Güncelleme Tarihi:
Sabit salmalı yelkenli tekneler biri olan Dragon sınıfını Krallarında yarıştığı kaslık çizgileri olan bir tekne.Sınıfı çoğaltmak eski günlerdeki yapsına kavuşturmak için sporcuların yıllardır bir çabası var, İstanbul da ve tüm Türkiye de bulunan 10 kadar tekneyle sınırlı yarış filosu dışında İzmir ve ,Bodrumda tekneler bulunmakta,Üç kişilik ekiplerle yarışmakta Dragon sınıfı.Fenerbahçe Spor Kulübü Yelken Şubesi ve Setur Kalamış- Fenerbahçe Amiral Fahri Korutürk Marina yönetimi İstanbul da sınıfa destek veren kurumlar.
İYK Dragon birliğince düzenlenen 19.30’da başlayan ödül törenin de önce 2009 İl Birinciliği ödülleri dağıtıldı. Daha sonra Dragon sınıfı ,eski adı Türkiye Şampiyonası (sadece tek bölgede faliyet olduğu için bu adla yapılamakta), yeni ismi 2009 Grand Prix ve 22 yarıştan oluşan uzun bir maratonun 2009 İstanbul Rank Trofesi ödülleri verildi Sporcular için anlam ve unvan olarak.bir birinden değerli bu üç kupa da FB Yelken Şubesi sporcularının oldu .Filonun genç ekibi dümen ,sorumlu kişi Arda Baykal- ana yelken,tirim Kaya Dinar- ön saha ,tirim Burak Zengin üçlüsünden oluşmakta. Ekip Dragon sınıfında yurt dışı cıddı başarılara sahip
. Anlamlı bir hediyesi de kıdemli yarışçıdan geldi. Yavuz Dinar, 50 beygirlik fiber tabanlı şişme botu Dragon yarışlarında kullanılmak üzere Türkiye Dragon Birliği’ne bağışladı.
“ÖZEL” ÖDÜL GAZOZ .
Osman Gülerhan İYK Dragon birliği yöneticisi olarak programda yer almayan bir kupa için, 2009 yılında ilk kez birincilik zevkini tadan Naci ve Baki Kuriş kardeşleri “özel kupa” için sahneye davet etti ve kendi hazırladığı kupayı takdim etti. Ancak bu “özel ödül” üstlerine yapıştırılan kağıtta “ilk Birincilik Kupası” notu bulunan üç kutu gazozdan ibaretti. Ekibin büyük bir ciddiyetle sahneye gelip yerlerini almasından sonra ellerine tutuşturulan bu “kupaları” görmesi ve geçici bir şaşkınlık yaşamasıyla birlikte salon da gülüşmelerle
Dragon Johan Anker tarafından 1929 dizayn edildi. Orjinal çizimin de iki yataklı olarak Norveçe fiyortların da günlük ve hafta sonu gezi ve balık tutmak için tasarlanmıştı Kısa sürede önce. Norveç olmak üzere tüm avrupa da yaygın bir tekne haline geldi 1937 den beri yarış için uyarlanan sınıf kuralları belli tek tip yarış sınıfı, omurga salmali dısıplındır. Günümüz de tekneler üretim tekniklerinin gelişmesi ile suratleri artı..Halen yaygın olarak tüm avrupa ve amerika birleşik devletleri de kullanılan önemli bir yarış teknesidir .
| 8.9m |
En | 1.95m |
Su keseri | 1.2m |
Deplasman | 1700kg |
Ana yelken | 16m² |
Ön saha (genova) | 11.7m² |
Balon(Spinnaker) | 23.6m² |