Güncelleme Tarihi:
Euro 2016’ya damga vuran olaylardan biri önceki akşam oynanan Fransa-İsviçre maçında İsviçreli futbolcular Mehmedi, Xhaka, Dzemaili ve Embolo’nun formalarının yırtılması oldu.
Gözler, İsviçre Milli Takımı’nın forma tedarikçisi Puma’ya çevrilirken, Alman markanın Euro 2016’da giyilen tüm formalarını Türkiye’de ürettirdiği ortaya çıktı.
Resmi sitesinden olayla ilgili açıklama yapan şirket, Puma formalarının turnuvaya katılan 5 takım tarafından kullanıldığını hatırlatarak, geride kalan 10 maçta herhangi bir problem yaşanmadığını hatırlattı. Konuyla ilgili soruşturma başlatıldığı ve nedenlerin araştırıldığı kaydedilen açıklamada, “Puma takımları, tüm ürün ve envanterimizin kontrol edildiğinden ve tekrar böyle bir olay yaşanmayacağından emin olabilir. Puma’nın Euro 2016’da kullanılan milli takım formaları Türkiye’de üretilmiştir” denildi.
‘40 YILDA BİR OLACAK AKSİLİK’
Açıklamada, olayın genel bir sorun olmadığı, sınırlı sayıda üründe problem çıktığı belirtilirken, söz konusu formaların İstanbul merkezli Milteks’in üretildiği ortaya çıktı.
Konuyla ilgili açıklama yapan Milteks Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Bilgingüllüoğlu, Puma yöneticileriyle görüştüklerini ve görüşlerini aktardıklarını belirtti.
“Biz formaları boş üretiyoruz. Yani isim, numara ve reklam baskıları Türkiye’de yapılmıyor” diyen Bilgingüllüoğlu, şöyle devam etti:
“Neden böyle bir şey olduğuyla ilgili araştırmalarımız devam ediyor. Ürünler test ediliyor. Ancak büyük bir ihtimalle, numara ve isim baskısı sırasında formaları yüksek ısıya maruz bıraktılar. Çok yüksek ısı ürünü yakınca bu tarz yırtılmalar olmuş. Baskılar nerede yapıldı bilemiyoruz. Belki İsviçre Futbol Federasyonu, belki de Puma’nın başka atölyeleri bu işlemle ilgilendi.”
'NIKE VE ADIDAS'A DA ÜRETİM YAPIYORUZ"
Euro 2016’da oynayan 9 ülkenin formalarını Milteks’in ürettiğini belirten Bilgingüllüoğlu, yalnız Puma değil, Nike ve Adidas’a da üretim yaptıklarına dikkat çekti. Söz konusu olayın tedarikçiler, üretici ve takımlar arasında güven kaybı yaratmayacağının altını çizen Bilgingüllüoğlu, “40 yılda bir olacak aksilik. Genel bir üretim kalitesizliğinden bahsetmek mümkün değil” dedi.
HIZ ARTIRAN TEKNOLOJİSİ VAR
Puma, Euro 2016 formalarında ACTV Thermo-R adlı özel teknolojisini kullanıyor. Bu teknolojiyle sporcunun performansının arttığına dikkat çeken Bilgingüllüoğlu, “Formanın içindeki baskıyla silikon benzeri madde kaslara yerleşiyor. Böylece sporcunun performansı yüzde 10’a kadar pozitif etkilenebiliyor. İlk kez 2014 Dünya Kupası’nda kullanıldı” diye konuştu. (Habertürk)