Pirelli Rallisi'ndeki rekabet Avrupa'dakileri aratmadı

Güncelleme Tarihi:

Pirelli Rallisindeki rekabet Avrupadakileri aratmadı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2004 00:00

2004 Türkiye Ralli Åžampiyonası’nın 2’inci yarışı, en köklü ve prestili rallilerimizden Pirelli Rallisi’ydi. Türk otomobil sporlarının duayenlerinden rahmetli Ali Sipahi’nin anısına 1980 yılından beri aralıksız olarak düzenlenen ve son 5 yıldır Pirelli Rallisi adıyla koÅŸulan yarışı 25’inci gümüş yılında Ford Opet Rallye Team’den Serkan Yazıcı-Can Okan kazandı.Yarış, hem genel klasmanda, hem Super 1600'de, çekiÅŸme ile baÅŸladı. Ford Focus WRC'ler ile Serkan Yazıcı-Can Okan ve Adnan Sarıhan-Orhan Çelen, ilk etapta Hyundai Accent WRC'li Murat Akdilek-ÇaÄŸlar Süren ve Grup N Subaru Impreza ile yarışan Hakan Dinç-Serdar Kurbanzade ekiplerinin az farkla gerisinde kaldılar. Ercan Kazaz-Cem Bakançocukları, Citroen Saxo Super 1600'leri ile, Ethem benim-Atıl Atılgan ise Renault Clio Super 1600 ile, ilk etabı 10 dakikanın altında geçebilen Super 1600 ekipleri oldular ancak hemen arkalarında Fiat Abart Motorsport ekipleri Ömer Tolon-Özgür Okan ve Hamdi Ãœnal-Kaan ÖzÅŸenler vardı. 2'inci etapla birlikte Serkan Yazıcı'nın liderliÄŸe yerleÅŸtiÄŸi genel klasman çekiÅŸmesi, 3'üncü etapta Murat Akdilek'in yoldan çıkması, Adnan Sarıhan'ın otomobilinin ise alev alması sonucu yarışı terketmeleriyle biraz gevÅŸedi. Ama Kale Racing adına yarışan ve ÅŸanzıman problemi yaÅŸayan Atölye Kazaz pilotu Hakan Dinç, yine ÅŸanzıman problemi yaÅŸayan Serkan Yazıcı'nın az farkla gerisindeydi.Super 1600'de ise mücadele had safhadaydı. Üç ayrı takımın 4 pilotu Ercan Kazaz, Ethem Genim, Hamdi Ãœnal ve Ömer Tolon'un mücadelesi, Avrupa rallilerini aratmıyordu. Ä°lk günün sonunda Serkan Yazıcı-Can Okan, Hakan Dinç-Serdar Kurbanzade'nin 10 saniye önünde yer alırken, Mitsubishi'lerle yarışan Mehmet Besler-Egemen Ertürk ve Murat Ersönmez-Burak Erdener 3'üncü ve 4'üncü sıraları aldılar. Ä°lk günü 5'inci bitiren Hamdi Ãœnal-Kaan ÖzÅŸenler, Super 1600'de liderdiler.50'LÄ°K PÄ°LOT Ä°LK 10'DAYarışın ikinci günü ekipler 5 etabı birer kez daha geçtiler. Ä°lk günün ikinci etabından sonra, ikinci günün dördüncü etabı da, Mehmet Besler'in kazasının ardından iptal oldu. Serkan Yazıcı, Ford Focus WRC'si ile arayı açarken, Hakan Dinç de rahat bir ikinciliÄŸe uzanarak Grup N'i ve sınıf 4'ü kazandı. Citroen pilotu Ercan Kazaz, atak yaparak baÅŸladığı ikinci günde, finiÅŸe 3'üncü sırada ulaÅŸarak alkış topladı ve Super 1600 birincisi oldu. Hamdi Ãœnal, genel klasman 5'inciliÄŸini ve Super 1600 2'inciliÄŸini kazanırken, Fiat Abarth Motorsport pilotları Ömer Tolon ve Süleyman Atay kaza yaparak yarışı terkettiler. Özellikle Atay'ın, son etabın son 500 metresinde takla atması, seyircileri üzdü. Murat Ersönmez ise 4'üncü oldu. Ä°lk 10'a girerek puan kazanan diÄŸer ekipler, Ender Alkoçlar-Ä°smet Özbakır, Ali Ersin-Ahmet Yörük, Renault