Murat TOSUN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2008 00:00
İspanyol otomobil üreticisi Seat son dönemlerde en önemli değişimi geçiren markalardan biri. Yeni modelleri ile atağa kalkan İspanyol boğası Seat, motorsporları arenasında da çıkışını sürdürüyor.
FIA tarafından organize edilen WTCC (World Touring Car Championship) yarışlarında 280 beygir güç üreten dizel motorların kullanıldığı Leon’larla boy gösteren Seat sezonun ilk iki ayağında zirveyi ele geçirdi. Rakiplerini dizel motorla geride bırakan Seat aynı zamanda dizel motor teknolojisinin ulaştığı son noktayı da bir kez daha gözler önüne sermiş oldu. Bize ise dünya motorsporları arenasında bu başarıyı gördükçe Seat Cup yeniden Türkiye’ye gelse demek düşüyor.
2008 WTCC’nin sezonunun Brezilya’da gerçekleşen açılış yarışının ardından Meksika’da düzenlenen ikinci yarışında da podyumun zirvesini bırakmayan Seat Sport, hem pilotlar hem de markalar klasmanında liderliğini sürdürmeyi başardı. 280 beygirlik Leon TDI’lar ile sezon mücadelesi veren Seat, WTCC yarış serisine dizel motorlu yarış otomobilleriyle katılan ilk ve tek marka unvanına sahip olmasıyla da ön plana çıkıyor.
69 PUANLA LİDER2008 WTCC sezonunun Meksika’da düzenlenen ikinci yarışının ilk ayağında pole-pozisyonunda başlayan Gordi Gene, hatasız bir pilotajla rakiplerini geride bırakırken, takım arkadaşı Rickard Rydell ise ikinci olmayı başardı. Yarışın ikinci ayağında ise başarılı bir start alarak liderliği ele geçiren Seat Sport pilotu Monterio ise rakip Chevrolet ve BMW pilotlarını arkasında tutmayı başardı. Bununla birlikte ikinci ayakta da ikinci sırayı elde etmeyi başaran Rydell ise Meksika’dan maksimum avantajla ayrılan Seat Sport pilotu oldu. Aynı gün içinde iki defa ikincilik kürsüsüne çıkarak en fazla puanı toplamayı başaran Rydell, Meksika’daki yarışın ardından Pilotlar Klasmanı’nda 26 puanla ilk sıraya yükseldi. Bir başka Seat pilotu Targuini 24 puanla ikinci sıraya yükselirken, Yvan Müller ise 21 puanla üçüncü sırada yer aldı. Markalar Klasmanı’nda ise 28 puanlı Chevrolet ve 40 puanlı BMW takımlarını geride bırakan SEAT, 69 puanla ilk iki yarışın ardından liderliğini sürdürüyor.
Seat Sport Takım Menajeri Jaime Puig, yarış sonrasında yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Bu sonuç gerçekten inanılmaz, tüm takım olarak adeta bir arı kovanı gibi çalıştık. Pilotlarımızın olduğu kadar araçlarımızın da performansı kusursuzdu ve her şey yolunda gitti. Seat için mükemmel bir yarış serisi oldu."
170'TEN 280 BEYGİRESeat Leon FR’da kullanılan 170 beygir gücündeki 2 litrelik motorun bloğu ve silindir kapağında herhangi bir değişiklik yapılmadan, geliştirilen turbo ve vites kutusunun desteğiyle Leon WTCC TDI’ın gücünün 280 beygire yükseltilmesi dikkatleri çekiyor. Daha fazla soğutmaya ihtiyaç duyan turbo dizel motora yeni eklenen ara soğutucuya yer bulmak için ön kısım biraz değiştirilerek yeni hava girişlerinin açılması ise tasarımda dikkat çeken önemli bir farklılık olarak ön plana çıkıyor. Geliştirilen motorları ile birlikte özellikle önden görünümünde önemli değişiklikler olan Leon’lar kaslı yapıları ile dikkatleri üzerine çekmeyi biliyor. Ne diyelim bir dönemler ülkemizde de fırtınalar estiren ve pistlerde seyirci rekorlarını kıran Seat Cup keşke bu otomobillerle yeniden ülkemize gelse. Bu arada Porsche Cup ile ilgili hazırlıklarda da son noktaya gelindiği de gelen
haberler arasında. Pist ateşinin yeniden yakılması için bir motorsporları tutkunu olarak bu yarışlar bir an önce düzenlenmeye başlasa demekten başka bir şansımız yok.