OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 15, 2005 00:00
Formula 1 Dünya Åžampiyonası’nın sekizinci ayağı olan Kanada Grand Prix’inde diskalifiye, kaza, sürprizler gibi bir yarışta akla gelebilecek herÅŸey yaÅŸandı. Formula 1 tarihinin en ilginç yarışlarından biri olan Kanada’da gülen taraf ise McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen oldu.Sezonun bundan önceki yarışı olan Avrupa Grand Prix’inde ilk sıradayken son turda yarış dışında kalan Kimi Raikkonen, Alonso’nun finiÅŸ göremediÄŸi Kanada’da 2005 sezonunun üçüncü galibiyetini elde etmiÅŸ oldu. Bitti denilen Ferrari ise Michael Schumacher ile ikinci, Rubens Barrichello ile üçüncü sırada finiÅŸ görerek bu sezon en fazla puanı Kanada’dan almış oldu. 2005 sezonunun en önemli ekibi olan Renault ise iki pilotuyla birden finiÅŸ göremedi. Favori pilotların finiÅŸ göremediÄŸi yarışı 11 pilot tamamlayabildi.Sezonun yedinci yarışı olan Avrupa Grand Prix’inde ilk sırada ilerlerken son turda yaÅŸadığı süspansiyon problemine yenilerek finiÅŸ göremeyen McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen bu sezonun üçüncü zaferine Kanada’da imza attı. Daha önce bu yarışı yedi kez kazanarak önemli bir rekoru elinde bulunduran Ferrari pilotu Michael Schumacher ise ikinci sırada bitirdi. Bu sezonun flaÅŸ takımı Renault ise iki pilotuyla birden yarışı tamamlayamadı ve bu sezon ilk kez bir yarıştan puan alamadan ayrılmış oldu. Formula 1 Dünya Åžampiyonası’nın sekizinci ayağı olan Kanada Grand Prix’sinde ayrıca önemli sürprizler ve önemli olaylar yaÅŸandı.BUTTON Ä°LK SIRADA BAÅžLADIGeçtiÄŸimiz sezonu Markalar Åžampiyonası’nda ikinci sırada tamamlayan BAR Honda Takımı bu yarışta, ‘Geri dönüyorlar’ sinyallerini sıralama turlarında verdi. 2004 sezonunda tüm dikkatleri üzerine toplayan Jenson Button sıralama turlarında en iyi zamanı yaparak yarışa ilk sırada baÅŸlama hakkını elde etti. Bu ayrıca Button’ın kariyerindeki ikinci pole pozisyon zaferi oldu. Ancak yarış baÅŸladığında Button, Renault pilotlarına geçilerek üçüncü sıraya geriledi. Yarışı üçüncü sırada sürdürerek podyum hesapları yapan Button 47’nci turda ise kaza yaparak yarışa veda etti. Button’ın yaptığı bu kazanın ardından da pistte ilginç olaylar yaÅŸandı. Takımın bir diÄŸer pilotu Takuma Sato ise elinden geleni yapsa bile yarış sonunda bunu baÅŸaramadı. MONTOYA DÄ°SKALÄ°FÄ°YE EDÄ°LDÄ°2005 sezonunda McLaren Mercedes Takımı adına yarışmaya baÅŸlayan ve Formula 1 tutkunları tarafından ‘hırçın çocuk’ olarak adlandırılan Juan Pablo Montoya yarışa çok iyi bir baÅŸlangıç yaptı. Montoya uzun süre yarışı lider olarak götürürken Button’ın yaptığı kaza onun hiç beklenmedik bir ÅŸekilde diskalifiye olmasına neden oldu. Button’ın yaptığı kazanın ardından piste 47’nci turda güvenlik aracı dahil oldu. Güvenlik aracının piste girmesiyle birlikte birçok pilot pit-stop yapmaya baÅŸladı. McLaren Mercedes önce Kimi Raikkonen sonrasında da Juan Pablo Montoya’yı pit alanına davet etti. Raikkonen yarışa kaldığı yerden dönerken Montoya pit alanını terk ettiÄŸinde tüm gözler bir anda kendisine çevrildi. Güvenlik otomobili ve arkasındaki araçların bulunduÄŸu grubun içinde piste geri dönen ve Coulthard’ı geride bırakan Montoya’nın yarış komiserleri tarafından incelemeye alındığı belirtildi. Bu incelemenin hemen ardından Montoya’nın diskalifiye edildiÄŸi açıklandı. Bu diskalifiyenin sebebiyse pit alanında kırmızı ışıklar yanarken Montoya’nın piste geri dönmesiydi. Durum böyle olunca duble hesapları yapan McLaren Mercedes pistte tek otomobiliyle kalmış oldu. Montoya’nın diskalifiyesinin ardından McLaren Mercedes’in pit alanında uzun süre soÄŸuk rüzgarlar esti.Raikkonen bu kez güldüSezonun bundan önceki yarışı olan Avrupa Grand Prix’sinde lider olarak giderken son turda süspansiyon problemine yenilerek finiÅŸ göremeyen McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen Kanada’da kazanan taraf oldu. Bu sezonun üçüncü zaferini elde eden Kimi Raikkonen puanını 37’ye yükselterek Alonso ile arasındaki farkı 22’ye indirmeyi de baÅŸarmış oldu. Ancak Montoya’nın diskalifiye edilmesi nedeniyle Raikkonen’de bu galibiyetine tam olarak sevinemedi. Ferrari iki pilotuyla birden podyumda 2005 sezonu ÅŸampiyon Ferrari için hiçte iyi baÅŸlamadı. Efsane takım Ferrari sezonun geriye kalan yedi yarışında taraftarlarının hüsran yaÅŸamasına neden olmuÅŸtu. Arka arkaya altı yıldır Markalar Åžampiyonu olan Ferrari, Kanada Grand Prix’sinde biz geri döndük dedi. Yarış öncesinde iki pilotuyla birden ÅŸanzıman problemi ile uÄŸraÅŸan Ferrari için aslında yarış iyi baÅŸlamadı. Sıralama turlarında ikinci iyi zamanı yapan efsane pilot Michael Schumacher start sonrasında 6’ncı sıraya gerileyerek hayal kırıklığı yaÅŸattı. Ancak Rubens Barrichello’nun durumu startta daha kötüydü. Åžanzıman problemi nedeniyle sıralama turlarında zaman yapamayan Barrichello yarışa pit alanından baÅŸladı. Ferrari Takımı için start sonrasında ise iÅŸler bir anda düzeldi. Favori pilotların arka arkaya yarış dışında kaldığı Kanada’da Schumacher ikinci sıraya kadar yükseldi. Schumacher yarışı ikinci sırada tamamlarken Barrichello önemli bir baÅŸarıya imza atarak pit alanından baÅŸladığı yarışı üçüncü sırada tamamlamanın keyfini yaÅŸadı. Ferrari böylelikle bu sezon ilk kez iki pilotuyla birden podyumda yer alarak bu yarıştan çok önemli puanlarla ayrılmış oldu. Gözler Amerika’ya çevrildiFormula 1 Dünya Åžampiyonası’nda bir sonraki yarış 19 Haziran’daki Amerika Grand Prix’i. GeçtiÄŸimiz yıl Ferrari pilotu Michael Schumacher’in kazandığı yarışta sıralama turlarının en hızlı ismi ise bir diÄŸer Ferrari pilotu Rubens Barrichello olmuÅŸtu. 4.192 kilometre uzunluÄŸundaki pistte pilotlar atılan 73 turun ardından 306 kilometreyi geride bırakıyor. Yarışta 1 pit-stop belirleyenler 40-50, 2 pit-stop belirleyenler 23-38, 47-52, 3 pit-stop belirleyenler 18-23, 34,38 ve 50-55’inci turlar arasında pit alanını ziyaret ediyor. Bunları biliyor musunuzFormula 1’in 1950 yılında baÅŸlayan tarihinde podyuma en çok çıkmayı baÅŸaran ismin 138 kez ile ‘yaÅŸayan efsane’ olarak adlandırılan Ferrari pilotu Michael Schumacher olduÄŸunu. Podyum zaferlerinde ikinci sırada bir dönemlerin efsane ismi Alain Prost’un 106 podyum ile yer aldığını. Yine 1994 yılında hayata gözlerini yuman Ayrton Senna’nın 80 podyum zaferi ile üçüncü sırada yer aldığını.Renault finiÅŸ göremediSezonun bundan önceki yedi yarışının tartışmasız en iyi takımı olan Renault, Kanada Grand Prix’sinden 0 puanla ayrıldı. Oysa Renault için yarış çok iyi baÅŸlamıştı. Takım pilotlarından Giancarlo Fisichella ve Fernando Alonso startta yaptıkları atakla ilk iki sırayı ele geçirdi. 33’üncü tura kadar yarışta Renault Takımı’nın sezonun ilk dublesini yapacağı düşünülüyordu. Ancak 33’üncü turda Fisichella aracında hidrolik problemi yaÅŸayınca duble hayalleri suya düştü. Ancak Renault Takımı için bu en önemli olay deÄŸildi. 38’inci tura gelindiÄŸinde otomobilinin saÄŸ arka lastiÄŸini viraj çıkışında duvara çarpan Alonso’da McLaren Mercedes pilotlarına geçilmesinin ardından otomobilini pit alanına doÄŸru yönlendirdi. Takımın patronu Flavio Briatore’nin yüzünün asık olduÄŸu Kanada’da Renault’un ÅŸansı yaver gitmemiÅŸ oldu. Yarış sonuçları1. Kimi Raikkonen McLaren Mercedes2. Michael Schumacher Ferrari3. Rubens Barrichello Ferrari4. Felipe Massa Sauber Petronas5. Mark Webber Williams BMW6. Ralf Schumacher Toyota7. David Coulthard Red Bull8. Christian Klien Red BullPilotlar Åžampiyonası1. Fernando Alonso 592. Kimi Raikkonen 373. Jarno Trulli 274. Nick Heidfeld 255. Michael Schumacher 24Markalar Åžampiyonası1. Renault 762. McLaren Mercedes 633. BMW Williams 474. Toyota 47Â
button