ekibi Ethem Genim-Atıl Atılgan, Opel Ekibi Tarık Öktem-Bahadır Gücenmez ve rallinin en yaÅŸlı pilotlarından Cengiz Yıldız (51)-Batuhan MemiÅŸ yazıcı oldular. Genç ekipler kupasını bir kez daha Fatih Kara-Burak Kara kaldırırlarken, sınıf 2'yi UÄŸur Soylu-Bora Arabacı, sınıf 3'ü Kerem Baykal-Mert Süzgen, sınıf 5'i Cengiz-Zafer Kabatepe, sınıf 6'yı Nejat Avcı-Özden Yılmaz, Sınıf 7'yi ise Yağız Avcı-Ersan Alkır kazandılar. Ödül töreninde, geçmiÅŸ 24 yılın biricileri, plaketle onurlandırıldılar.25. Pirelli Rallisi Genel KlasmanıPilot             Co-pilot              Otomobil           1- Serkan Yazıcı - Can Okan - Ford Focus WRC     2- Hakan Dinç - Serdar Kurbanzade - Subaru Impreza     3- Ercan Kazaz - Cem Bakançocukları - Citroen Saxo Super 1600 4- Murat Ersönmez - Burak Erdener - Mitsubishi Evo 7   5- Hamdi Ãœnal - Kaan ÖzÅŸenler - Fiat Palio Super 16006- Ender Alkoçlar - Ä°smet Özbakır - Mitsubishi Evo 67- Ali Ersin - Ahmet Yörük - Mitsubishi Evo 68- Ethem Genim - Atıl Atılgan - Renault Clio Super 16009- Tarık Öktem - Bahadır Gücenmez - Opel Corsa Super 160010- Cengiz Yıldız - Batuhan MemiÅŸyazıcı - Mitsubishi Evo 8Ara verenler geri döndülerSezonun ilk yarışı olan Ege Rallisi'ne katılmayan Celal Gülerhan-Mehmet Yazıcı ve bayanlar ÅŸampiyonu Zeynep Merkit-Begüm Özkan, bu yarıştan itibaren sezonu takip edecekler. Merkit-Özkan, bu yarışı da bayanlar birincisi olarak tamamladılar. GeçtiÄŸimiz yıl yarışmayan Ali Ersin-Ahmet Yörük ikilisi, geçtiÄŸimiz yıllarda Tommi Makkinen için hazırlanan bir Grup A Mitsubishi Evo 6 ile dönüş yaparlarken, eski pilotlardan Kerem Ãœstünkaya ve co-pilotu Bülent Korzay, yepyeni bir Mitsubishi Evo 8 ile yarışa katıldılar.Rakipten ÅŸanzıman jestiYarışın ilk günü sonundaki servis alanında ilginç geliÅŸmeler oldu. Grup N Subaru Impreza ile yarışan Hakan Dinç, servise ÅŸanzımanı kırık olarak ulaÅŸtı. Kırık olan ÅŸanzımanın aynısı serviste olmadığı için Subaru'nun ithalatçı firması Baylas'ın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mustafa Bayraktar'ın cadde otomobili Impreza STI'ının standart ÅŸanzımanı sökülerek, Hakan Dinç'in otomobiline monte edildi. Kendisi de Subaru Impreza ile yarışan ve Hakan Dinç'in rakibi olan Mustafa Bayraktar'ın bu jesti sayesinde, Kale Racing pilotu Hakan Dinç yarışa devam etti ve genel klasman ikincisi oldu. Mustafa Bayraktar'ın Åžile'ye saÄŸlam gelen cadde otomobili ise çekici ile garajına döndü.Adnan'ın yangın kabusuAdnan Sarıhan'ın Ford Focus WRC'si, 4'üncü özel etapta alev alınca, tecrübeli pilot zor anlar yaÅŸadı. Tam 7 sene önce, YeÅŸil Bursa Rallisi'nde yine Ford marka bir araçla yarışan Sarıhan'ın otomobili alev almış ve bir servet deÄŸerindeki Escort Cosworth'ten geriye sadece bir hurda kalmıştı. Bu kez Sarıhan ve co-pilotu Çelen, yangına hemen müdahele ederek Focus WRC'yi kül olmaktan kurtardılar ve tecrübeli pilot'un kötü anıları tekrarlanmadı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!