Güncelleme Tarihi:
Niki Lauda aslında büyük konuşmayı seven bir insan değil. Ama yaptığı işler büyük. O eski Formula F1 dünya şampiyonu. Tam 25 Grand Prix yarışında da birinciliği var. Bundan 19 yıl önce kendi deyimiyle pistlerin etrafında dönmekten bıkar. Artık pistlerden havalanmak istemektedir. İki adet 44 koltuklu Fokker F27 uçağı alır. Ve Lauda Air'ı kurar. Ancak beklenmedik sorunlarla karşılaşır. Avusturya hükümeti ona bölgesel uçuş izni vermez. O da Mısır'a sefer yapmaya başlar. İşler istediği gibi gitmez.
Ekonomik zorluklar onu uçak pistlerinden yarış pistlerine geri döndürür. Ferrari takımında yarışmaya başlar. Azmi 1985 yılında dünya şampiyonluğunu tekrar kazanmasını sağlar. Formula F1 yarışlarından kazandığı parayı tekrar havacılığa yatırır. Bu defa daha büyük uçaklar almıştır. Büyük tur şirketleriyle anlaşır. Seferlere tekrar başlar. İşler iyi gitmektedir. Uzakdoğu seferleri büyük ilgi görür.
Bangkog'da 1991 yılının Mayıs ayında şirketin B767 uçağı kalkışta motor arızası nedeniyle düşer. Kara günler geri gelir. Niki Lauda tekrar finansal zorluklar içine düşen şirketin hisselerinin bir kısımını Lufthansa'ya satmak zorunda kalır. Lauda Air, Lufthansa'nın yardımıyla kötü günleri çabuk atlatır. Ve şirket kendini hızla toplar.
TARİHİ KARAR
Geçen yıl Mayıs ayında Niki Lauda tarihi bir karar alarak şirketin çoğunluk hisselerini Avusturya Havayolları'na sattı. Kendisine hayallerini neden sattın diye soranlara artık sekiz milyon nüfuslu Avusturya'nın iki büyük havayolunu kaldıramayacağını, birleşmek zorunda olduklarını söyler. Havayolunun çoğunluk hisselerini satsa da Niki Lauda yine şirketinin başında. Şu anda Lauda Air şirketi 23 uçaklık filosu, bin 300 çalışanı ve yarım milyar marklık ciroya sahip dev bir şirket .