Güncelleme Tarihi:
Williams Operasyonlar Sorumlusu Mark Gillan yaptığı açıklamada; "Bunun bir piyango olduğunu söyleyemem ama strateji, giderek önem kazanıyor. Değişikliklere karşı strateji olarak tepki vermeniz kilit nokta. Pit duvarında pitstoplar yaklaşırken hareketlenme fazladır ki takımlar, lastiklerdeki bozulmaları anlamak zorundadır. (Bozulma) acaba aşınmadan mı yoksa ısınmadan mı kaynaklanıyor? Her şey o an vereceğiniz tepkiden ibaret. Pilotlar isin kaidesi. Çünkü araçtaki sensör onlar; lastiklerin ne zaman gitmeye başladığını onlar anlamak zorunda. Hüner gerektiren nokta, ne zaman olacağını bilmek. Çünkü pilotlar, sorun çıktığında bunu anlamada iyi olabilir. Kilit nokta, bunu bir tur öncesinde yapmaktır" dedi.
Ferrari Yarış Operasyonları Sorumlusu Diego Ioverno ise; "Bu sene en büyük fark, gridin birbirine çok yaklaşması. Bu şekilde ilk pitstop zamanlamasını belirlemek zor hale geliyor. Şu günlerde trafiğin arkasına kalmama neredeyse imkânsız. Geçen sene üst sıra takımları alıp başını gidiyor ve ilk pitstoplarından çıkınca önü açık olabiliyordu. Ama şimdi durum çok daha zor. Çünkü biz (Ferrari), istediğimiz kadar hızlı değiliz. Griddeki farkların 3-4 yarış içinde açılıp belirginleşeceğini bekliyorum. Zirvedeki takımlar uzaklaşacaktır. Diğerleri ise aynı kalacak. Çünkü üst düzey takımlar, araçlarını daha fazla geliştirebiliyor. Ama bunun yanında lastikleri anlamak, bu sene çok daha zor. Bu yüzden her şey olabilir.” dedi.
Lotus Pist Operasyonları Sorumlusu Alan Permane ise; "Bahreyn'de lastikler Red Bull ve bizim için iyi çalışıyordu ama tur başına bir saniye getirdiğine inanmak da güç. Çünkü diğerlerine göre bu kadar (1 saniye) hızlıydık. Bütün lastiklerde böyle olamaz. Ama lastiklerin nasıl durumda olacağını kimse gerçekten bilmiyor; aksi halde ona göre hareket ederlerdi" dedi.