Ekim ayına kadar 15 yarışta daha mücadele edecek 22 pilotun hepsinin farklı bir amacı var. Kimisi şampiyonluğu hedefliyor, kimisi de kariyerinin ilk puanlarını alma peşinde. Toyota ve Renault gibi yeni takımların sürücüleri gelecek senelerin planlarını yapıyor. Geçen iki yılın şampiyonu Michael Schumacher 2002'de de favori gösteriliyor. Alman sürücünün en büyük hedefi kariyerinin beşinci şampiyonluğunu kazanıp efsanevi Arjantinli Juan Manuel Fangio'nun rekorunu egale etmek. En büyük rakiplerinden biri de kendi kardeşi Ralf Schumacher. İki kardeşin pistteki kapışması bazen özel hayatlarına da taşıyor, o zaman babaları onları barıştırıyor.
Formula 1 yarışlarına yılda 350 milyon dolar yatıran Ferrari'nin mali gücü, Jean Todt-Ross Brawn-Rory Byrne üçlüsünün yönetim becerisi ve Schumacher'in sürüş kabiliyeti yine bir arada. Eski dünya şampiyonlarından Damon Hill, Schumacher'in her zamankinden daha hırslı olduğunu iddia ediyor. Ama Ferrari'nin üstüste üçüncü kez şampiyonluğa ulaşmasını engellemek için McLaren ve Williams pusuda bekliyorlar. Williams takımının başarıya aç iki pilotu Ralf Schumacher ve Juan Pablo Montoya, Avustralya ve Malezya'da hırslarını ve iddialarını açıkça ortaya koydular.
KARDEŞLER SÜRTÜŞÜYOR
Ağabeyi gibi çocuk yaşlarda kartinge başlayan Ralf Schumacher 1997'de Melbourne'da ilk Grand-Prix'sine çıktığında ağabeyi Michael iki kez dünya şampiyonluğu unvanına ulaşmış, kariyerinin zirvesindeki bir sürücüydü. Onun gölgesindeki Ralf üç yıl önce Williams'a
transfer olunca yükselmeye başladı. Geçen sezon 49 puan toplayarak şampiyonada dördüncü sırayı aldı ve San Marino, Kanada ve Almanya'da kürsünün en üst basamağına çıkmayı başardı.
Şimdi iki kardeş birden şampiyonluk iddiası taşıyor. Avustralya'da Michael, Malezya'da Ralf kazandı. İki kardeşin arasındaki rekabet bazen özel hayatlarına da yansıyabiliyor. 1997'de Nürburgring'de Ralf, Jordan'ıyla Michael Schumacher'i pist dışına fırlatmıştı. Söylentilere göre ağabeyi Ralf'in özrünü kabul etti, ama yengesi Corinna onu bir süre evinde görmek istemedi. İki yıl önce Barselona'da Michael kardeşinin kendisini geçmesine izin vermeyince yarış sonunda ikili bir süre tartıştılar. Aralarını düzeltmek babaları Rolf'e kaldı.
Melbourne'de başlangıç düzlüğünde Ralf Schumacher öne fırlamak için öyle bir atak yaptı ki Ferrari sürücüsü Barrichello'nun arabasının üstünden uçtu ve bariyerlere kadar sürüklendi. Toplam sekiz sürücü yarış dışında kaldı. Bu agresif başlangıcın ardından binlerce seyirci Montoya'yla Schumacher'in kapışmasını seyretti. Williams sürücüsü Montoya ikinci sezonunda Schumacher'i geçmeyi planlıyor. Geçen sezon İtalya'da kariyerinin ilk ve tek yarış birinciliğini kazanan 26 yaşındaki Kolombiyalı pilot agresif sürüş tarzıyla hayranlık uyandırmış ve Formula 1 dünyasına yeni bir heyecan katmıştı. Melbourne'da ilk turlarda Schumacher ile kıyasıya çekişti. Rakibinin bir kez önüne geçmeyi başardı, ama bitiş çizgisinde ikincilikle yetindi.
MONTOYA'NIN HAYALLERİ
İki hafta sonra bu kez Malezya'da Sepang pistinde ilk virajda olay yaratan sürücü Montoya oldu. Yarışa ilk sırada başlayan Schumacher'a çok yaklaşıp daha ilk virajda üstünlük sağlamak isteyince iki araba birbirine sürtündü. Alman sürücünün Ferrari'sinin ön kanadı koptu ve pist dışına çıkan Montoya tarafından sürüklendi. 56 tur sonunda Montoya takım arkadaşı Ralf'in ardından ikinci geldi. Michael Schumacher de baştaki soruna karşın üçüncülüğü almayı başardı.
Otoritelere göre şampiyonluk umudunu sezon sonuna taşımak istiyorsa Montoya için en büyük sorun istikrarlı bir şekilde puan kazanmak olacak. Bu daha az risk alması anlamına da geliyor. Takım arkadaşı Ralf Schumacher de yeni sezonda şampiyonluk hedefleyen pilotlardan birisi. Bu nedenle Williams takımında iki iddialı sürücünün birden yarışması, birbirlerinin yolunu keserler mi sorusunu gündeme getiriyor. Takımın kurucusu ve direktörü Frank Williams ise, ikisinden birine ayrıcalık tanınmadığını söylüyor: ‘‘İki sürücü de hızlı ve iddialı. Kimin daha iyi olduğu sezon içinde belli olacak.’’
