Güncelleme Tarihi:
turkiyef1.com'un haberine göre, 2010 yılında konsepti ilk kullanmaya başlayan Red Bull, sistemi 2011'de geliştirip her iki pilotuyla da sezonu kontrolü altına almış, Vettel'de bütün sezon önde götürdüğü şampiyonayı lider tamamlamıştı.
Bu yıl yeni kurallar çerçevesinde maksimum yere basma gücü elde etmek için faklı motor haritalama sistemleri ve fren kanalları deneyen Red Bull, buna rağmen yalnızca üç yarış galibiyeti elde etti.
Geçtiğimiz yıl 11 yarış sonrasında Red Bull, 53 puanla şampiyonada lider konumdaydı.
Newey açıklamasında, "Sezon başında korktuğumuz başımıza geldi." dedi.
"Geliştirmek için büyük çaba sarfettiğimiz egzoz eslemeli difüzör gibi, esnek ön kanadın da yasaklanması bize büyük zarar verdi. Bu değişiklikler bizi diğer takımlardan daha fazla etkilemiş olmalı, çünkü bu sistemleri daha uzun süredir geliştiriyorduk. Geri dönmek için ne yapmaya ihtiyacımız olduğuu anlamak biraz zamanımızı aldı."
Newey ayrıca RB8'i yeni motor haritalama sstemine adapte etmelerinin de zaman alacağını belirtti.
Macaristan'da yarışı dördüncü bitiren Vettel, yarış boyu rakipleri Lotus ve Ferrari'nin hızına yetişmekte zorlanmış, ancak son bölümde yeni lastikleriyle oldukça iyi tur zamanları elde etmişti.
"Aniden ortaya çıkan bu durum karşısında Renault ile birlikte çalışıyoruz. Şu an bulunduğumuz nokta bu. Geriye dönüp açık bir zihinle olup bitene bir bakış atmamız gerekiyor."