OluÅŸturulma Tarihi: Mart 23, 2004 00:00
Atina 2004 Olimpiyatları'nın meşalesini 6-9 Temmuz tarihleri arasında İstanbul'da taşıyacak olan 40 Türk’ün belirlenmesi için Hürriyet bir kampanya düzenledi. Dünya sporuna ve barışına katkıda bulunan meşaleyi siz de taşıyabilirsiniz.COCA-COLA'nın da sponsorlarından biri olduğu ‘‘Atina 2004 Olimpiyat Meşalesi Koşusu’’nun dünya turu kapsamında olimpiyat meşalesi, 6 Temmuz’da İstanbul'a gelecek. Meşale taşıyıcılarından 40 kişi, Hürriyet okurlarının gösterdiği adaylar arasından Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK), Coca-Cola ve Hürriyet Gazetesi temsilcilerinden oluşan seçici kurul tarafından belirlenecek.6 Temmuz’da İstanbul'da olimpiyat meşalesini kimlerin taşıyacağı büyük önem taşıyor. Hürriyet, okurlarını dünya halklarını birleştiren ve dünya barışına katkıda bulunan olimpiyat meşalesi koşusunda görev alacak 40 meşale taşıyıcısını belirlemeye davet ediyor.İstanbul ve Türkiye’nin tanıtımına büyük katkıOlimpiyat oyunlarının sponsoru Coca-Cola'nın katkılarıyla gerçekleşecek ‘‘Atina 2004 Olimpiyat Meşalesi Koşusu’’ bugüne kadar yapılmış gerçek anlamda ilk küresel Olimpiyat Meşalesi Koşusu olma özelliğini taşıyor. Meşale, ev sahibi Yunanistan'ın yanı sıra aralarında İstanbul'un da bulunduğu 5 kıtadaki 26 ülkede toplam 34 kenti ziyaret edecek. Meşalenin dünya turu4 Haziran'da Sydney'de küresel yolculuğuna başlayacak ve 6 Temmuz'da İstanbul'da olacak. 9 Temmuz tarihinde ise Yunanistan'a dönecek. Olimpiyat Meşalesi, 13 Ağustos 2004 tarihindeki Atina 2004 Olimpiyat Oyunları Açılış Töreni'ne kadar Yunanistan içindeki güzergáhını katedecek.Her şehirde 120 meşale taşıyıcısının koşacağı dünya turu koşusunun tamamında ortalama 4 bin meşale taşıyıcısı görev alacak. ‘‘Atina 2004 Olimpiyat Meşalesi Koşusu’’nda meşale taşıyıcıları Afrika, Kuzey-Güney Amerika, Asya, Avrupa ve Avustralya kıtalarının tümünü kapsayan toplam 63 bin 635 kilometre mesafe katedecek.Meşale taşıyıcılarında hangi ölçütler aranıyorTürkiye'yi başarıyla temsil etmekMesleki ve sosyal alanda topluma örnek olmakBir ilki başararak topluma öncü olmak.Nasıl seçeceksiniz?Hürriyet okurları, 7 Nisan 2004 tarihine kadar www.olimpiyatmesalesi.com internet adresine girip
spor, müzik, edebiyat, bilim,
sinema-tiyatro, iÅŸ dünyası ve modadan oluÅŸan 7 kategorideki adaylarını iletecekler. Okurlarımız, eÄŸer isterlerse kendilerini de aday gösterebilecekler. Kendilerini aday gösteren Hürriyet okurlarının www.olimpiyatmesalesi.com sitesindeki adaylık baÅŸvuru formunu doldurup hayat öykülerinin belirlenen 3 kritere neden uygun olduÄŸunu, 50 kelimeyi geçmeyecek ÅŸekilde anlatmaları gerekiyor.Bu adaylar arasından koÅŸuya katılacak isimleri ise Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi, Coca-Cola ve Hürriyet Gazetesi temsilcilerinden oluÅŸan seçici kurul belirleyecek.Seçici kurul, Hürriyet okurlarının önerdiÄŸi isimler arasından her kategori için 5 isim, toplam 35 isim seçecek. MeÅŸaleyi taşımaya hak kazanan diÄŸer 5 kiÅŸi ise, kendisini aday olarak öneren Hürriyet okurları arasından, yine seçici kurul tarafından belirlenecek.Ä°stanbul’u Olimpiyat Komitesi seçtiUluslararası Olimpiyat Komitesi (IÃœC), olimpiyat meÅŸalesinin dünya turundaki duraklarına, daha önce olimpiyat oyunlarına ev sahipliÄŸi yapmış ÅŸehirlerin yanı sıra coÄŸrafi konumları, altyapıları, kültürel ve bölgesel önlemleri gözönüne alarak Ä°stanbul'un da yer aldığı az sayıda ÅŸehri dahil etti. Bu kentler Brüksel, Kahire, Cape Town, Cenevre, Ä°stanbul, Kiev, Yeni Delhi, New York, LefkoÅŸa, Rio de Janerio, Sofya ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nin (IOC) merkezinin bulunduÄŸu Lozan. Olimpiyat MeÅŸalesi KoÅŸusu'nun 2012 Olimpiyatları'na aday olan Ä°stanbul'da da yapılması adaylık süreci için çok önemli.Sponsorluk rekoruCoca-Cola, bundan önce Atlanta 1996, Nagano 1998 ve Salt Lake 2002 Olimpiyat MeÅŸalesi koÅŸularının sponsorluÄŸunu üstlenmiÅŸti. Coca-Cola, 1928 Amsterdam Olimpiyatları’ndan beri 76 yıldır olimpiyat sponsorluÄŸunu aralıksız sürdürüyor.Â
button