MORALİ BOZUK
Bir diğer iddialı takım McLaren'da bu sezon Mika Hakkinen yer almıyor. Böylece İskoç David Coulthard yıllardır beklediği mevkiye kavuştu ve takımın 1 numaralı sürücüsü oldu. Yeni takım arkadaşı ise bir başka Finli, 22 yaşındaki Kimi Raikkönen. Coulthard, yeni motoru ve yeni Michelin lastikleriyle sezon sonunda kürsünün en üst basamağına tırmanmak istiyor. Ancak, genç Raikkönen'e takım içinde bir üstünlük sağlayamazsa şampiyonluk hayalleri suya düşebilir. Avustralya Grand-Prix'sinde Coulthard yarış dışında kalırken genç Finli üçüncü gelerek puan almayı başardı. Malezya'da her iki sürücü de otomobillerindeki sorunlar yüzünden yarışı erken terketmek zorunda kaldılar. Birkaç gün önce Coulthard fazla şampiyonluk umudunun kalmadığını açıkladı. Kısacası McLaren'ın 31 Mart'ta Brezilya'da morale ihtiyacı var.
HERKES YENİ FERRARI’Yİ MERAK EDİYORFerrari, yılın ilk iki Grand-Prix'sinde geçen sezonki yarış otomobilini kullandı. Yeni tasarlanan Ferrari 2002'deki bazı sorunlar Schumacher ve takım arkadaşı Rubens Barrichello'yu eski arabaya mahkum etti. Ama Michael'ın favori pozisyonu korumak için 2002 Ferrari'sine ihtiyacı var.
Son gelen bilgiler yeni Ferrari'nin San Marino’daki yarışa saklandığı yönünde. Michael Schumacher şöyle diyor:
‘‘Geçen yılın arabası elimizin altında olduğu için yeni arabanın tasarımında en uç noktalarda dolaştık. İki araba arasında çok fark var. Ama ikisini karşılaştıracak bir deneme yapmadığımız için hangisi daha iyi bilemiyorum.’’
F-1’İN YAYINCISI KIRCH ZORLANIYORFormula 1 dünyasını son günlerde meşgul eden bir başka mesele de Alman medya devi Leo Kirch'in içinde bulunduğu mali sıkıntı. Kirch Grubu Formula 1 yayın haklarını elinde tutan SLEC holdingin yüzde 75'ini geçen sene satın aldı. Ancak Kirch grubu 9 milyar dolarlık bir borcun altında eziliyor ve bir an önce bir çare bulmaya çalışıyor. İlk akla gelen çare de Formula 1 yayın haklarını elden çıkarmak. İki sene önce ödenen 2 miyar doların neredeyse yarısını öneren alıcı adayları arasında Formula 1'de yarışan otomobil üreticilerinin kurduğu ACEA konsorsiyumu, yayın haklarının eski sahibi ve F-1 organizasyonunun başındaki Bernie Ecclestone ve ABD'li medya patronu Rupert Murdoch var. Son gelen bilgiye göre Ecclestone ve ACEA birlikte hareket ederek SLEC hisselerini almak için Kirch'le pazarlığa oturmaya hazırlar.
Ralf Schumacher Malezya Grand Prix'sinde kariyerinin dördüncü birinciliğini kazandı. Michael Schumacher (sağda) kendisini geçen kardeşi için ‘‘İlk virajdaki kaza meydana gelmese bile Ralf yarışı kazanırdı’’ dedi.
SÜRÜCÜLER ŞAMPİYONASI 2002 PUAN DURUMU 1 Michael Schumacher Ferrari 14
2 Juan Pablo Montoya Williams 12
3 Ralf Schumcher Williams 10
4 Kimi Raikönnen McLaren 4
5 Jazon Button Renault 3
6 Eddie Irvine Jaguar 3
7 Nick Heidfeld Sauber 2
8 Mark Webber Minardi 2
9 Felipe Massa Sauber 1
10 Mika Salo Toyota 1
SON 10 YILIN ŞAMPİYONLARISezon Şampiyon Takımı
1992 Nigel Mansell Williams
1993 Alain Prost Williams
1994 Michael Schumacher Bennetton
1995 Michael Schumacher Bennetton
1996 Damon Hill Williams
Sezon Şampiyon Takımı
1997 Jacques Villeneuve Williams
1998 Mika Hakkinen McLaren
1999 Mika Hakkinen McLaren
2000 Michael Schumacher Ferrari
2001 Michael Schumacher Ferrari
2002 SEZONU KALAN YARIŞLARIN TAKVİMİGrand-Prix Tarih Pist
Brezilya 31 Mart Interlagos
San Marino 14 Nisan Imola
İspanya 28 Nisan Barselona
Avusturya 12 Mayıs Spielberg
Monako 26 Mayıs Monte Carlo
Kanada 9 Haziran Montreal
Avrupa 23 Haziran Nürburgring
B.Britanya 7 Temmuz Silverstone
Fransa 21 Temmuz Magny-Cours
Almanya 28 Temmuz Hockenheim
Macaristan 18 Ağustos Hungaroring
Belçika 1 Eylül Spa-Francorchamps
İtalya 15 Eylül Monza
ABD 29 Eylül Indianapolis
Japonya 13 Ekim Suzuka