Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2004 20:46
BMW, kuruluşundan bu yana en güçlü motosikletini üretti. Saatte 280 km’lik hız yapan motosiklet sadece ‘aklı başında’ orta yaşta insanlara hitap ediyor.
Sürüş zevki dendiğinde akla gelecek en geçerli pazarlama stratejisi, hız olsa gerek. Ama hızın da bir sınırı var tabii. Bir çok otomobil üreticisi gibi, BMW firması da otomobillerini saatte 250km’lik hıza göre ayarlıyor. Fakat saatte 280km hız yapan bir BMW motosikleti çıktı. Üstelik 14.850 euroluk aracın ne emniyet kemeri ne de hava yastığı var. ‘Motosiklet sürücüleri kısıtlamalar konusunda daha duyarlı’ diyor Almanya’daki BMW yetkilileri. BMW’nin bugüne dek üretmiş olduğu modellerin en güçlüsü olan motosiklette bu yüzden hız limiti yok.
Yeni K 1200 S, 167 beygir gücüyle böylece iki tekerlek teknolojisinde en yüksek seviyeye ulaşmış oluyor. Motosiklet dünyasında mantık soruları en az radar tuzakları kadar sevimsiz bulunmakta.
Japonlar ateşledi
Aslında Almanya’nın tek motosiklet üreticisi bu yarıştan uzak duruyordu. PS patlaması, Japon firmaları tarafından ateşlendi.
AB ülkeleri 1998 yılında hız kurallarını gevşeterek 100 PS limitini yükselttiler. Bir sezon sonra Suzuki, ilk kez 175 PS ile saatte 300km hıza ulaşabilen GSX 1300 R Hayabusa modelini sundu. Bu gelişmeyi daha sonra Honda, Yamaha ve Kawasaki izledi.
BMW, hız limiti yerine özellikle de çevre korumacılığı ve güvenliğe dayalı yenilikler üzerinde çalışarak ilk kez ABS frenleri ve kurallara uygun egzoz katalizörleri kullanmaya başladı. Bu iki özellik bugün bile birçok rakip firmanın ürününde yok. Japonya’da sadece Honda benzer bir strateji uygulamakta.
Honda, yılda dokuz milyonu aşkın motosikletle, dünyanın ikinci büyük motosiklet ürecisi.. BMW ise satışlarını son yıllarda üçe katlamasına rağmen yıllık 100.000 motosiklet üretimiyle rakip firmaların çok gerisinde. Müşteri anketleri büyüme için daha güçlü modellerin üretilmesi gerektiğini gösterdi.
Ağırlık merkezi aşağıda
Yeni K100 S motorları tıpkı Japon rakiplerinde olduğu gibi dört silindir yatay bir şekilde yerleştirildi. Ve Uzakdoğu tekdüzeliğinden farklı olması için de tasarımcılar silindir taşıyıcısını iyice öne kaydırarak motoru da mümkün olduğu kadar aşağı indirdiler. Bu şekilde ağırlık noktası yine altta kaldı.
Bunların dışında yeni motosiklet modelinde tamamen yeni tasarımlar yapıldı.
Yay ve amortisörler için ilk kez üretilen elektronik ayarlar ilave donanım olarak satılacak. Bildik teleskopik çatal yerine otomobil üretiminde kullanılan uzunlamasına sevk çubuğu tercih edildi. Bu şekilde sürüş güvenliğine bakmaksızın daha iyi bir konfor sunulmakta.
Ve bunlar önemli kalite özellikleri, çünkü yeni model gençler için değil yaşları 30-40 arasında değişen aklı başında müşterilere hitap etmekte.
BMW’nin yeni hız limiti bununla birlikte henüz ‘sanal bir değer’. Hiçbir motosiklet sürücüsü uzun süre saatte 200km hız yapmaz. Gereksiz PS gücü daha çok diğer ikincil bir etkiye yarıyor. Son sürat yolculuk ettikten sonra kendinizi rahatlamış hissediyorsunuz.
En hızlı motosikletlerKawasaki
Ninjja ZX-10RHız: 295 km/h
Güç: 135,3 kw (184 PS)
Ağırlık: 170 kg
Fiyat: 12.995 EuroHonda
CBR1100 XXHız: 290 km/h
Güç: 112 kw (152 PS)
Ağırlık: 223 kg
Fiyat: 12.790 EuroYamaha
YZF-R1Hız: 285 km/h
Güç: 132 kw (180 PS)
Ağırlık: 172 kg
Fiyat: 13.295 EuroSuzuki
GSX-R 1000Hız: 285 km/h
Güç: 121 kw (165 PS)
Ağırlık: 168 kg
Fiyat: 12.610 Euro