OluÅŸturulma Tarihi: Mart 23, 2002 00:00
Sezonun henüz başındayız. Ama Avustralya ve Malezya Grand-Prix'leri heyecanlı bir başlangıç oldu. Motorsporları tutkunlarını bu yıl çekişmeli bir Formula 1 sezonu bekliyor. Ekim ayına kadar 15 yarışta daha mücadele edecek 22 pilotun hepsinin farklı bir amacı var. Kimisi şampiyonluğu hedefliyor, kimisi de kariyerinin ilk puanlarını alma peşinde. Toyota ve Renault gibi yeni takımların sürücüleri gelecek senelerin planlarını yapıyor. Geçen iki yılın şampiyonu Michael Schumacher 2002'de de favori gösteriliyor. Alman sürücünün en büyük hedefi kariyerinin beşinci şampiyonluğunu kazanıp efsanevi Arjantinli Juan Manuel Fangio'nun rekorunu egale etmek. En büyük rakiplerinden biri de kendi kardeşi Ralf Schumacher. İki kardeşin pistteki kapışması bazen özel hayatlarına da taşıyor, o zaman babaları onları barıştırıyor.Formula 1 yarışlarına yılda 350 milyon dolar yatıran Ferrari'nin mali gücü, Jean Todt-Ross Brawn-Rory Byrne üçlüsünün yönetim becerisi ve Schumacher'in sürüş kabiliyeti yine bir arada. Eski dünya şampiyonlarından Damon Hill, Schumacher'in her zamankinden daha hırslı olduğunu iddia ediyor. Ama Ferrari'nin üstüste üçüncü kez şampiyonluğa ulaşmasını engellemek için McLaren ve Williams pusuda bekliyorlar. Williams takımının başarıya aç iki pilotu Ralf Schumacher ve Juan Pablo Montoya, Avustralya ve Malezya'da hırslarını ve iddialarını açıkça ortaya koydular.KARDEŞLER SÜRTÜŞÜYORAğabeyi gibi çocuk yaşlarda kartinge başlayan Ralf Schumacher 1997'de Melbourne'da ilk Grand-Prix'sine çıktığında ağabeyi Michael iki kez dünya şampiyonluğu unvanına ulaşmış, kariyerinin zirvesindeki bir sürücüydü. Onun gölgesindeki Ralf üç yıl önce Williams'a
transfer olunca yükselmeye baÅŸladı. Geçen sezon 49 puan toplayarak ÅŸampiyonada dördüncü sırayı aldı ve San Marino, Kanada ve Almanya'da kürsünün en üst basamağına çıkmayı baÅŸardı.Åžimdi iki kardeÅŸ birden ÅŸampiyonluk iddiası taşıyor. Avustralya'da Michael, Malezya'da Ralf kazandı. Ä°ki kardeÅŸin arasındaki rekabet bazen özel hayatlarına da yansıyabiliyor. 1997'de Nürburgring'de Ralf, Jordan'ıyla Michael Schumacher'i pist dışına fırlatmıştı. Söylentilere göre aÄŸabeyi Ralf'in özrünü kabul etti, ama yengesi Corinna onu bir süre evinde görmek istemedi. Ä°ki yıl önce Barselona'da Michael kardeÅŸinin kendisini geçmesine izin vermeyince yarış sonunda ikili bir süre tartıştılar. Aralarını düzeltmek babaları Rolf'e kaldı.Melbourne'de baÅŸlangıç düzlüğünde Ralf Schumacher öne fırlamak için öyle bir atak yaptı ki Ferrari sürücüsü Barrichello'nun arabasının üstünden uçtu ve bariyerlere kadar sürüklendi. Toplam sekiz sürücü yarış dışında kaldı. Bu agresif baÅŸlangıcın ardından binlerce seyirci Montoya'yla Schumacher'in kapışmasını seyretti. Williams sürücüsü Montoya ikinci sezonunda Schumacher'i geçmeyi planlıyor. Geçen sezon Ä°talya'da kariyerinin ilk ve tek yarış birinciliÄŸini kazanan 26 yaşındaki Kolombiyalı pilot agresif sürüş tarzıyla hayranlık uyandırmış ve Formula 1 dünyasına yeni bir heyecan katmıştı. Melbourne'da ilk turlarda Schumacher ile kıyasıya çekiÅŸti. Rakibinin bir kez önüne geçmeyi baÅŸardı, ama bitiÅŸ çizgisinde ikincilikle yetindi. MONTOYA'NIN HAYALLERÄ°Ä°ki hafta sonra bu kez Malezya'da Sepang pistinde ilk virajda olay yaratan sürücü Montoya oldu. Yarışa ilk sırada baÅŸlayan Schumacher'a çok yaklaşıp daha ilk virajda üstünlük saÄŸlamak isteyince iki araba birbirine sürtündü. Alman sürücünün Ferrari'sinin ön kanadı koptu ve pist dışına çıkan Montoya tarafından sürüklendi. 