvime göre WRC’de sezon 21-23 Ocak tarihlerinde koÅŸulacak olan Monte Carlo Rallisi ile baÅŸlayacak ve 11-13 Kasım tarihlerinde koÅŸulacak olan Avustralya Rallisi ile sona erecek.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!