Güncelleme Tarihi:
Nascar'da ilk olarak arabalara birer "kara kutu" konmasına karar verildi. Böylece aynen uçaklarda olduğu gibi hemen çarpışma öncesindeki veriler incelenerek, kazanın sebepleri ve alınması gereken güvenlik önlemleri daha detaylı mercek altına alınacak. Benzer bir uygulama 1994 yılında ünlü yarışçı Ayrton Senna'nın hayatını kaybettiği kazadan sonra, Formula 1'de de hayata geçirilmişti.
Earnhardt'ın bu senenin Şubat ayında ünlü Daytona 500 yarışının son turunda hayatını kaybetmesi, Nascar dünyasını çok derinden etkiledi.
Dün (salı günü) yayınlanan kaza raporu yaklaşık altı aylık bir çalışmanın sonucu olmasına rağmen, alınması gereken güvenlik önlemleri konusunda çok da fazla bir bilgi içermiyor. Ama özellikle baş ve boyun bölgelerinin daha fazla güvenlik altına alınması ile ilgili çalışmalar başladı.
49 yaşındaki Earnhardt birkaç arabanın karıştığı kaza sonucu duvara çarpmış ve kafatasına aldığı darbeler sonucu ölmüştü. Kaza raporunu hazırlayan San Diego Biyodinamik Araştırmalar Şirketinden Dr. James Raddin yapılan incelemeler sonunda kaza sırasında Earnhardt'ın emniyet kemerinin sol kısmının koptuğunu ve sürücünün bu yüzden sağa doğru savrulduğunu belirtti. Ancak bunun bir üretim hatası olmadığına da değinen Dr. Raddin, emniyet kemerinin İngilizce'de "Dumping" adı verilen bir olay sonucu koptuğunu söyledi. "Dumping" sırasında kemerin birleşme noktası her hangi bir tarafa doğru kaydığında, aşırı yük kayışlardan birinin kopmasına sebep olabiliyor. Earnhardt'ın kazasında kemerler sağlam kalsaydı, pilotun vücudu sağ tarafa doğru daha az savrulacak ve sürücü saatte 160 mil (yaklaşık 260 km) hızla duvara çarptığı arabasından belki de sağ kurtulabilecekti.
Kaza sırasında Earnhardt'ın başındaki kaskın döndüğü ve bu yüzden kafasının sol arka kısmını açıkta bıraktığı tahmin ediliyor. Pilot başının bu bölümünü direksiyona veya koltuğunun arkasına (ya da her ikisine birden) çarpınca, kafatasına öldürücü darbeler almış oldu.
Nascar'ın başkanı Mike Helton konu ile ilgili yaptığı açıklamada organizasyonun, bir çeşit boyun ve kafa bölgelerini koruyucu ekipman kullanmaları konusunda sürücülere tavsiyede bulunacağını, ancak bir zorunluluk getirmeyeceğini söyledi. Helton konu ile ilgili bilimsel çalışmaların yapılacağını ve bu sonuçların üzerine bir dizi yeni önlem alınmasının mümkün olduğunu da ekledi.
Geçen sene Nascar serilerinde hepsi kafataslarına aldıkları darbeler yüzünden olmak üzere, toplam üç pilot hayatını kaybetmişti.