Güncelleme Tarihi:
8-10 Nisan 2011 tarihlerinde koşulacak olan Malezya GP’si için 35 C? hava sıcaklığı ve yüzde 80 nem öngörülürken, Pirelli, sert lastiklerin yanı sıra yumuşak lastikleri opsiyon olarak pilotların kullanımına sunuyor.
Pirelli, İzmit’te ürettiği F1 PZero lastikleriyle 2011 Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın ilk ayağı olan Avustralya GP’sine hızlı ve bir o kadar da başarılı bir başlangıç yaptı. 1999 yılında inşa edilen Sepang pistinde koşulacak Malezya Grand Prix’si, 2011 Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın en sıcak ve en nemli yarışı olarak öne çıkıyor. Yapılan hava tahminlerine göre 35 C? hava sıcaklığı ve yüzde 80 nem öngörülüyor. Pirelli, Türk Pirelli’nin İzmit fabrikasında üretilen altı farklı tipte F1 PZero lastiklerinden 2’sini Malezya GP’sinde takımların kullanımına sunacak. Temel lastik olarak sunulan sert lastiklerin haricinde takımlar opsiyon olarak sunulan yumuşak lastikleri de tercih edebilecek.
Sadece sert yüzeyi nedeniyle lastikleri zorlamakla kalmayan Sepang pisti, aynı zamanda ani fren noktaları, yüksek süratlere ulaşılan uzun düzlükleri ve farklı hızlarda geçilen virajlarıyla da lastikleri zorlama özelliğiyle öne çıkıyor. Malezya GP’si beraberinde ciddi sürprizleri de getirebiliyor. 2009 sezonunda sağanak yağış nedeniyle yarış 31. turda kırmızı bayrak ile durdurulurken, geçen sene ise bazı pilotlar yine sağanak yağış nedeniyle zor anlar yaşamıştı. Yaşanan bu gelişmeler Pirelli’nin geçiş ve ıslak zemin lastiklerinin Sepang’da ilk kez kullanılabileceği ihtimalini de beraberinde getiriyor.
Malezya GP’sinin koşulacağı Sepang pisti 8 adet sağ ve 5 adet sol viraj bulunuyor. 5.543 metre uzunluğa sahip pistte yarış günü 56 tur yapılacak, bu ise 310,408 km anlamına geliyor. Malezya GP’sini 3 kez 1. tamamlayan Alman pilot Michael Schumacher, aynı zamanda Malezya GP’sinde 5 kez pole pozisyonunda start almış olmasıyla da kırılması zor bir rekoru elinde bulunduruyor.
Test etmek üzere ekstra iki set lastik daha
Pirelli Cuma günü yapılacak serbest antrenmanlara ekstradan iki set kuru zemin lastiği daha getirecek. Yapı itibariyle çok daha sert olan ve gelecekte kullanılması öngörülen bu lastikler, sadece serbest antrenmanlarda denemek amacıyla kullanılacak.
McLaren pilotu Jenson Button “Tıpkı Avustralya’da olduğu gibi Malezya GP’sinde de sert ve yumuşak lastikleri kullanacağız. Ancak Sepang çok daha sıcak olacak. Pist ısının 35 C? civarlarında olacak ve pist yüzeyi Albertpark ile karşılaştırıldığında çok daha yıpratıcı ve zorlayıcı. Sadece yüksek sürat dengesinin yeterli olmadığı Sepang’da ayrıca ani fren ve farklı hızlarda virajlar gibi değişken sürüş koşulları söz konusu. Bu da özellikle ön ve arka lastikler üzerinde ciddi bir basınç oluşturacaktır ve daha fazla pit stop görmemizi sağlayacak” diyerek pistin zorluğu hakkında ipuçları vermiş oldu.
Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembrey “Avustralya ile sezona mükemmel bir başlangıç yapmış olduk ve bu başarıyı yüksek ısı ve nem gibi etkenler nedeniyle Avustralya’ya oranla biraz daha zorlayıcı olan Malezya GP’si ile sürdüreceğiz. Avustralya için 2 veya 3 pitstop öngörmüştük. Malezya için ise 3 veya 4 pitstop öngörüyoruz. Normal şartlar altında Sepang’da yağış beklentisi söz konusu değil, ancak yağacak olması halinde geçiş ve ıslak zemin lastiklerimizin performansını da görmüş olacağız. Ayrıca Cuma günkü serbest antrenmanlarda test etmek üzere 2 set ekstra lastik daha getireceğiz.” diyerek pistin zorluğunun altını çizdi.