56 tur sonunda Montoya takım arkadaşı Ralf'in ardından ikinci geldi. Michael Schumacher de baÅŸtaki soruna karşın üçüncülüğü almayı baÅŸardı. Otoritelere göre ÅŸampiyonluk umudunu sezon sonuna taşımak istiyorsa Montoya için en büyük sorun istikrarlı bir ÅŸekilde puan kazanmak olacak. Bu daha az risk alması anlamına da geliyor. Takım arkadaşı Ralf Schumacher de yeni sezonda ÅŸampiyonluk hedefleyen pilotlardan birisi. Bu nedenle Williams takımında iki iddialı sürücünün birden yarışması, birbirlerinin yolunu keserler mi sorusunu gündeme getiriyor. Takımın kurucusu ve direktörü Frank Williams ise, ikisinden birine ayrıcalık tanınmadığını söylüyor: ‘‘İki sürücü de hızlı ve iddialı. Kimin daha iyi olduÄŸu sezon içinde belli olacak.’’MORALÄ° BOZUKBir diÄŸer iddialı takım McLaren'da bu sezon Mika Hakkinen yer almıyor. Böylece Ä°skoç David Coulthard yıllardır beklediÄŸi mevkiye kavuÅŸtu ve takımın 1 numaralı sürücüsü oldu. Yeni takım arkadaşı ise bir baÅŸka Finli, 22 yaşındaki Kimi Raikkönen. Coulthard, yeni motoru ve yeni Michelin lastikleriyle sezon sonunda kürsünün en üst basamağına tırmanmak istiyor. Ancak, genç Raikkönen'e takım içinde bir üstünlük saÄŸlayamazsa ÅŸampiyonluk hayalleri suya düşebilir. Avustralya Grand-Prix'sinde Coulthard yarış dışında kalırken genç Finli üçüncü gelerek puan almayı baÅŸardı. Malezya'da her iki sürücü de otomobillerindeki sorunlar yüzünden yarışı erken terketmek zorunda kaldılar. Birkaç gün önce Coulthard fazla ÅŸampiyonluk umudunun kalmadığını açıkladı. Kısacası McLaren'ın 31 Mart'ta Brezilya'da morale ihtiyacı var. HERKES YENÄ° FERRARI’YÄ° MERAK EDÄ°YORFerrari, yılın ilk iki Grand-Prix'sinde geçen sezonki yarış otomobilini kullandı. Yeni tasarlanan Ferrari 2002'deki bazı sorunlar Schumacher ve takım arkadaşı Rubens Barrichello'yu eski arabaya mahkum etti. Ama Michael'ın favori pozisyonu korumak için 2002 Ferrari'sine ihtiyacı var. Son gelen bilgiler yeni Ferrari'nin San Marino’daki yarışa saklandığı yönünde. Michael Schumacher şöyle diyor: ‘‘Geçen yılın arabası elimizin altında olduÄŸu için yeni arabanın tasarımında en uç noktalarda dolaÅŸtık. Ä°ki araba arasında çok fark var. Ama ikisini karşılaÅŸtıracak bir deneme yapmadığımız için hangisi daha iyi bilemiyorum.’’F-1’İN YAYINCISI KIRCH ZORLANIYORFormula 1 dünyasını son günlerde meÅŸgul eden bir baÅŸka mesele de Alman medya devi Leo Kirch'in içinde bulunduÄŸu mali sıkıntı. Kirch Grubu Formula 1 yayın haklarını elinde tutan SLEC holdingin yüzde 75'ini geçen sene satın aldı. Ancak Kirch grubu 9 milyar dolarlık bir borcun altında eziliyor ve bir an önce bir çare bulmaya çalışıyor. Ä°lk akla gelen çare de Formula 1 yayın haklarını elden çıkarmak. Ä°ki sene önce ödenen 2 miyar doların neredeyse yarısını öneren alıcı adayları arasında Formula 1'de yarışan otomobil üreticilerinin kurduÄŸu ACEA konsorsiyumu, yayın haklarının eski sahibi ve F-1 organizasyonunun başındaki Bernie Ecclestone ve ABD'li medya patronu Rupert Murdoch var. Son gelen bilgiye göre Ecclestone ve ACEA birlikte hareket ederek SLEC hisselerini almak için Kirch'le pazarlığa oturmaya hazırlar.Ralf Schumacher Malezya Grand Prix'sinde kariyerinin dördüncü birinciliÄŸini kazandı. Michael Schumacher (saÄŸda) kendisini geçen kardeÅŸi için ‘‘İlk virajdaki kaza meydana gelmese bile Ralf yarışı kazanırdı’’ dedi.SÃœRÃœCÃœLER ÅžAMPÄ°YONASI 2002 PUAN DURUMU1 Michael Schumacher Ferrari 14 2 Juan Pablo Montoya Williams 12 3 Ralf Schumcher Williams 104 Kimi Raikönnen McLaren 4 5 Jazon Button Renault 3 6 Eddie Irvine Jaguar 37 Nick Heidfeld Sauber 2 8 Mark Webber Minardi 29 Felipe Massa Sauber 1 10 Mika Salo Toyota 1SON 10 YILIN ÅžAMPÄ°YONLARISezon Åžampiyon Takımı1992 Nigel Mansell Williams1993 Alain Prost Williams1994 Michael Schumacher Bennetton1995 Michael Schumacher Bennetton1996 Damon Hill WilliamsSezon Åžampiyon Takımı1997 Jacques Villeneuve Williams1998 Mika Hakkinen McLaren1999 Mika Hakkinen McLaren2000 Michael Schumacher Ferrari2001 Michael Schumacher Ferrari2002 SEZONU KALAN YARIÅžLARIN TAKVÄ°MÄ°Grand-Prix Tarih PistBrezilya 31 Mart InterlagosSan Marino 14 Nisan ImolaÄ°spanya 28 Nisan BarselonaAvusturya 12 Mayıs SpielbergMonako 26 Mayıs Monte CarloKanada 9 Haziran MontrealAvrupa 23 Haziran NürburgringB.Britanya 7 Temmuz SilverstoneFransa 21 Temmuz Magny-CoursAlmanya 28 Temmuz HockenheimMacaristan 18 AÄŸustos HungaroringBelçika 1 Eylül Spa-FrancorchampsÄ°talya 15 Eylül MonzaABD 29 Eylül IndianapolisJaponya 13 Ekim SuzukaÂ
button